בקרוב: הקורקינטים שלכם יכבו אוטומטית באזורים מסוימים

עיריית תל אביב-יפו הודיעה על שורה של תנאים חדשים למפעילות הקורקינטים, כולל חיבור קסדה לכל כלי והאטת הנסיעה ליד הולכי רגל

קורקינטים חשמליים של ווינד ובירד (צילום: Shutterstock)
קורקינטים חשמליים של ווינד ובירד (צילום: Shutterstock)

לקחתם קורקינט שיתופי ונסעתם איתו לנמל תל אביב? בקרוב הוא יכבה אוטומטית. עיריית תל אביב-יפו פרסמה שורה של תנאים חדשים ומגבלות על החברות שמפעילות את הקורקינטים החשמליים, בניסיון להסדיר את הכאוס התחבורתי ברחובות העיר.

בין המגבלות החדשות תחייב העירייה את מפעילות הקורקינטים (בירד, ווינד וליים) לכבות את הכלים באופן אוטומטי ברגע שהם נכנסים לאזורים מסוימים שבהם יש תנועה עיקרית של הולכי רגל, כבר מחודש פברואר הקרוב. כדוגמה לכך נותנים בעירייה את משטחי העץ שבנמל תל אביב, אולם ברור כי לא ניתן יהיה לכבות אוטומטית את הכלים אשר נוסעים על כל מדרכה אחרת בעיר, ולא ניתן יהיה לאכוף זאת על קורקינטים פרטיים. באזורים אחרים, שבהם יש חיכוך עם הולכי רגל, דוגמת שביל האופניים בטיילת גורדון, הכלים יאלצו להאט באופן אוטומטי ל-15 קמ"ש לכל היותר.

צעד נוסף שעליו הכריזה העירייה הוא חיוב החברות לחבר קסדה לכל קורקינט עד ה-15 ביוני 2020, כך שלכל רוכב תהיה קסדה זמינה עבור הנסיעה.

בכל הנוגע לחניה הודיעה העירייה כי היא מרחיבה את האזורים שבהם אסורה חניית הקורקינטים מחוץ תנאי חניה ייעודיים. בנוסף ל-220 תאי החניה שסומנו בצפון הישן סומנו עוד כ-180 תאים כאלה בלב העיר. על פי העירייה, באזורים אלה לא ניתן יהיה לנעול את הכלים ולסיים את הנסיעה מחוץ לתאים.

בחודש שעבר הודיעה העירייה כי היא תחייב את החברות להתקין מספרי זיהוי על הכלים עד ה-15 בדצמבר, אולם היא נתנה לחברות ארכה עד תחילת ינואר לעשות כן. נוסף על כך הודיעה העירייה כי תאפשר לציבור הרחוב לצלם קורקינטים שיתופיים שנוסעים על המדרכות, בצירוף נקודת ציון וחתימת זמן, באמצעות אפליקציית 106 של המוקד העירוני. את הפרטים תעביר העירייה לחברות הקורקינטים – שמהן היא מצפה להטיל סנקציות על המשתמשים שסרחו. בעירייה לא יודעים כרגע לומר מהן הסנקציות שיוטלו על רוכבים שייתפסו מפירים את החוק, ומסרו כי הם מחכים שהחברות המפעילות יעלו הצעות בנידון.