גינה לי חביבה: הגנים הייחודיים נפתחים לקהל

גן טרנדי של קקטוסים וסקולנטים, גני סלעים מרשימים וגנים גזומים המשלבים בריכות או מזרקות – הגנים הייחודיים של גני יהושע נפתחים בחינם לקהל הרחב

הגנים הייחודיים בגני יהושע. צילום: יח"צ
הגנים הייחודיים בגני יהושע. צילום: יח"צ
2 בדצמבר 2015

אחרי שהפכו גני השעשועים בעיר למוצלחים ומשודרגים, הגיע גם זמנם של הגנים הטבעיים בעיר. הגנים הייחודיים בפארק גני יהושע, שעברו בתקופה האחרונה מהפך רציני של שדרוג, נפתחים לקהל הרחב החל מ-5.12 ועד 31.1. הגנים, הממוקמים בחלקו הצפוני של פארק גני יהושע, מתהדרים בכמה חלקות שנפתחו לקהל הרחב, ומהוות איזור טיול רומנטי וגם משפחתי:

גן הסלעים, המשתרע על שטח של 40 דונם, בו מוצגים סלעים שהובאו מכל חלקי הארץ, מהחרמון ועד אילת. בינות הסלעים תוכלו למצוא מאות מינים שונים של צמחי ארץ-ישראל שלוקטו מכל רחבי הארץ, ביניהם עצי חורש ים תיכוניים כמו אלה ארצישראלית, אלון התבור ולבנה רפואי, ובנוסף גם כלניות, רקפות, חצבים ועוד.

גן הסלעים. צילום: יח"צ
גן הסלעים. צילום: יח"צ

גן הקקטוסים, המשתרע על שטח של כ-26 דונם וכולל מבחר של קקטוסים וסוקולנטים, שמקורם ברחבי העולם וחלקם נדירים מאוד. בגן כ-3,500 סוגים ומינים שונים של צמחים, ולצידו חממה הפתוחה לקהל גם היא, בה ניתן לרכוש ממבחר הקקטוסים והסוקולנטים.

הגן הגזום, המשתרע על שטח של כ-15 דונם, כולל בתוכו גינון פורמלי, גינון קלאסי וגינון ים תיכוני. הגנים משלבים עצי זית והדרים, בריכות מים, תעלות ומזרקות.

הגן הגזום. צילום: יח"צ
הגן הגזום. צילום: יח"צ

הגן הטרופי שונה מעט משאר הגנים, ומשתרע על שטח של 20 דונם. בגן, שהוקם בשנות ה-70, צמחיה טרופית, שבילי הליכה, בריכות מים לדגים, לעופות ולצמחי מים ומשתלה לממכר צמחיה טרופית. ליד משתלת המכירה נמצאת חממת סחלבים ייחודית הפתוחה למבקרים, אשר מונה 25,000 מינים של סחלבים.

כניסה לגנים ללא תשלום החל מתאריך 5.12.15 עד 31.1.16

א'-ו' בין השעות 08:00 עד 14:00

בשבתות ובחג משעה 10:00 עד 16:00