תש"פופ: אלו הם 40 הלהיטים הישראלים הגדולים של השנה
אנה זק ביססה את עצמה בתור מכונה של להיטים כיפיים, עדן חסון ומרגי הביאו השפעות אייטיז כבדות ונועה קירל הייתה, ובכן, נועה קירל. וכמה שירים של נונו נכנסו למצעד? (התשובה: הרבה)
40. דולי ופן, נועה קירל, פלד – שחרר אותי
השיר מתוך האלבום של צמד המפיקים דולי ופן אולי נבלע בין הלהיטים הבולטים יותר של דולי ופן ושל נועה קירל, אבל הפזמון שמזכיר את הפלואו של רונית רסטה ב"הקיץ בא" זוכה אצלנו למקום חם בלב.
39. Netta – I Love My Nails
בניגוד לרוב השירים של נטע, מדובר בשיר כמעט ונטול גימיקים וטוויסטים. במובן מסויים זה גם הקסם שלו. פופ מיינסטרימי טהור, נעים לאוזן ותפור היטב למידותיה ויכולותיה של נטע.
38. נונו – קיציקיצ
השיר הפותח מאלבומה של נונו "סטטוס" משלב הייפרפופ, פופ נאיבי של שנות האלפיים עם כתיבה נהדרת והפקה מרשימה ביופיה. כל מה שהופך את נונו למציאת השנה.
37. עדן חסון – בואי נישן על זה
בדומה למרגי, גם עדן חסון עשה עצירה בפינת שנות ה-80, הוסיף ווקודר ויצר את השיר המהנה והפופי ביותר שלו עד כה.
36. ואלרי חמאתי – ככה לוותר
הקול המהפנט של ואלרי חמאתי, עברית, ערבית, קצת ים תיכוני, קצת האוס, הרבה פופ – מה צריך יותר מזה?
35. שאזאמאט – יושב עליי בול
שאזאמאט אחראים על אחד הפזמונים הקליטים והדביקים ביותר מהשנה האחרונה. "יושב עליי בול" ייחודי בנוף ושיר שפשוט לא ניתן לשמוע רק פעם אחת.
34. הראל סקעת, נורוז – ברוך הבא לבלאגן
נדמה שבשנים האחרונות הראל סקעת התקשה למצוא את הסאונד הנכון לו בסצינת הפופ הנוכחית, אך עם "ברוך הבא לבלאגן" המטרה הושגה. שיר קצבי וקליל בצורה שלא באה על חשבון היכולות הווקאליות של סקעת, והבית של נורוז הוא תוספת מפתיעה ומעולה.
33. כרקוקלי – כולם מדברים איתי על
שיר הטראפ-פופ האפלולי של הצמד כרקוקלי יגרום לכם לרקוד באווירה מלנכולית בזכות הסאונד המהפנט והכתיבה שצובטת את הלב.
32. שחר טבוך – מנגל
סינגל שמצליח להיות נועז ומשוחרר יותר מקודמו, "מישבאלי". עם משך של כולה קצת יותר משתי דקות הוא כמו שוט לוהט של אנרגיה זילניאלית.
31. חן אהרוני – טראח
פזמון של בלדת מלאת רגש פוגש דרופ אלקטרוני מלוכלך. "טראח" מהאלבום האחרון של חן אהרוני הוא רכבת הרים מסעירה. על אף שהשיר לא יצא כסינגל הוא בהחלט מצליח להשאיר חותם.
30. Tamir – Better
סינגל הבכורה פוסט-הכוכב הבא של תמיר גרינברג הוא שיר של תחושה טובה. עם אווירת פופ אלטרנטיבי של שנות האלפיים והקול המחוספס והבלוזי של תמיר מדובר באחת מהיציאות המהנות של השנה.
29. רן דנקר – השמלה החדשה שלי
השיר שנע בין דיסקו שמשי לפזמון חושני נשמע כמו דואט של דנקר עם אלטר אגו של עצמו. יחד עם הקליפ הנועז, "השמלה החדשה שלי" הפך בצדק לאחד מהלהיטים הגדולים ביותר של השנה.
