קובי מרימי ייצג את ישראל באירוויזיון 2019

אחרי ערב מותח במיוחד, גבר קובי מרימי על כיתריה פאוץ', מאיה בוסקילה ושפיטה (רותם שפי) וזכה בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון". מרימי ייצג את ישראל באירוויזיון שיתקיים במאי בתל אביב

‏‏קובי מרימי ב"כוכב הבא"
‏‏קובי מרימי ב"כוכב הבא"
12 בפברואר 2019

קובי מרימי, אחד המתמודדים הבולטים ב"כוכב הבא לאירוויזיון", זכה הערב (שלישי) בגמר וייצג את ישראל בתחרות שתתקיים ב־18 במאי בתל אביב. בריאיון ל"חי בלילה" אמר מרימי: זה סוג של בית ספר, משהו שלא עוברים בשום מקום אחר. הקהל הזה שכל כך פחדתי ממנו יצא בסוף הכי אוהב ומחבק בעולם. למדתי להעיז".

רגע לפני הצבעת הצופים, הניקוד הכמעט סופי, אותו קבעו השופטים ושלל אושיות אורחות, היה לטובת מרימי (102 נקודות) ואחריו שפיטה (90) וכיתריה (78). עם הצבעת הצופים נקבע הניצחון – למקום הראשון הגיע מרימי עם 215 נקודות, למקום השני הגיעה כיתריה עם 165 נקודות ולמקום השלישי הגיעה שפיטה עם 160 נקודות. מרימי ינסה ללכת בעקבותיה של נטע ברזילי, שבשנה שעברה כבשה את לב הקהל האירופאי ונספחיו וזכתה באירוויזיון עם “Toy”.

הנה תקציר האירועים הערב: בקרב הראשון התמודדו כיתריה מול שפיטה, שביצעו את "Locked Out of Heaven" של ברונו מארס ואת "My Way" של פרנק סינטרה, בהתאמה. כיתריה ניצחה בפער קטן (3%).

בקרב השני התמודדו בוסקילה מול קובי, שביצעו את זוכה אירוויזיון 2012 משוודיה, "Euphoria", ואת "Always" של בון ג'ובי, בהתאמה. קובי ניצח ועלה יחד עם כיתריה לשלב האחרון.

בקרב השלישי התמודדו מאיה מול שפיטה – מאיה קיבלה 44% והודחה, ושפיטה קיבלה 56% ועלתה לשלב האחרון.

שירי הגמר שבוצעו הם: שפיטה – שיר מקורי בשם "Broken"; מרימי – "Let it Be" של הביטלס; וכיתריה – "Impossible" של ג'יימס ארתור עם מקהלת גוספל.

האירוויזיון יתקיים בשלושה שלבים: חצי גמר ראשון (14 במאי), חצי גמר שני (16 במאי) והגמר הגדול (18 במאי). תאגיד השידור הציבורי בחר במנחים ארז טל, בר רפאלי, אסי עזר ולוסי איוב, אשר יובילו את האירוע כולו. עוד ישתתפו: להקת שלווה שכזכור פרשה מהתחרות, עידן רייכל וליאור סושרד. לפי חשיפת ynet, בהפקה הישראלית מתקיימים גם מגעים עם מדונה.

תל אביב, העיר המארחת, כבר מתכוננת לרבבות התיירים הצפויים לבקר בה ועתידה להקים את היורו־וילג', כפר האירוויזיון, בפארק צ'ארלס קלור. הכפר יורכב משבעה מתחמים (הופעות, אוכל, יוגה, דוכנים וכדומה) ויוקרנו בו שלושת האירועים החגיגיים על מסכי ענק. נוסף לכך, עיריית תל אביב מתכננת להקדים את אירועי לילה לבן המסורתיים, ככל הנראה ללילה שאחרי חצי הגמר השני, ולהקים ברחבי העיר 40 במות, כשכל במה תוקדש למדינה אחרת המשתתפת באירוויזיון.

זו הפעם השלישית בתולדותיה בה תארח ישראל את התחרות, כאשר בפעמיים הקודמות (ב־1979 וב־1999), נערך האירוויזיון בירושלים. מקומה מובטח בגמר הגדול לצד איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד וצרפת.

בחצי הגמר הראשון ישתתפו: בלארוס, הונגריה, מונטנגרו, סלובניה, סרביה, פולין, פינלנד, צ'כיה, קפריסין, אוסטרליה, אוקראינה, איסלנד, אסטוניה, בלגיה, גאורגיה, יוון, סן מרינו ופורטוגל. בחצי הגמר השני ישתתפו: אוסטריה, אירלנד, ארמניה, דנמרק, לטביה, מולדובה, רומניה, שוודיה, שווייץ, אזרבייג'ן, אלבניה, הולנד, ליטא, מלטה, מקדוניה, נורווגיה, קרואטיה ורוסיה.