המחלקה לליקוק נמרץ: הקורס שילמד אתכם איך להציל את הכלב שלכם

ביום שישי האחרון ערכה העירייה קורס מזורז להחייאה בכלבים, שלנו בעיקר גרם לפחד מכל פרצוף מוזר של הכלב, או אפילו מעץ דקל

קורס החייאת כלבים (צילום: גיא יחיאלי)
קורס החייאת כלבים (צילום: גיא יחיאלי)
21 בפברואר 2018

בוקר יום שישי הוא זמן רע להתאחד עם הגרועות שבחרדות שלך. ולמרות זאת, התכנסו כמה עשרות בעלי כלבים ביום שישי האחרון בגינת הכלבים של כיכר המדינה כדי להתמודד עם תרחיש שעצם האזכור שלו יכול להרוס לך את היום: הכלב שלך, גוש השמחה הפרוותית הפרטי שלך, מתמוטט ואתה, הבעלים, הוא זה שנאלץ להגיש לו עזרה ראשונה. "קורס החייאה לכלבים", שיזמה העירייה עם חברת אלישע, שמעבירה בדרך כלל שיעורי עזרה ראשונה שעוסקים בחיות חמודות פחות – בני אדם, הוא אולי שם תואר קצת מוגזם להרצאה בת שעה וחצי, שהשורה התחתונה שלה הייתה, באופן מפתיע וקצת מבלבל, "אם אתה מוצא את עצמך עושה החייאה לכלב, קח בחשבון שזה כנראה לא ילך" (הניסוח של המדריכה, שירה טופול, היה כמובן מעודן יותר, אבל זו בהחלט הייתה רוח הדברים).

בכל זאת, כן נרשמו לבעלי הכלבים כמה טיפים פרקטיים, למשל איך למדוד לכלב דופק (בצוואר או ברגל, צמוד לכפה. למדוד עם שתי אצבעות ולא עם האגודל, כי באגודל ניתן להתבלבל עם הדופק של עצמך) ומה הדופק התקין שלו (140 על 60), איך ללחוץ לכלב על בית החזה בשביל לאתחל לו את הלב (ידיים על בית החזה, אם הכלב גדול אז קרוב לצוואר ככל הניתן, לא לפחד ללחוץ חזק, ידיים מתוחות למקסימום, כפות ידיים זו על זו. בשביל הקצב הנכון ממליצים לזמזם את "סטיינג אלייב", להיט הדיסקו הנצחי עם השם האירוני בהקשר הנתון), ואיך להנשים כלב (דרך האף ולא דרך הפה). כל זאת, כמובן, לחסוני הרוח שבינינו, שיצליחו להתמודד באופן מעשי כל כך עם התמוטטות של כלב.

ובחזרה לחדשות הרעות. טופול הדגישה שוב ושוב (בעודה רוכנת מעל בובת החייאה חמודה מאוד של כלב חום עם לשון בחוץ) שסיכויי ההצלחה בהחייאה הם נמוכים בבני אדם וקלושים בכלבים (ארבעה אחוזים בלבד!). אנקה קולקטיבית השתחררה מפיות בעלים מבולבלים שהכלבים שלהם בדיוק מתרוצצים סביבם בחול, שמחים, נמרצים ולחלוטין לא מודעים לרוע הבשורה, לחשיבות המעמד, לעובדה שיום שישי או לקונספט של מוות. באגביות היא גם ציינה שבעירייה עודדו אותה לדבר דווקא על החייאה של כלבים, אף שלדעתה הרבה יותר פרקטי לדבר על סכנה חמורה נוספת, נפוצה מדי אבל גם כזו שעזרה ראשונה של הבעלים יכולה לסייע בה הרבה יותר – הרעלות, מרעל עכבר ועד לדקל ננסי ("שכל חלקיו רעילים לכלב").

גם החדשות על הדקל הננסי הכו כנביחה ביום בהיר. מה דקל ננסי? הכל פה דקלים. איזה דקל הוא ננסי? כבעל שני כלבים, כל עץ שנראה כדקל, גם אם אינו דקל, נעשה מיד חשוד. אפשר לתהות על התעקשות העירייה להתחיל דווקא בשיעור החייאה, אף ששיעור ההצלחה עומד, כאמור, על מספר חד ספרתי נמוך של אחוזים. ייתכן שהם הלכו שבי אחרי הכותרת "החייאה לכלבים". על כל פנים, ציבור בעלי הכלבים שיצא מהבוקר הזה לחוץ יותר משהגיע יבוא כנראה גם לקורס לטיפול בהרעלות, אז המהלך של העירייה עבד יפה. מוות לדקלים!