28. אגם בוחבוט, הפשוטע – בשורות טובות
המנון הגאווה מבית עמוד הממים המצליח "הפשוטע" הצליח לעקוב בסיבוב את מרבית ההמנונים עתירי התקציב שיצאו בחודש הגאווה האחרון. שיר הדאנס-פופ האנרגטי עשיר ברפרנסים מתרבות הפופ והאינטרנט ומציג את אגם בוחבוט באור קליל והומוריסטי שהולם אותה.
27. אלה לי – פקה פקה
"פקה פקה" הוא מעין שילוב של רגאטון קאמפי עם קיי פופ ומציג את אלה לי בגרסה ההארדקור ביותר שלה עד כה. הוא קיצוני ולא מתחנף ועל כן לא הצליח להשתלב במיינסטרים כמו הסינגלים הקודמים שלה, אך בכל זאת מדובר באחת מיציאות הפופ המעניינות של השנה.
26. יסמין מועלם – יחפים
כמו מילות השיר, עם השיר עצמו הוא יחף ופשוט. יסמין מועלם ניקתה לרגע את האלמנטים ההיפ-הופיים שאיפיינו את אלבום הבכורה שלה ומצאה את עצמה מחדש בשיר רגוע וכמעט אמביינטי.
25. עוזאל – שבועיים
עוזאל הוא אחד מהפריצות המעניינות ביותר של השנה האחרונה. הסינגל הראשון שלו תחת יוניברסל ישראל הוא ראפ-פופ ממכר שמשלב אלמנטים אוריינטליים ומעט רגאטון. החוזקה שלו היא בליריקה שנתקעת בראש מהשמיעה הראשונה.
24. נונו – שוז
הסינגל החמישי של נונו בהפקה משותפת של עילי אשדות ובוי אצ'י הוא גם השיר ההיפ-הופי ביותר שלה עד כה. הפלואו המרשים של נונו וההפקה הבועטת יוצרים יחד באנגר רציני מאוד.
23. מרגי – קומה 28
במסגרת המסע בזמן שלו לשנות השמונים, נראה שעצר מרגי גם אצל מרווין גיי – מה שהוליד את "קומה 28". סגנון האר-אנד-בי הפאנקי מציג צד בוגר יותר של מרגי ומסמן עוד שלב בהתפתחות שלו כאמן ומוזיקאי.
22. אנה זק – מי זאת
הלהיט האחרון של אנה זק הוא המנון המעודדות שהיינו צריכים, מעין Hollaback Girl כחול לבן אם תרצו. ההוק של מספר הטלפון הוא יציאה פופית נפלאה.
21. נונו – גוליית 2
הסינגל הזה של נונו הגיע מיד לאחר "ליבינג דה דרים", מה שהציב אותו מול הרבה מאוד ציפיות. בניגוד לקודמו, הוא שיר פופי מתקתק שלראשונה שם דגש בעיקר על יכולות השירה של נונו. "גוליית 2" סימן באופן מובהק למאזינים שנונו היא אמנית ומוזיקאית רצינית שיש בה הרבה מעבר לדאחקות.
20. כרקוקלי – נסיכת הקלאב
"נסיכת הקלאב" אמנם יצא לפני קצת פחות משנה, אך הוא גם טראק מושלם לפלייליסט של מסיבת שנות האלפיים. הוא משלב אלמנטים של היפ-הופ אולד סקול, דיסטורשנים ומלא חוצפה שדורשים לקום ולרקוד כאילו לא סיננו אותך באייסיקיו לפני רגע.
19. אודיה – אינטלקטוערס
השילוב של הכתיבה הפגיעה והחשופה של אודיה וההפקה קלאבית-אלקטרונית יוצר קונטרסט מענג והופך את אודיה למעין רובין (Robyn) ישראלית. הביצוע כאן נע בין שירה לראפ לספוקן וורד והופך אותה לייחודית מאוד בעולם הפופ הישראלי.
18. עוזאל – אחרייך
בלדת הראפ המקסימה הזאת של עוזאל היא גם היציאה הטובה ביותר שלו עד כה. עוזאל שר, מרפרפ ומפייט ואת כל זה עושה בצורה שמרגישה נטולת מאמץ ואותנטית וכך גם מרגשת.
