התאילנדית החדשה של נדב ודניאל היא הדבר הכי חם על החוף

קופנגן בפרישמן. קוקו תאי (צילום אפיק גבאי)
קופנגן בפרישמן. קוקו תאי (צילום אפיק גבאי)

צמד השפים שצמחו בתוכנית "MKR: המטבח מנצח" וכבר הדגימו יכולות במגוון פופ-אפים, נוחתים סופסוף במסעדה משלהם על חוף פרישמן. קוקו תאי נראתה בערב הפתיחה שלה כמו תאילנדית מרשימה ואותנטית עם אוכל חריף ובועט (ולא לדאוג, לא יקחו כאן 200 שקל על פלטת פירות)

29 באפריל 2022

למעט מקרים יוצאי דופן, מסעדת חוף רצינית היא קונספט בעייתי בתל אביב. רבים למדו זאת על בשרם וביניהם השף עומר מילר, שמסעדת קליפסו שלו נסגרה בקול דממה דקה. לחלל שהתפנה ותפקד בתקופה האחרונה כבר-חופים נכנסת עכשיו קוקו תאי, תאילנדית חדשה של השפים נדב ודניאל מהריאליטי המטבח המנצח MKR. "אנחנו לומדים מטעויות העבר", הם מציינים. "גרנו בערבה ולא חווינו את המסעדה אבל קראנו ביקורות ואין לנו כוונה להגיש פלטת פירות ב-200 ש"ח. אפשר להכין משהו זול יותר ומי שירצה יזמין עוד".

האם הם יצליחו לנצח את המוג'ו? נדב ודניאל (צילם אפיק גבאי)
האם הם יצליחו לנצח את המוג'ו? נדב ודניאל (צילם אפיק גבאי)

עקומת הלמידה של מאמי ובורי – כינויי החיבה של בני הזוג זה לזו – מרשימה. בתקופת הקורונה הם הפעילו מטבח רפאים מצליח בהדרכתו של המנטור יובל בן נריה (טאיזו, a), וכעת הם מוכנים לדבר האמיתי. את קוקו תאי הם מגדירים כהתגשמות חלום שנשען על זיכרונות של נדב מילדותו בערבה. "הכי חשוב לנו להתחבר למסורת ולכבוד של המטבח התאילנדי. להגיש אוכל חריף ובועט מאיסאן, המחוז שממנו מגיעים לארץ כל העובדים התאילנדים. מצד שני אנחנו נמצאים על הים שמחבר אותנו לדרום תאילנד ולדגה טרייה בתל אביב. המסעדה היא שיקוף של המסע שלנו".

קוקו תאי (צילום אפיק גבאי)
קוקו תאי (צילום אפיק גבאי)

עוד לפני שמגיעים לאוכל אי אפשר להתעלם מההקפדה בפרטים הקטנים: צילחות אסתטי בכלי הגשה נאים, קוקטיילים שנבנו על ידי קבוצת האימפריאל ולפיכך אינם מתוקים מדי, ושירות שמצליח לג'נגל מבלי לשמוט את הכדורים.

על בסיס זה נבנה תפריט רחב יחסית מבשר, דגים ופירות ים מתובלים ברכיבים שמותקנים במקום מדי בוקר: תערובות קארי, צירים, בוטנים ואגוזים קלויים ורוטי, לחם שטוח ומקופל. במנות הראשונות בולטים במיוחד גנג רום קוואן פלה – דג ים בקארי מעושן (66 ש"ח); יאם סום או – סלט עם דג ים נא ופומלה (68 ש"ח); וסום טאם בארבע דרגות חריפות (46 ש"ח). כבר בדרגה 2 מרגישים שלהביור חורך את הגרון, ואל תשאלו איך גילינו.

טוד מאן פלה, קציצות דגים "בהשראת הילדות בערבה", מוגשות כמנת ביניים בסלסלת קש לצד עלי חסה, אטריות אורז, ג'ינג'ר וצ'ילי והמון עשבי תיבול (86 ש"ח). האורחים מתבקשים להניח מעט מכל דבר על עלה חסה, לגלגל, לטבול ברוטב חריף־חמוץ ולאכול, וכמובן לא לשכוח להעלות סטורי. הביס, וטוב ששאלתם, מסחרר – מתובל ורענן, קליל אך מלא ארומות. כך נראית מנת דגל.

מותר לשחק באוכל. קוקו תאי (צילום אפיק גבאי)
מותר לשחק באוכל. קוקו תאי (צילום אפיק גבאי)

באגף העיקריות תמצאו פאד תאי, פאד סיו ופאד קפאו כי בכל זאת חוף פרישמן. עם זאת אפשר ורצוי ללכת בדרכים שלא נבחרו כגון מסמאן פלה מוק (רחמים על הצוות שנאלץ לשנן) – קלמארי בגריל פחמים, קוביות תפוחי אדמה רכות ורבע בצל על האש ברוטב קארי סמיך בסגנון דרום תאילנד, עם בזיל תאילנדי ושאלוטס מטוגנים (92 ש"ח/86 ש"ח עם פרגית). ליד כוס יין או קוקטייל, תבשיל שכזה יכול להוות ארוחה שלמה. לכן מומלץ להקשיב לצוות שיודע לנווט בנבכי התפריט ולעצור כשצריך. אם נשאר מקום לקינוחים, קרח גרוס עם פירות העונה, ג'ינג'ר, קשיו מקורמל וסירופ מפרח אפונת הפרפר (48 ש"ח) הוא אופציה קלילה וקרירה.

סום טאם שרק נראה תמים. קוקו תאי (צילום אפיק גבאי)
סום טאם שרק נראה תמים. קוקו תאי (צילום אפיק גבאי)

ערב הפתיחה הוכיח שנדב ודניאל שולטים בחומר. הסרוויס מתנהל בצורה חלקה למרות המתח וההתרגשות. בתקופת ההרצה המסעדה פועלת בערב בלבד אך בהמשך היא תיפתח גם בצוהריים. תפריט חוף כבר נמצא בשלבי הכנה מתקדמים. "נגיש סלטים ופאד תאי שכיף לאכול עם בירה ליד הים וגאי טוד – סנדוויץ' חלה טרייה במילוי עוף פריך עם שאלוט מוחמץ וצ'ילי", הם אומרים. "חשוב לנו להבין איך לעבוד עם קהל גדול מבלי שהמטבח והצוות יקרסו ולהוציא אוכל טוב בתפעול מהיר. יובל בן נריה לימד אותנו שהרומנטיקה והחלום חשובים אבל שצריך להתייחס גם למציאות ולתפעול. אם אנשים צריכים לעמוד שעות בתור, לא משנה עד כמה האוכל טוב".

קוקו תאי, שלמה להט 17 (חוף פרישמן), תל אביב, 077-9386220