הרכבת בקצה המנהרה: הציבור מקבל עוד חלק מרחוב הרכבת בחזרה

אחרי עשרה חודשים של עבודות אינטנסיביות נפתח מחדש מקטע רחוב הרכבת שבין מנחם בגין ויהודה הלוי, במה שנראה כמו התחלה של תעדוף הולכי רגל ורוכבי אופניים. יום אחד עוד יהיה פה ירוק יותר?
אוהבים את רחוב הרכבת? כמובן שלא. איך אפשר לאהוב את הרחוב שהפך לתמצית הסיוט של עבודות הרק"ל בין פקק תנועה נצחי לבין מקטעי רחוב עוינים להולכי רגל, רחוב שאלמלא כמה ברים אהובים בעבר ובהווה היינו שמחים לדחוף בולען. ובכן, בוודאי תשמחו לשמוע שמצבו השתפר: לאחר עשרה חודשי עבודות אינטנסיביים נפתח המקטע שבין מנחם בגין ליהודה הלוי ברחוב הרכבת.

בעיריית תל אביב-יפו מסבירים שהפרויקט מהווה השקעה עצומה בפיתוח ובשדרוג המרחב העירוני, בתוואי שעד כה היה ציר בעל מאפיינים בינעירוניים והופך כעת לשדרה עירונית מרכזית וירוקה. המקטע החדש כולל מדרכות מורחבות בשני צדי הרחוב, כאשר בצדו הדרומי של הרחוב, בסמוך למבנה ההיסטורי של בית המכס, נסללה רחבה ציבורית גדולה, ריהוט ותאורת רחוב חדשים, עצים שנשתלו בבתי גידול מתקדמים ורחבים לצורך יצירת מרחב שהייה ירוק ומוצל, שביל אופניים חדש שמתחבר ממערב לשביל הקיים ברחוב יהודה הלוי וממזרח לשבילי אופניים עתידיים שיסללו במסגרת הפרויקט בדרך מנחם בגין ובהמשך רחוב הרכבת.

כזכור, לפני כשבועיים החל לפעול נת"צ במקטע הרחוב שבין לה-גארדיה לדרך בגין. בנוסף לאלה, העבודות מסדירות מחדש את התנועה באזור ורמזור חדש בצומת החשמל-הרכבת יאפשר חצייה של הולכי רגל ואופניים ונסיעה מרחוב החשמל לכיוון מערב.
השיפוץ הוא חלק מפרויקט "דרך בגין המתחדשת" (לשעבר פרויקט "שדרת הקריה"), במסגרתו יתבצעו עבודות לפיתוח המרחב הציבורי סביב התחנות התת קרקעיות של הקו האדום, על דרך מנחם בגין וברחובות המסגר, יהודה הלוי, הרכבת ורחובות נוספים.בעירייה מקווים שהפרויקט יהפוך את ציר התנועה העמוס לשדרה עירונית חדשה, ירוקה, שוקקת חיים ואטרקטיבית, שבה מגוון רב של תשתיות להתניידות ירוקה: מדרכות רחבות המוצלות על ידי עצים בוגרים, שבילי אופניים דו-סטריים בשני צדי הכביש ונתיבי תחבורה ציבורית.