17. שחר טבוך – מישבאלי
השיר הזה של שחר טבוך הוא כולו פופ צבעוני, קווירי ועם הרבה הומור. טבוך אמנם לא לוקח את עצמו ברצינות יתרה אבל זה לא מונע מהשיר עצמו להפוך לבאנגר מדבק להחריד.
16. שי המבר – נתתי אותי אל העיר
השיר הזה שמשך את אוזניהם של רבים כבר כשהושמע לראשונה בעונה הקודמת של "הכוכב הבא", לא איכזב גם כשיצא בגרסת האולפן שלו. ההפקה האורכסטרלית הדרמטית, השירה הנקייה של שי המבר והמילים שנוגעות – כל אלו הופכים את "נתתי אותי אל העיר" ליצירה מיוחדת ומופלאה.
15. נונו – קוביד 19
השיר הזה שהתחיל כהטרלת רשתות חברתיות של נונו אי שם בשיא התפרצות הקורונה, עובד ושופץ לכדי שיר פופ אלקטרוני לוהט עבור אלבום הבכורה שלה. הנגיעות של הדיסקו שבאות לידי ביטוי גם בהפקה וגם בסגנון השירה של נונו כמעט מחייבות את המאזינ.ה לקום ולרקוד.
14. נועה קירל – פנתרה
שיר הרגאטון-פלמנקו הזה עשוי להזכיר דברים ששמענו בעבר, אבל הוא בסוף הוא כל כולו נועה קירל. קירל טורפת את השיר ומביאה את החוצפה שכל כך מחמיאה לה, בצורה הכי מובהקת ששמענו אותה מאז "פאוץ'".
13. Tamir – Into the Night
הסינגל השני פוסט-"הכוכב הבא" של תמיר גרינברג מצליח להתעלות על קודמו. הוא אופורי, מחמם את הלב ויחד עם ההפקה והלחן הנהדר של הפזמון הוא מרגיש כמו קלאסיקה מיידית.
12. Mergui – Sucks to Know You (FU)
מרגי כבר הספיק להתנסות במגוון סגנון במסגרת הקריירה הישראלית שלו, אך זאת הבינלאומית לקחה אותו לזירה חדשה – רוק. סינגל הבכורה האמריקאי הוא פאנק-רוק בסגנון שנות אלפיים שחוזר גם כעת, וגם את האתגר הזה מרגי צולח היטב. "Sucks to Know You" הוא אחד מהסינגלים הבינלאומיים הטובים ביותר שהוציאו אמני פופ ישראלים.
11. אגם בוחבוט – יותר חזק מה
השיר שנכתב סביב משפט שאגם בוחבוט נהגה לצעוק בהופעותיה הצית הרבה אש ברשתות החברתיות. הוא נועז, חושני ובעיקר פצצת מועדונים משכרת. בוחבוט שרה על המשיכה שלה לגברים מסעירים וחזקים לכאורה, מתוך הבנה שהם ככל הנראה גם אלה שיפגעו בה בסופו של דבר.
10. סטטיק ובן אל, דנה אינטרנשיונל – אחלה גבר
אם נודה באמת, בלי דנה אינטרנשיונל "אחלה גבר" היה פשוט עוד אחלה שיר של סטטיק ובן אל. למזלנו, דנה אינטרנשיונל כאן בשביל להעיף את השיר לשמיים. ההוק של "שה, שה, שקט בבקשה" מזכיר את החומרים המוקדמים עם עופר ניסים שהעיפו למעלה את הקריירה שלה בשנות התשעים – ומסתבר שזה עובד ממש, ממש טוב גם ב-2022.
9. עדן בן זקן – WTF
השיר הזה של עדן בן זקן אמנם לא יצא כהמנון גאווה או בחודש הגאווה, אך ההשפעה הלהט"בית מורגשת בו מתחילתו עד סופו. השירה החוזרת של "שפם, גבות ולק" על ביט של טכנו-פופ קוראת לפצוח בהליכת חתול על המסלול. בהחלט היציאה המפתיעה והנועזת ביותר בקריירה של בן זקן.
