שרשור חובה: יתכן שזה אקססורי הקורונה הלוהט של הרגע

הזוג צליל ואייל חיים מנצלים את מומנטום המגפה ויוצרים מדירתם שבצפון העיר שרשראות יפות ופרקטיות שמשפרות את השימוש היומיומי במסכות הקורונה. זה הזמן לאמץ את הטרנד, רגע לפני שהוא מתפוצץ עליכן באינסטגרם

שרשראות מסכות של Hooks (צילום: צליל חיים)
שרשראות מסכות של Hooks (צילום: צליל חיים)
18 באוגוסט 2020

פאשניסטות מתקדמות בוודאי מכירות את טרנד השרשראות האימתניות של התקופה האחרונה, אשר אינו פוסח על חוטי המשקפיים ועכשיו תוקף בעוז גם את מסכות הקורונה. הצורך ברור: אתן מסתובבות מיוזעות ועצבניות עם המסכה שלכן ברחבי העיר, וכאשר אתן נדרשות להסיר אותה ולו לרגע – הברירה היחידה היא לדחוף אותה לתיק או לתלות אותה על המרפק. פרקטי? נגיד. סטייל? פחות. הפתרון המתהווה הוא שרשרת אשר מחזיקה את קצוות המסכה ושומרת עליה נקיה במידה וזמינה ללבישה חוזרת.

ניצנים של שרשראות למסכות כבר החלו לבצבץ ברחבי העולם, והראשונים להרים את הטרנד בתל אביב הם צליל ואייל חיים, זוג מהצפון הישן שחיפש השלמת הכנסה בימים מאתגרים כלכלית. "בעבר למדתי צורפות," מספרת צליל, "היה לי עסק של תכשיטים אבל אחר כך עשיתי תואר בתקשורת חזותית אז לא התעסקתי בזה שנים. כשהתחילה הקורונה בעלי איבד את העבודה שלו וניסינו לחשוב על פתרונות למצב. הוא אדם שאוהב לעשות דברים פרקטיים ונורא הציקה לו המסכה, הוא כל הזמן היה שם אותה בכיס והרגיש שזה לא היגייני. ואז הוא פתאום בא אליי באיזה לילה אחד ואמר לי שיש לו רעיון – שרשרת שעליה נתלית המסכה".

 

"הכנו את השרשראות בשבילנו בתור התחלה", היא מספרת, "ואז אנשים שראו אותנו התלהבו אז הכנו גם לחברים, ואז אמרנו יאללה, בוא ננסה לעשות מזה עסק וככה הקמנו את Hooks. זה פטנט פשוט אבל ממש ממש עוזר. אחר כך גם לקחתי את זה לכיוון שהוא יותר שיקי, עם הטרנד הזה של שרשראות גדולות למשקפיים. אז זה בעצם שני שימושים במוצר אחד."

הרעיון, כאמור, אינו חדש. ההשטאג maskchain# באינסטגרם כבר מנפיק מעל ל-7,000 תוצאות, ומעצבות בארה"ב ובאירופה מוכרות שרשראות למסכות בסכומים שמגיעים אף ל-120$ לשרשרת. צליל מספרת שבחוויה שלה, הטרנד עדיין לא תפס בארץ. "אני מרגישה שכל מי שנחשף לזה ועשה את הצעד של להבין מה זה, נהנה מזה, ובחו"ל יותר ויותר מבינים, אבל פה בארץ עדיין לא קולטים את הקונספט, ואז קשה למכור לאנשים". 

View this post on Instagram

@carlygiglio rocking our mask chain✌????

A post shared by Pretty Connected Shop (@prettyconnectedshop) on

את השרשראות מכינה צליל מסלון דירתה, תוך כדי הדיי ג'וב שלה במשרה מלאה כמעצבת גרפית בחברת היי טק, והמשלוחים מתבצעים על ידי בני הזוג עצמם שרוכבים לבתי הלקוחות באופניים. "להצליח לעשות משהו כזה זו הגשמת חלום שלי מלפני כמה שנים. נורא רציתי להצליח בעולם הצורפות וזה לא קרה אז הייתי ריאלית ועשיתי תואר, אבל עכשיו הגעתי למקום הזה של מיזם משלי שמתחיל ממשהו קטן וזה כיף."

 

שרשרת נגישה, לגבר ולאישה (צילום: Hooks)
שרשרת נגישה, לגבר ולאישה (צילום: Hooks)

מה השאיפות להמשך?
"אני לא חושבת שאני אשנה עם זה את עולם הקורונה ולא מצפה שזה יתפוצץ, אבל הייתי שמחה להגדיל את תזרים המכירות ולעזור לאנשים שישתמשו בזה, זה עושה לי כיף בנשמה."

צליל ואייל חיים (צילום: באדיבות צליל חיים)
צליל ואייל חיים (צילום: באדיבות צליל חיים)

לאינסטגרם של Hooks