שף חדש ותפריט חדש בשחקי שחקי

בצל החזרה לסגר, נכנס שף צעיר לנעליה של יהלומה לוי ומציג תפריט בוגר ומעודן. שמעון משל מספר על החילופים ומסביר איך פותחים כל יום את המסעדה בידיעה שאולי זה היום האחרון

שחקי שחקי (צילום: אנטולי מיכאלו)
שחקי שחקי (צילום: אנטולי מיכאלו)
6 ביולי 2020

שנה של מדרכה עמוסה סועדים שמחים ובר מתפקע היו לשחקי שחקי עד שהגיעה הקורונה. בר האוכל שנפתח במרץ 2019 בידי שמעון משל ויהלומה לוי עוד לא הספיק להתייצב בטרם נאלץ לסגור את הדלתות במרץ האחרון. 

בעת הסגר, כשפגשתי את משל באחד ממאבקי המסעדנים בפיקוק שבבעלותו, הוא הודה כי הוא חושב על עתידו של שחקי שחקי: "אני מבין שהקהל עכשיו יחפש דברים אחרים, אנחנו נצטרך להתאים את עצמנו למציאות חדשה שאנחנו עוד לא לגמרי יודעים מהי", אמר אז.

שמעון משל. צילום: דין אהרוני
שמעון משל. צילום: דין אהרוני

בפתיחה המחודשת לפני כחודש, לקח אדר לוטן, השף בפועל של המסעדה, את המושכות לידיו והציג תפריט חדש ברוח אחרת. השפית יהלומה לוי נשארה שותפה במקום אך היא כבר אינה אחראית על התפריט. "לא נפרדנו", אומר משל. "יהלומה שותפה שלנו. קצת לפני הקורונה היא לקחה על עצמה פרויקט מאוד גדול, ייעוץ קולינרי לרשת לנדוור, ובהחלטה משותפת העברנו את אדר לקדמת הבמה. בשנה האחרונה אדר הוכיח את עצמו ועכשיו קיבל את האפשרות להיות השף שאמון על התפריט". 

לוטן, בן 23 בסך הכל, אוחז ברזומה הכולל עבודה בכמה מהמסעדות המובילות בעיר, ובהן רומנו של איל שני וסנטה קתרינה של תומר אגאי, אבל את עיקר השפה הקולינרית שלו פיתח כשעבד בפריז. את ההשפעות ניתן לראות בתפריט החדש שזז מהסגנון הלבנטיני האקלקטי שאפיין את לוי והפך כעת להיות אירופי ומעודן יותר.

אדר לוטן, שחקי שחקי (צילום: אנטולי מיכאלו)
אדר לוטן, שחקי שחקי (צילום: אנטולי מיכאלו)

את חלת הסרטנים והסלט המפורסם של לוי מחליפות מנות כגון גספצ'ו עגבניות שרופות עם פרחי מנטה ובזיל (28 ש"ח), פלמידה לבנה כבושה בזרעי עגבניה, צ'ילי ירוק ושמן מעושן (50 ש"ח) וספגטי לובסטר סקוטס יין לבן וחמאה (68 ש"ח). התפריט מורכב מחמש עד שבע מנות קבועות, בהן למשל טרטר אמריקן עם איולי חמאה חומה (56 ש"ח), סלט חסות עם חריץ גבינה ומשמשים חרוכים (44 ש"ח) וקווין בורגר – סינטה קצוצה ביד עם רוטב הולנדייז, גרוייר ושאלוט מוחמץ והכל בלחמניית בריוש רכה (50 ש"ח), ושאר המנות מתחלפות מדי יום לפי ההיצע היומי וישיבת הבוקר של משל ולוטן. 

מהלבנט לאירופה. שחקי שחקי (צילום: אנטולי מיכאלו)
מהלבנט לאירופה. שחקי שחקי (צילום: אנטולי מיכאלו)

לאור גילו הפעוט של השף, המנות מפתיעות – הן עדינות, מאופקות, מקוריות ועם זאת חפות מניסיון להרשים או לקשט. משל, המשמש ללוטן מעין מנטור, צופה לו גדולות ונצורות. 

טרטר אמריקן, שחקי שחקי (צילום: אנטולי מיכאלו)
טרטר אמריקן, שחקי שחקי (צילום: אנטולי מיכאלו)

את כל השינוי והתעוזה הנדרשת לו נאלץ משל לבצע בתקופה של חוסר ודאות עסקי שמעולם לא היה כמותו. אפילו הוא, שועל ותיק של מסעדנות שפתח וסגר מסעדות וברים וראה מיתונים ואינתיפאדות, עומד חסר אונים אל מול התקופה הנוכחית. 

"אי הוודאות מכרסמת", הוא מודה. "בתקופה כזאת אתה פשוט קם בבוקר ועושה את מה שאתה יכול, מנסה להתאים את עצמך, אבל אתה כל הזמן יודע שאתה יכול להיסגר מחר בבוקר. כל יום בונים מחדש את התפריט, כל ערב פותחים בשש, אני לא יודע איך אפשר להמשיך להתמודד עם זה חוץ מאשר להמשיך לנשום".
שחקי שחקי
להזמנת שולחן בשחקי שחקי