קפטן בורגר הוא מתחרה רציני על תפקיד ההמבורגר הכי כיפי בעיר

השפכטל בורגר של קפטן בורגר הוא כל מה שאתם מחפשים בהמבורגר: עסיסי, צלוי כהלכה ומספק שפע של אנלוגיות בנושא הבחירות

המבורגר של קפטן (צילום: אסף קרלה)
המבורגר של קפטן (צילום: אסף קרלה)
24 באפריל 2019

כמו כל קמפיין של טל רוסו, גם סוגי המבורגרים מתחלקים לשלושה: הראשון הוא ההמבורגר הקפוא האהוב והמוכר שאנחנו אוכלים איתו שוקופאי; השני הוא מה שכינינו פעם "המבורגר שף", או "פרימיום", או "בבקשה קחו ממני יותר כסף ממה שצריך", קציצה אחת שאפשר להזמין בכמה גדלים ולכן גם לשלוט במידת העשייה שלה; והסוג השלישי, שעליו נדבר היום: הסמאש בורגר, או בשמו העברי: שפכטל־בורגר.

הסמאש בורגר הובא לארץ עקב ההצלחה של שיק שאק הניו יורקית. המדובר בקציצה קטנה יחסית, כ־100 גר', המוטלת על הפלנצ'ה ואז נמעכת על ידי שפכטל (ומכאן שמה העברי שהמצאתי בפסקה הקודמת). רוצה 200? קח/י עוד קציצה. המעיכה הזאת מאפשרת להמבורגר להישאר עסיסי, לעבור הליך צלייה קצר יותר, ובעיקר להיות מאוד כיפי. עד העצם אקספרס היו הראשונים (נראה לי?) להביא אותו תל אביבה בהצלחה, אך לאחרונה יש שם וייבים של נזלת, חצ'קונים ומפגשי פורום תפוז. נחמד היה לגלות שרשת קפטן בורגר פתחה סניף מתחרה בכיכר רבין.

לקחתי ארוחת דאבל (שתי קציצות) צ'יזבורגר. הסמאש בורגר ממש נועד לגבינת צ'דר שתקיים ממשלת אחדות בין הקציצות ולכן אני ממליץ עליה ומגנה מטפורות פוליטיות שלא מוסיפות לטקסט. הארוחה כוללת גם שתייה בריפיל (עוד מגמה מבורכת שהתחילה בעד העצם אקספרס) וצ'יפס. יאללה.

הקציצות עסיסיות וכיפיות כמו שהן אמורות להיות. הורגש שההמבורגר נצלה בדיוק כפי שצריך. הלחמנייה קצת מסיבית מדי אך מתוקה, בוהקת ויפה. כיף גדול של המבורגר. הצ'יפס נערם בכמויות אדירות והוא מהסוג הסמרטוטי של השיפודיות. אני אישית מאוד אוהב ומעדיף את זה על האופציה המקלותית, שגם היא קיימת למי שמעדיף לא ליהנות. הקולה, מסוג פפסי, כאמור בריפיל. הייתה אגדה בעבר שבארץ אי אפשר למכור כוסות בריפיל כי ישראלים יתחזרו עם כל החברים. זו אגדה אוטואנטישמית, והנה, עובדה, זה אפשרי, והחברה שלי מאוד נהנתה מהפפסי שלי.

בהתחלה חשבתי שהמחיר של קפטן יהיה לגנותו אבל בדקתי ומתברר שזה בדיוק אותו מחיר כמו בעד העצם אקספרס. אי לכך אני מציע לרשות להגבלים עסקיים לפתוח בחקירה על קיומו של קרטל, אך עד שסוכני הרשות פושטים על המקום – כדאי לכם לקפוץ לנסות.

 

חשבון: 61 לדאבל צ'יזבורגר עם צ'יפס ושתייה

מדד הטראש: בגדול זו התמונה שאתם מדמיינים בראש כשאתם שומעים "טראש"

טבעוני: הגרסה העצלנית של פטרייה בלחמנייה. לא ניסינו

וייב: לא של נזלת

טעים: על הכיפאק. ארבעה כוכבים

אבן גבירול 67 תל אביב, ראשון־רביעי 12:00־24:00, חמישי־שישי 12:00־3:00, שבת 12:00־1:00, 2583*