הפיצרייה הטובה ביותר בתל אביב

ברוקלין, ג'וזפה, גוסטו, הפיצה, טוני וספה או פיליפה: מי תיבחר לפיצה הטובה ביותר בתל אביב? הצביעו

8 בנובמבר 2017

vote

ברוקלין

בעוד שבפיצה בבוגרשוב יריב הדרו מפגין את כוחו באותנטיות, פה הדרו ממציא את הגלגל עם פיצות ענקיות בגודלן שנאפות בהשראת האדפטציה הניו יורקית למאפה האיטלקי. תמצאו פיצת הוואי עם מוצרלה, פרמזן, אננס, האם ובייקון, או פיצה שנקראת פטריות הזייה שבעצם מכילה שמפניון מציאותיות מאוד, ואפילו פיצת קורנביף עם בקר מעושן וקורנישון.

ברוקלין

פיצת ברוקלין. צילום: נועה רוזין
פיצת ברוקלין. צילום: נועה רוזין

 

ג'וספה

פיצה ג'וספה מוכיחה שפשטות היא לפעמים מתכון מנצח. לפיצריה הפלורנטינית קהל אדוק של מעריצים שנשבעים בשילוב של הבצק הדק למדי, הכמות המאופקת של רוטב העגבניות והגבינות. הפיצה נמכרת לפי סלייס כפול (רבע פיצה) או שלמה, מי שזקוק להמלצות ספציפיות לטופינגס, שיתנסה בתרד וגבינה בולגרית.

ג'וספה

גוסטו

אל תתנו ללוק האורבני־קז'ואלי להטעות אתכם: בגוסטו יש פיצות שירגישו ברומא כמו בבית. מבחוץ המסעדה נראית קצת אפרורית אבל התפריט צבעוני ומפתה עד שקשה להחליט מה להזמין. הפיצות מעלפות – לא פחות – עם תוספות כמו שינקן, אספרגוס וחלמון או בצל מקורמל וגבינה כחולה שמשדרגות את כל העניין לארוחה ברמת מסעדת שף.

גוסטו

גוסטו. צילום: יח"צ
גוסטו. צילום: יח"צ

 

הפיצה

פיצרייה נפוליטנית אותנטית ככל האפשר בפופיק של תל אביב, בצומת בוגרשוב־פינסקר. מתנור אבן בקיר לבנים דקורטיבי יוצאות פיצות כמעט בכל קומבינציה שתרצו, ואם הדמיון לא מפותח מספיק אפשר לדלג למחלקת המיוחדות בתפריט, שכוללת יציאות כמו קרם טרטופו עם מחית כמהין וגבינת סטרקינו. הצוות תמיד שמח להמליץ, אבל היי, זו כולה פיצה, אז אפשר להשתגע. יש גם אופציה טבעונית.

הפיצה

הפיצה בבוגרשוב. צילום: יולי גורודינסקי
הפיצה בבוגרשוב. צילום: יולי גורודינסקי

 

טוני וספה

טוני וספה נפתחה בסוף שנת 2007 בקול תרועה רמה. מאחורי המיזם עומדים המסעדנים הוותיקים יורם וארי ירזין והשף המדליק ליאון אלקלעי, ומתוך התנור יוצאים מגשי פיצה בנוסח רומא – עם בצק קריספי מהזן הלא דקיק והלא עבה במיוחד. בטוני וספה מציעים תוספות שונות ומשונות שמשתנות כל הזמן כמו בייקון וגבינה מעושנת או ארבע גבינות וגם פטריות או זיתים פשוטים. בווספה לא אוכלים משולשים או מנה בגודל קבוע – כל אחד בוחר את גודל החתיכה שהוא רוצה והמחיר נקבע לפי משקל.

טוני וספה

טוני וספה. צילום: יח"צ
טוני וספה. צילום: יח"צ

 

פיליפ

כשפיליפ פתח את המקום שלו, כללי המשחק השתנו והתל אביבים הבינו שלכאן לא באים לחסל משולש בעמידה, אלא לשבת ולספוג את אמנות הפיצה. ממולדתו בצרפת הוא הביא רצינות, הקפדה ומתכון איטלקי מסורתי שהופכים בתנור לבנים לפיצות דקות, קריספיות ומענגות עם כ־30 תוספות שונות, כולל פירות ים. ומכיוון שבצרפת אי אפשר בלי יין, תנו הצצה בתפריט היינות התואמים.

פיליפ

משלוח מפיליפ. צילום: אנטולי מיכאלו
משלוח מפיליפ. צילום: אנטולי מיכאלו