זה מה שעושים בקיץ: 7 התערוכות הכי טובות לראות בסופ"ש

מה קרה לזברה?! עבודה של רותם אורנשטיין בגלריה מאיה
מה קרה לזברה?! עבודה של רותם אורנשטיין בגלריה מאיה

תערוכה ייחודית בחושך בליווי תקלוט של קותימן // תערוכה שחושפת את כל המשאלות הכי סודיות, אישיות ומצחיקות של האמנים // תערוכת חוץ באמת יפהפיה במוזיאון לטבע // ותערוכת קומיקס (ועוד) של זאב אנגלמאיר בפסטיבל אנימיקס הנהדר

11 באוגוסט 2022

אישונים מתרחבים בחושך X קותימן // ארטפורט

שהייה לילית ייחודית במרחב התערוכה "אישונים מתרחבים בחושך" של האמנית מעיין שחר, בליווי מוזיקה שתנוגן לכבוד הפסלים ובהשראת החשכה על ידי יקיר האומה קותימן. התערוכה היא הזמנה לצלילה, המתרחשת רק לרגע – עד שהחושים ישובו למקומם. וקותימן כל הלילה. מה עוד אפשר לבקש מתערוכה.
ארטפורט, העמל 8, חמישי 11.8, 03:00-22:00

May be an image of ‎text that says '‎THURSDAY חמישי 3:00-22:00 השעות בין 11.8.22‎'‎

ה-מוסר-ה // גלריה P8

תערוכת ביכורים של בוגרות ובוגרי המחלקות לצילום ולאמנות מדיה חדשה במוסררה, בית הספר לאמנות ולחברה (ליווי אוצרותי: אבשלום סולימן). מבט כולל על התערוכה הקבוצתית החדשה מסמן שני עיסוקים מרכזיים, באמצעותם מנסחים האמנים.יות את דריסת הרגל שלהם בשדה הגוף ובשדה השפה (זהו, אלה כל השדות שיש, נכון?). גלריה P8, הפטיש 1, פתיחה בחמישי (11.8) 20:00

חורשים בשדה הגוף. עבודה של נוי לאיני בגלריה P8
חורשים בשדה הגוף. עבודה של נוי לאיני בגלריה P8

הלוואי וזאת הייתה בדיחה // גלריה בנימין

תערוכה משותפת לקבוצת ע•דש – האמניות שרון אזגי, עירית בראל בסן, דפנה טלמון ועידית קופסקי (אוצרת: הדסה כהן). בניסיון לבחון את התנועה האנושית בין הרצון להשתייך והשאיפה לסינגולריות והגשמה עצמית, צוללות ארבע האמניות אל נבכי הרשתות החברתיות ודולות משאלות לב כמוסות, מגונות, מצחיקות ולעיתים מעוררות פלצות המתחילות במילה "הלוואי". משאלות אלה עוברות תחת ידי האמניות פירוק, הפרדה והמרה לעבודות אור וקול המתלכדות למיצב משותף שפרוש בכל חלל הגלריה.
גלריה בנימין, שביל המרץ 5, פתיחה בחמישי (11.8) 20:00

משאלה מאוד ספציפית בגלריה בנימין. מתוך "הלוואי וזאת הייתה בדיחה"
משאלה מאוד ספציפית בגלריה בנימין. מתוך "הלוואי וזאת הייתה בדיחה"

הגמל המנשנש וחבורתו // סינמטק תל אביב

יקיר פסטיבל אנימיקס הנערך בימים אלה ויקיר מערכת טיים אאוט לדורותיה, זאב אנגלמאיר, מזוהה בדרך כלל כאמן קומיקס למבוגרים בלבד שיצירתו אינה חוששת לגעת בפוליטיקה, מיניות וחדוות טרלול טהורה. במהלך הפסטיבל תוכלו להיחשף לתערוכה שמציגה את הצד היותר ילדותי של אנגלמאיר, ובה יוצגו לראשונה סיפורי קומיקס שיצר לילדים, סיפורי "הגמל המנשנש" האהובים, ציורי "גוג ומגוג" העורבים וצבו, שצייר לעיתון "עיניים", סיפורי החייזר הכי בודד בשביל החלב וגם בובות בד ופסלי החתול ירמייאו וחבורתו שיצר בעיסת נייר.
סינמטק תל אביב, שפרינצק 4, עד ה-13.8. פרטים נוספים (ותערוכות נוספות) באתר הפסטיבל

זאב אנגלמאיר והחתול ירמיאו (צילום: יחסי ציבור)
זאב אנגלמאיר והחתול ירמיאו (צילום: יחסי ציבור)

טֶלֶמָאכוּס // גלריה מאיה

תערוכת המחזור הראשון של הרזידנסי בבית הספר "האָטֶלְיֶה". במהלך עשרה חודשים, שבעת האמנים והאמניות שנבחרו לתכנית חלקו סטודיו בו פיתחו וחידדו את קולותיהם האינדיווידואליים יחד עם החלפת רעיונות ורשמים.
גלריה מאיה, שביל המרץ 2, פתיחה בחמישי (11.8) 20:00

הבן של אודיסאוס, אם תהיתם מאיפה השם מוכר לכם. מתוך "טלמאכוס"
הבן של אודיסאוס, אם תהיתם מאיפה השם מוכר לכם. מתוך "טלמאכוס"

תערוכות חדשות // בית האמנים

סדרה חדשה של תערוכות יחיד בבית האמנים תל אביב, ביניהן: תערוכת יחיד של צלחות קרמיקה שיצרה הציירת אנה לוקשבסקי; תערוכת יחיד לאמנית הוותיקה ליאת פולוצקי; תערוכת יחיד לאמן אייל טבת ועוד.
בית האמנים ע"ש זריצקי, אלחריזי 9, פתיחה בחמישי (11.8) 19:00

תוריד את הטלפון ותסתכל על התערוכה. עבודה של אנה לוקשבסקי
תוריד את הטלפון ותסתכל על התערוכה. עבודה של אנה לוקשבסקי

שדרה // מוזיאון הטבע

אם אתם מתכננים ביקור במוזיאון הטבע, או אם בא לכם.ן לקפוץ לשם במיוחד, אל תפספסו את תערוכת החוץ החדשה של רתם רשף ברחבת הכניסה למוזיאון. זהו מיצב ששואף לעורר מודעות לנושאים העוסקים ביחסי הגומלין בין האדם לטבע, דוגמת שיבושי האקלים, ניצול משאבי הטבע והמחזוריות המתעתעת של עונות השנה. והוא גם, פשוט, ממש יפה.
מוזיאון הטבע ע"ש שטיינדהרדט, קלאוזנר 12

פשוט ממש יפה. מתוך "שדרה" (צילום: אבי אמסלם)
פשוט ממש יפה. מתוך "שדרה" (צילום: אבי אמסלם)