עוד חוזר הניג'וס

כמו צליל מיותר: הקורקינטים השיתופיים מייצרים מטרד חדש

הקורקינטים השיתופיים מטרידים את תושבי תל אביב בצלילים המפריעים את שנתם ומעוררים בקרבם מחשבות שווא מלחיצות

קורקינטים חשמליים של ווינד ובירד (צילום: Shutterstock)
קורקינטים חשמליים של ווינד ובירד (צילום: Shutterstock)
14 במאי 2019

בימים האחרונים התקף פסיכוזה קולקטיבי החל חולש על העיר, עם צרור פוסטים מבולבלים של תושבים הסבורים שהם שומעים קולות לא מוכרים. אחת חשבה שמדובר בפצצה מתקתקת, אחרת חשבה שמדובר בקולות המזחלת העליזה של סנטה קלאוס, ואחרים שייכו את הרעש לסרטי היצ'קוק. התברר שמקור הרעש בקורקינטים החשמליים להשכרה – ייתכן שהמתעוררים בעת חיפוש הקורקינט, או במקרה של קורקינט שמנסים להזיז ממקומו מבלי להשאיל אותו באפליקציה.

מבדיקה בממשק האפליקציות מצאנו אפשרות לצלצול חופשי לצורכי חיפוש הכלי באפליקציות של בירד, ווינד וליים. הצלילים המקריפים במיוחד מתעוררים כאשר מנסים לשאול אותם ללא רשות. לחברת ליים צליל חד וקצוב בהשראת היצ'קוק, לחברת בירד צליל של קופה סורקת מוצרים אינספור, ולחברת ווינד צליל של פצצה מתקתקת.

תל אביב איננה הראשונה. כתבה במגזין The Inquirer מעלה שבעיר בריזביין באוסטרליה התמודדה החברה עם פריצה למערכת ההפעלה והסאונד, שבה התקינו במחאה כריזה עם תוכן בוטה במקום הצלצולים. בתל אביב הוונדליזם עודנו יצירתי פחות, ואפשר ברחובות מסוימים לראות קורקינטים שמושלכים על הרצפה, או אפילו בתוך פחי אשפה כמחאה על כך שהם חוסמים את הדרכים.

טלי גנצר (33) ממרכז העיר הייתה אחת התושבות שפרסמו השבוע פוסט בעניין הצלילים המשונים. "לאחרונה אני שומעת בשכונה בכל מיני מקומות מעין פעמונים כאלה סטייל המזחלת של סנטה. מצב שזה לא בראש שלי? ואם מישהו בבקשה יודע מזה!".

כעת, משהתגלה שאין מדובר בדמותו החמודה של סנטה אלא במטרד נוסף מבית חברות הקורקינטים השיתופיים, היא כועסת יותר. "לא הגשתי תלונה כי רק עכשיו הבנתי שהרעש זה מהם. אבל זה מטרד מטורף. הם משאירים את הכלי המטופש הזה בכל מקום, בין מכוניות חונות, לרוחב מדרכות, באמצע כניסה לבניינים או חניות ועוד, זה ממש מטרד", היא מסכמת.