בחזרה לרחוב הרצל: ציר האופניים המרכזי של דרום העיר נפתח מחדש
אחרי סגירה שערורייתי לשלושה חודשים לטובת עבודות הרק"ל, ללא אלטרנטיבה לרוכבי האופניים באזור, אפשר לנשום לרווחה: שביל האופניים הארוך והאהוב של רחוב הרצל נפתח מחדש לתנועה דו-גלגלית. מדובר בחיבור קריטי בין דרום ומרכז העיר, ופייר? ממש התגעגענו
זאת לא תקופה טובה לחדשות טובות, כי יש ממש מעט מהן והן בדרך כלל לא מעניינות אף אחד, אבל הנה חדשה טובה שנוגעת לחייהם של עשרות אלפי רוכבי אופניים בתל אביב: שביל הרצל נפתח מחדש. אם שמעתם עכשיו רעש מוזר מרעיד את העיר זו כנראה אנחת הרווחה של הרוכבים, שסגירתו של שביל האופניים בחודשים האחרונים לטובת עבודות הרק"ל הפכה את חייהם לסיוט.
>> יום כיפור בתל אביב: שעת המבחן של קואליציית חולדאי והציונות הדתית
>> עצרו בשם האהבה: עוד 5 דברים שנחמד לעשות בט"ו באב בתל אביב
שביל האופניים ברחוב הרצל נפתח לפני שנתיים בדיוק, והפך כמעט מיד לציר תנועה מרכזי עבור דו-גלגליים. מספר הנסיעות היומי באופניים לאורך הרצל שילש את עצמו כבר בשבוע הראשון להשקתו, בהתאמה מלאה לסקר של העירייה שנערך לפני סלילתו והעלה כי זהו השביל המבוקש והחסר ביותר בעיר. סגירתו של השביל למשך כשלושה חודשים התקבלה בזעם רב על ידי הרוכבים, שנאלצו "להסתדר" ולהסתכן בכוחות עצמם ברחבי פלורנטין הפקוקה בהיעדר שביל אלטרנטיבי.
לטענת המבקרים, אף אחד לא היה מעלה על דעתו לסגור ציר תנועה מרכזי של מכוניות ואוטובוסים מבלי לייצר ציר חלופי, אבל רוכבי האופניים עדיין נמצאים בתחתית שרשרת המזון של הסדרי התנועה. כך או כך, עכשיו כשהשביל שוב פתוח אפשר לשמוח ולקוות ששום דבר טיפשי כזה לא יקרה שוב.
השביל, שאורכו 2.1 קילומטר, מתחיל בצומת בן צבי ומסתיים בצומת אחד העם ומהווה את אחד מהקישורים המרכזיים בעיר בין דרום למרכז, תוך שהוא עובר ביפו ובשכונות נווה עופר ופלורנטין. על פי התכנון מיועד השביל להתארך בכמה מאות מטרים נוספים ולהגיע דרך רחוב קלישר (עם חיבור לשדרות רוטשילד, שוק הכרמל ומרכז הספורט הימי בחוף הדולפינריום) עד חוף הים. יחד עם ציר האופניים של פארק המסילה, אפשר להתחיל לראות את העתיד של רשת שבילי האופניים בעיר. והוא נראה טוב.