"לא אסתתר יותר"

סולנית להקת קייס צ'ויס יוצאת מהארון כגבר טרנסג'נדר

"אני לוקח הורמונים שיעשו את הקול שלי נמוך יותר, קייס צ'ויס תשתנה יחד איתי" אמר סאם בטנס, לשעבר שרה בטנס, בוידאו בו יצא מהארון

סם בטנס. צילום: שאטרסטוק
סם בטנס. צילום: שאטרסטוק
22 במאי 2019

"בדרך כלל כשאני מכין וידיאו כזה אני מכריז על טור חדש או אלבום, אבל הפעם מדובר במשהו הרבה יותר גדול", כך פתח סאם בטנס, לשעבר שרה בטנס, סולנית קייס צ'ויס, סרטון שבו הוא יוצא מהארון כגבר טרנסג'נדר. "במהלך השנה האחרונה גיליתי שאני טרנסג'נדר. החלטתי לבצע מעבר מאישה לגבר. זו לא בחירה, תמיד הייתי כזה, פשוט לא ידעתי את זה עד עכשיו. לחיות את החיים שלי כגבר טרנסג'נדר זו כן בחירה", הוא אומר בסרטון בהתרגשות ניכרת. בטנס מסיים בהכרזת שמו החדש: סאם. "התרגלתי כל כך להסתיר, שאני לא יכול אלא לשמוח ולחגוג את ההתקדמות שלי קדימה", הוא מסכם בחיוך.

בטנס הקים את קייס צ'ויס עם אחיו, חרט בטנס, בבלגיה באמצע שנות ה־90. הלהקה הפכה לקולם של הדחויים והאאוטסיידרים עם להיט הניינטיז "Everything For Free", שמסופר מנקודת מבטו של מטופל המאושפז בבית חולים פסיכאטרי. הלהקה זכורה בעיקר בזכות אלבום הבכורה המכונן שלהם "Cocoon Crash" מ־1998, שהציג שירים פגיעים ורגישים מלווים בגיטרות עם דיסטורשן. ללהקה קשר מיוחד עם הקהל הישראלי, והיא הגיעה להופעות בארץ למספר שיא של שבע פעמים. בטנס יצא מהארון כלסבית בשנת 2002, ובתחילת שנת 2004 פתח בקריירת סולו, במקביל לעבודתו ככבאי.

מעבר לאספקט האישי, בהכרזה של בטנס יש ממד פוליטי. "אני לא אסתתר אחרי היום", הכריז הזמר, "אני מרגיש מחויב לתעד את המעבר שלי: זה חשוב לי, לקהילה שאני חלק ממנה, ולעולם כדי להבין שאנחנו לא עד כדי כך שונים".

בטנס מצטרף למוזיקאים נוספים שביצעו שינויים מגדריים בשלב מאוחר יחסית במהלך הקריירה שלהם, אחרי שהיו ידועים כבר במגדר הקודם שלהם, דוגמת לורה ג'יין גרייס, סולנית להקת אגיינסט מי, שביצעה גם היא מעבר מגדרי אחרי שכבר הייתה ידועה כסולן בעל מגדר זכרי. כמו בטנס, גם גרייס בחרה לתעד את השינוי שלה ולשתף בו את הקהל, על מנת להעניק כוח, העצמה ונראות לטרנסג'נדרים ולהטב"קים ברחבי העולם.

בטנס ציין את הקבלה והאהבה שהוא מקבל מאשתו ומארבעת הילדים שלהם, ואמר שהוא מקווה לקבל את אותה התמיכה גם מהקהל של קייס צ'ויס. "המסע הזה לא היה קל ויש אתגרים, אחד מהם יהיה הקול שלי", אמר. "אני לוקח הורמונים שיעשו את הקול שלי נמוך יותר. אני אשמע אחרת. קייס צ'ויס תשתנה איתי. תמיד הרגשתי שיש לנו את המעריצים הכי נפלאים, ואני מקווה שאני יכול לסמוך על הסבלנות שלכם כשאני מוצא את הקול החדש שלי".