אור ירוק בקצה המנהרה: קבלו את שביל האופניים החדש של אלנבי

מבין הריסות עבודות הרק"ל ברחוב אלנבי בצבצה הבוקר תקווה: שביל אופניים חדש ומופרד שמשתרע בין קינג ג'ורג' למונטיפיורי, שהוא סנונית ראשונה לשינוי הדרמטי שהולך לעבור על הרחוב בשנים הקרובות בדרך להפיכתו למרחב ציבורי מרכזי ואטרקטיבי ללא מכוניות. זה הזמן לדווש
עבודות הרכבת הקלה באלנבי עוד רחוקות מאוד סיומן, הקו הסגול לא יהיה פעיל לפני 2027 והכאוס ברחוב ובסביבתו באמת בלתי נסבל ברמות, אבל נקודה קטנה של אור בתוך חשיכת הבלאגן כבר יש: הבוקר (רביעי 5.2) הסתיימו העבודות לסלילת שביל אופניים חדש והיסטורי ברחוב אלנבי, במקטע האסטרטגי שבין רחוב המלך ג'ורג' ורחוב מונטיפיורי.
>> הסייל הגדול של המוזיקה: מדללים את האוסף של הספריה העירונית
>> בירה ונשירה: מוזיקאים ממליצים על הברים שהם הכי אוהבים בתל אביב

כזכור, במסגרת העבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה, נחסם רחוב אלנבי לתנועת כלי רכב לכל אורכו ברבעון האחרון של 2024 – והרחוב הסואן והמפויח שהיה במשך שנים עורק תנועה מרכזי בעיר, השתתק בבת אחת והתכסה אבק. השקט הזה אמור להישמר גם אחרי סיום העבודות, כשאלנבי יהפוך לרוב אורכו לרחוב מוטה הליכה שרק הרכבת הקלה, רוכבי אופניים והולכי רגל משתמשים בו, ויחד עם עבודות ההתחדשות העירונית צפוי להפוך מחדש לאחד הרחובות המרכזיים והיפים בעיר.

שביל האופניים החדש, שבוצע על ידי חברת נת"ע במסגרת הפרויקט משתלב במגמה העתידית הזו ומתחבר למקטע הקיים בין רחוב פינסקר לרחוב המלך ג'ורג', כשבעתיד ישתרע לאורך הרחוב כולו ויאפשר רכיבה בטוחה, רציפה ומופרדת באופן השומר על הולכות והולכי הרגל. במהלך השנים הקרובות ישודרג המרחב העירוני ברחוב כולו, כולל הפרויקט המסקרן של שיפוץ בית הכנסת הגדול וסמטת הר סיני הסובבת אותו, כמו גם עיצוב ותכנון מחודש של המרחב הציבורי בצומת כיכר מגן דוד שבכניסה לשוק הכרמל ובנייה עתידית של נדל"ן פרטי לאורך הרחוב, שישנו את פניו מקצה לקצה.
שביל אלנבי החדש אמנם קצר למדי בינתיים, אך יש לו חשיבות גדולה מבחינת רשת שבילי האופניים של מרכז העיר. הוא מצטרף החל מהיום לרשת של 183 ק"מ שבילי/נתיבי אופניים שסללה עיריית תל אביב-יפו, לקראת יעד של 250 ק"מ עד שנת 2028 שהציבה לעצמה. נחזיק אצבעות עם יד על הברקס.