אחרי "אופוריה", רון לשם מחפש את הלהיט הבינ"ל הגדול הבא

"שמיים אדומים"
"שמיים אדומים"

"שמיים אדומים", סדרת הדרמה של רשת 13 שתעלה לשידור במאי, הופקה לראשונה עם חותמת של לן בלווטניק ודני כהן בתור מפיקים בפועל. המשמעות: העיניים הזרות כבר בוחנות אותה לעומק, ובקרוב מאוד יתחילו לדבר עליה בתור "Red Skies"

"שמיים אדומים", סדרת הדרמה של רשת 13 שתעלה לשידור במאי, אמורה להיות התותח הטלוויזיוני הכבד הבא שלהם. כל המרכיבים הנכונים נאספו שם: היא מבוססת על ספר מצליח של דניאל שנער, שהוא גם אחד מיוצרי הסדרה – יחד עם רון לשם, שעשה מסלול דומה לשלו כמה שנים טובות קודם: ממחבר "אם יש גן עדן" לתסריטאי "בופור", ומשם ליצירת סדרות שונות מאוד כמו "אופוריה" מחד ו"שעת נעילה" מאידך.

למרות שעל פניו ל"שמיים אדומים" יש יותר במשותף עם "שעת נעילה" – דרמה היסטורית על טראומה לאומית, שמחליפה את מלחמת יום הכיפורים באינתיפאדה השנייה – לא מן הנמנע שהיא יכולה ליהנות מגורל קרוב יותר ל"אופוריה" ולמשוך לא מעט תשומת לב מחו"ל. לן בלווטניק, הטייקון הבריטי-יהודי שהוא גם הבעלים של ערוץ 13, חתום עליה כמפיק בפועל – ולמרות שלכאורה זה קרדיט "קרוב לבית", מדובר למעשה במאורע נדיר. בלווטניק השקיע בסדרה דרך החברה שלו אקסס אנטרטיינמט, דרכה הוא מושקע בחברת ההפקות האמריקאית A24 – שחתומה על להיטים קולנועיים ענקיים מהשנים האחרונות כמו זוכה האוסקר "הכל בכל מקום בבת אחת", "יהלום לא מלוטש" של נטפליקס וגם… נכון מאוד, "אופוריה" – בגרסת HBO שלה. גם נשיא אקסס אנטרטיינמט, דני כהן, מופיע כאן כמפיק.

הגרסה הישראלית נעשתה ב"תקציב של בופה לארוחת בוקר". "אופוריה" (צילום: יחסי ציבור)
הגרסה הישראלית נעשתה ב"תקציב של בופה לארוחת בוקר". "אופוריה" (צילום: יחסי ציבור)

"אם משווים בין 'אופוריה' הישראלי לאמריקאי, אז העלות של כל התוכנית שעשינו בישראל בקושי מכסה את תקציב חטיפי הבוקר בהפקה האמריקאית", אמר רון לשם לוראייטי השבוע. "ידענו שאנחנו צריכים משקיעים מבחוץ ותקציב גדול בשביל ש'שמיים אדומים' תיראה טוב", הוסיף שנער. הסאבטקסט ברור: העיניים החו"ליות כבר נמצאות על ההפקה הזאת, כי אף אחד לא מממן הפקה בישראל רק כדי שהיא תישאר בישראל, גם אם יש מערכת יחסים טובה ובריאה בין אקסס לרון לשם דרך החיבור האמריקאי. האם היא תצליח לשחזר עבור לשם את ההצלחה של "אופוריה"? בטח יעברו כמה שנים טובות בטרם תהיה תשובה לזה.