בקרוב בקולנוע לב: סרט האימה "מתווה כלכלי"

קולנוע לב הוא אחד המוסדות שלא ייפתחו מחדש ללא הסיוע הכלכלי שהובטח, ועל המדף מחכים כבר 12 סרטים חדשים ומסקרנים. הבעלים, גיא שני: "לאנשים נשבר מלראות סרטים בבית"

המקום הכי סרטים בתל אביב. קולנוע לב (צילום: יחסי ציבור)
המקום הכי סרטים בתל אביב. קולנוע לב (צילום: יחסי ציבור)
11 ביוני 2020

חובבי הקולנוע כבר מתגרדים בכל הגוף מרוב געגועים למושבים האדמדמים ולארומה המלוחה של הפופקורן, אבל הם ייאלצו להמתין עוד קצת. בניגוד למועדונים ולמסעדות, שגילו ניצני מרד רגע לפני שאושרה פתיחתם מחדש, יש מוסדות תרבות שלא מתכוונים לפתוח את שעריהם בקרוב, וקולנוע לב הוא אחד מהם.

"אנחנו מחכים למתווה הכלכלי שמדברים עליו כל הזמן", מסביר גיא שני, בעלים ומנכ"ל קולנוע לב. "יכול להיות שמקומות אחרים יכולים להסתדר בלעדיו, אבל בלי המענקים אנחנו לא יכולים לפתוח. סגרו אותנו ראשונים, ב־14 במרץ, ומאז אנחנו מחכים".

גיא שני, בעלים ומנכ"ל קולנוע לב. "בלי המענקים אנחנו לא יכולים לפתוח"
גיא שני, בעלים ומנכ"ל קולנוע לב. "בלי המענקים אנחנו לא יכולים לפתוח"

וכשתפתחו, הקולנוע יוכל להתקיים כלכלית עם תפוסה של 75 אחוז?
"זה יפגע בנו בסופי שבוע ובעונת הקיץ, אבל אני מאמין שנוכל לעמוד בזה. אני חייב לשמור על אופטימיות, אנחנו נלחמים, לא מוותרים, אבל צריכים עזרה".

מה עלה בגורל הסרטים החדשים שמחכים לפתיחה?
"שמנו אותם על המדף, והם מחכים ליציאה. יש כרגע 12 סרטים כאלה, בהם 'ואז רקדנו' הגיאורגי ו'Promising Young Woman' – קומדיית אימה שחורה אמריקאית. אחד הסרטים הכי גדולים שממתינים הוא 'אחד בלב' של טליה לביא שאמור היה להיות סרט הקיץ שלנו".

אתה לא חושש שלנוכח ההגבלות, הקהל עלול להעדיף להישאר בבית עם הטלוויזיה הגדולה? הרי כבר התרגלנו.
"עומדים לצאת סרטים טובים, ואנחנו מאמינים שהקהל יחזור. אנחנו מקבלים פידבק דומה מהמנויים. לאנשים נשבר מלראות סרטים בבית, הם רוצים את החווייה המשותפת והפופקורן הטרי".