נכנסתם לבידוד? אתם לא לבד. 11 סרטי בידוד להתבודד איתם

וירוס הקורונה (צילום: שאטרסטוק)
וירוס הקורונה (צילום: שאטרסטוק)

אם הצטרפתן לסטטיסטיקה של הגל הרביעי וגם אתן בבידוד, זה בדיוק הזמן להמליץ על הסרטים הכי טובים שמבודדים את הגיבורים שלהם. תהיו גיבורות!

עם ההודעה על הכנסתם לבידוד של עשרות אוהדי מכבי ששהו בבלומפילד בדרבי לפני עשרה ימים, הגיע הזמן לחשוב קצת איך נעביר את הזמן בבית כשזה יגיע אלינו. ואין דרך טובה יותר להעביר תקופת בידוד מאשר צפייה בסרטים על אנשים בבידוד, על חוויית הבדידות, על הגבורה ועל הטירוף הנלווה אליהן. בהצלחה לכולנו!

להתחיל מחדש (2000)

קלאסיקה של בידוד. רוברט זמקיס הגדול מנחית את טום הנקס על אי בודד, שם הוא מבודד ומתבודד עד כדי קיומה של מערכת יחסים סוערת עם כדורעף. קצת כמו רובינזון קרוזו מודרני, הדמות שמגלם הנקס נאבקת לשרוד, נאבקת בבדידות ונאבקת על שפיותה. אפשר לנסות את זה בבית.

כוח משיכה (2013)

סנדרה בולוק מאבדת את ג'ורג' קלוני בחלל החיצון בסרטו היפהפה ויזואלית של אלפונסו קוארון וחווה את הבידוד האולטימטיבי: לבד לגמרי בקוסמוס, ללא קשר עם כדור הארץ ובעיקר ללא ג'ורג' קלוני, כשהיא נחלצת בקושי מקטסטרופה אחר קטסטרופה. המסקנה היא כמובן שאם אתם בבידוד עדיף שזה יהיה עם ג'ורג' קלוני ולא בלעדיו.

להציל את מארק וואטני (2015)

הבידוד המושלם: מאט דיימון לבד על המאדים, בסרט המבוסס על ספר המד"ב "לבד על המאדים"ובמרכזו אסטרונאוט שננטש לבד על המאדים. הסרט מגולל את מסע הישרדותו ואת מאמצי החילוץ העצמי שלו, ומוכיח כמו סרטי בידוד אחרים שהמין האנושי במיטבו כשמשאירים אותו לגמרי לבד.

127 שעות (2010)

דרמת הישרדות בריטית עטורת מועמדויות אוסקר בכיכובו של ג'יימס פרנקו ובבימוי של דני בויל, מבוססת על סיפורו האמיתי של מטפס ההרים ארון ראלסטון שנלכד במשך שישה ימים תחת סלע במדבריות יוטה ואיכשהו שרד לספר את זה ("איכשהו" זו מילה יפה ל"כרת לעצמו את היד הלכודה"). זיכרו: אם כבר בידוד אז עדיף בבית.

"ירח" (2009)

עוד קצת בידוד מוחלט בחלל. סרט הביכורים הנהדר של דאנקן ג'ונס, ובו סאם רוקוול מגלם אסטרונאוט שמפעיל לבדו תחנה על הירח אי שם בעתיד הדי קרוב, ממנה נשלחים אל כדור הארץ חומרי דלק שנכרו מאדמת הלבנה. תוך כדי כך הוא מגלה את האמת המזעזעת על מצבו ועל המין האנושי, ובלי ספוילרים נחזור ונאמר שלהיות מבודד זה לא בהכרח הדברי הכי גרוע בעולם.

הנוסע (1975)

הבמאי האגדי מיכלאנ'גלו אנטוניוני מעניק לג'ק ניקולסון את תפקיד חייו כעיתונאי טלוויזיה שמפיק סרט דוקו על קבוצות מורדים במדבר הסהרה. זה מתחיל מהבידוד שלו במדבר כשהרכב שלו נתקע ומשם – שוב בלי ספוילרים – מתחיל תהליך פלילי מהורהר ופיוטי של התבודדות מחייו, כל מכריו ומשפחתו ואפילו מעצמו, עם כמה סצנות ששוות מקום גבוה בטופ של כל הזמנים.

רתיעה (1965)

לפני שרומן פולנסקי היה מפלצת, הוא עשה כמה סרטים מפלצתיים ובראש הסרט הזה, בו מככבת קתרין דנב כאישה צעירה פוסט-טראומטית הנרתעת מגברים. כשאחותה משאירה אותה כמה ימים לבד בבית, הבידוד והבדידות שולחים אותה במסלול התחרפנות מואץ לרצף הזיות אלימות שאומרות בדיעבד משהו על נפשו הגברית והרעילה של הבמאי. בעעעכס.

קבור (2010)

חשבתם שלהיות בבידוד בבית זה קלאסטרופובי? ריאן ריינולדס מככב במותחן המחניק הזה כנהג משאית בעיראק שמתעורר בארון קבורה עם מכשיר סלולרי, מצית וסכין ומגלה שהותקף ונחטף על ידי טרוריסטים וכי הוא מוחזק כבן ערובה בדרישה לכופר, ומנהל ממקום קברו מבצע מטורף לחילוצו, קומפלט עם טוויסט אכזרי בסיום. אי אפשר לנשום.

סולאריס (1972)

מסרטי המד"ב הגדולים והמשפיעים בכל הזמנים, ובו יוצא הבמאי אנדריי טרקובסקי למסע מדיטטיבי על בידוד ובדידות והשפעתם הקיצונית על הנפש האנושי. הלוקיישן: תחנת חלל, כמובן. הגיבור: פסיכולוג שנשלח אליה כדי לחקור את בעיותיהם הנפשיות של קוסמונאוטים בתחנה. הקאץ': כוכב הלכת הסמוך מחרפן לכולם את המוח. תענוג אסתטי ואינטלקטואלי. אם לא נכנסתם לדיכאון מהבידוד שלכם בבית, זה יעשה את הטריק.

איש האולר (2016)

מהסרטים המשונים בכל הזמנים. פול דאנו מגלם ניצול בודד ומבודד על אי בודד שעומד להתאבד, רואה ברגע האחרון גופה על החוף (דניאל רדקליף, "הארי פוטר") ומכאן מתפתח ביניהם באדי-מובי ביזארי להדהים שקשה להאמין שאשכרה נוצר והופק. הזייה מושלמת. אם נתקעתם על אי בודד עם גופה – זה הסרט בשבילכם.

שכחו אותי בבית (1990)

אחרי אינספור קלאסיקות ששרטטו את הטירוף המתרחש בנפש האדם כשמותירים אותו לגמרי לבדו, הגיע הזמן שסרט אחד יאמר באומץ את האמת שכולנו כבר הפנמנו: כיף להיות לבד בבית. גם אם אתה ילד קטן ושודדים מנסים לפרוץ פנימה. קומדיית הכריסמס המושלמת של ג'ון יוז היא התשובה הנכונה לכל פחדי הבידוד והקלסטרופוביה. שמישהו כבר ישכח אותנו לבד בבית למען השם.