8. Noa Kirel – Thought About That
הפזמון המקורי, ההפקה העתידנית, השירה הוורסטילית והלחן היפהפה – כל אלו הופכים את "Thought About That" לשיר הטוב ביותר באנגלית של נועה קירל ולאחד משירי הפופ הטובים של השנה.
7. אגם בוחבוט, שחר סאול – באתי להציל אותך
אגם בוחבוט ושחר סאול מגלמים זוג בשיר מרגש ומורכב (שנכתב על ידי אודיה). השם "באתי להציל אותך" מטעה ועושה רושם שמדובר בשיר רומנטי, אך לאחר האזנה לקונטקסט המלא מבינים שההפך הוא הנכון – בדומה לתחושה במערכת יחסים רעילה. הדרופ עם הזמזום בסגנון "Tom's Diner" נותנת אתנחתא יפה ופופית שמאזנת את הליריקה הכבדה.
6. נועה קירל, איתי גלו – פעמון
הסינגל הטוב ביותר של נועה קירל מאז "טרילילי טרללה" הוא שילוב של פופ, דאנס ודיסקו. הבילד אפ של "אני לא צריכה פזמון, רק תשים לי פעמון" נשמע כמו המשך ישיר ל"אין פזמון, תרקדו" של עדן בן זקן ועובד לא פחות טוב ממנו, בייחוד כשלאחריו מגיע לופ מוזר בקטע נהדר עם פעמון פרה.
5. מרגי – לא להיות לבד
"לא להיות לבד" של מרגי הוא לא בהשראת שנות השמונים – הוא פשוט שנות השמונים. ההפקה שנשמעת כמו מחווה ל"Take on Me" של א-הא עובדת נהדר עם השירה של מרגי והלחן הפופי הנהדר. "לא להיות לבד" מראה שוב את הוורסטיליות של מרגי והיכולת שלו לאתגר את עצמו עם סגנונות שונים ולצלוח אותם.
4. נונו, שגיא קריב – Cute Boy
המנון הגאווה הזה הופך את נונו מנסיכת הייפרפופ למלכת הקלאב. הבתים כתובים בצורה שנונה כיאה לנונו, הפזמון זורק אותנו אל קייטי פרי של לפני עשור והדרופ האייקוני שנחרש בטיקטוק הוא כזה שלא ניתן לסרב לו.
3. אנה זק – לך לישון
אנה זק היא אולי לא הווקאליסטית הענקית ביותר במדינה אבל היא גם לא צריכה להיות, כי היא נסיכת פופ ב-100%. "לך לישון" הוא שיר אלקטרופופ שמזכיר פופ אלטרנטיבי של העשור הקודם. הוא יצירתי, ייחודי בנוף ובעיקר להיט אדיר שעשוי להישאר איתנו עוד שנים.
2. שחר סאול, אגם בוחבוט, נורוז – דובשנייה
שחר סאול, אגם בוחבוט ונורוז הפכו לסופרגרופ האולטימטיבי. כל אחד מהם שונה בתכלית מהאחר אך השילוב של שלושתם יוצר כוח אדיר. יחד הם הביאו לנו את המנון הקלאבים הבלתי מעורער של השנה הנוכחית ואת המשפט שמייצג דור שלם: "פויה, ילדה רעה של טיקטוק בואי לאבויה".
1. נונו – ליבינג דה דרים
בואו נודה באמת, השנה הזאת פשוט הייתה השנה של נונו ו"ליבינג דה דרים" הוא הסיבה העיקרית לכך. לשיר הזה היו את כל הסיבות לא להיכנס למיינסטרים – הוא נישתי, קיצוני ובעיקר לא מנסה להתחבב על אף אחד. אבל דווקא כל אלו הפכו אותו למרענן, כזה שגורם לשירי פופ אחרים להישמע בנאליים ונותן השראה לכל התעשייה לנסות לפרוץ גבולות ולצאת מאזורי הנוחות שהתרגלנו אליהם בשנים האחרונות.
ויש גם פלייליסט ספוטיפיי, שיהיה לכם כיף, קל ונוח: