תכינו תיק לים: קווי השבת יחזרו לפעול החל מסוף השבוע הקרוב

עיריית תל אביב הודיעה כי כבר ביום שישי יוחזרו לפעילות קווי נעים בסופ"ש, וכי העלייה אליהם תותנה בחבישת מסיכה. מיטל להבי: "ערים נוספות הביעו התעניינות"

נסיעת הבכורה של קווי השבת בתל אביב, נובמבר 2019 (צילום: דין אהרוני רולנד)
נסיעת הבכורה של קווי השבת בתל אביב, נובמבר 2019 (צילום: דין אהרוני רולנד)

עיריית תל אביב הודיעה היום (שלישי) כי קווי השבת יחזרו לפעול בסוף השבוע הקרוב (12.6), אחרי חודשיים וחצי שבהם שותקו בשל הגבלות הקורונה. ההפעלה המחודשת של מיזם נעים בסופ"ש מתאפשרת הודות לאישור ההקלות בהפעלת התחבורה הציבורית בימי הקורונה. על פי ההגבלות, האוטובוסים יופעלו תוך ניצול של עד 75% מתפוסתם המלאה, והעלייה אליהם תתאפשר עם מסיכה בלבד.

המיזם יחזור לפעילות בערי המטרופולין שבהן פעל לפני ההפסקה: תל אביב-יפו, גבעתיים, יהוד-מונוסון, קריית אונו, רמת השרון ושוהם. הקווים שיחזרו לפעילות הם 705-711 בשעות הפעילות הבאות: ימי שישי בין השעות 18:00-02:00, ימי שבת בין השעות 09:00-18:00 (קו 711 לשוהם יפעל בתדירות נמוכה יותר).

יותר מ-600 נסיעות כל סופ"ש. קווי השבת (צילום: דין אהרוני רולנד)
יותר מ-600 נסיעות כל סופ"ש. קווי השבת (צילום: דין אהרוני רולנד)

מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב, מסרה: "נעים בסופ"ש הוכיח לאורך כל חודשי פעילותו כי הוא שירות חיוני והכרחי בישראל. אין ספק שחידוש השירות לא רק יספק אמצעי ניידות לאוכלוסיה, אלא גם יעודד הגעה בסופי שבוע למוקדי הבילוי והפנאי ובכך יסייע להתאוששות עסקים רבים ובייחוד למסעדות, לברים ולמוסדות תרבות בערים השותפות, שספגו בחודשים האחרונים מכה כלכלית קשה. בחודשים האחרונים אנחנו מצויים בקשר עם ערים נוספות שהביעו התעניינות, ואנו מקווים שעם חידוש הפעילות וכבר בתחילת הקיץ הן יצטרפו לשורותינו".