שפים נרתמים לעזרת מסעדת חבשוק עם מנות לתפריט המשלוחים. למשל המבורגר ביבי מושחת

אוראל קמחי, תומר טל, תומר אגאי ויוגב ירוס נרתמו לעזרת מסעדת חבשוק בשוק הכרמל ומציעים מנות שלהם בשירות המשלוחים שלה. קמחי: ״ערבות הדדית היא הדבר היחיד שיכול לעזור לנו כרגע״

בורגר ביבי מושחת בחבשוק (צילום: יעקב בלומנטל)
בורגר ביבי מושחת בחבשוק (צילום: יעקב בלומנטל)
1 באוקטובר 2020

מסעדת חבשוק של השף יגאל מולנר בשוק הכרמל הייתה אמורה ליהנות מגורל דומה לשאר מסעדות השוק בשנים האחרונות – תורים בלתי נגמרים, אזכורים מפרגנים בתקשורת ותנועה שנשענת על הזרם הבלתי פוסק של קונים לשווקים. במקום זה, ב-15 במרץ המסעדה נסגרה שבוע וחצי אחרי שנפתחה ביחד עם שאר המסעדות בארץ.

״יגאל ואני חברים כבר הרבה שנים, ופעם אפילו ייעצתי לו לא לפתוח מסעדה״ מספר השף אוראל קמחי, הבעלים של פופינה. ״הוא פתח, ובעיתוי הכי גרוע שיכול להיות״. קמחי ושפים חברים נוספים של מולנר התגייסו עכשיו למיזם שבו הם מתארחים בשירות המשלוחים של חבשוק בזה אחר זה, לארבעה ימים כל אחד, ומציעים מנות שיצרו ביחד כמהלך שיווקי ויחצני שיעזור למסעדה לשרוד גם את הסגר השני ולהיפתח מחדש עם סיומו.

השפים אוראל קמחי ויגאל מולנר (צילום: יעקב בלומנטל)
השפים אוראל קמחי ויגאל מולנר (צילום: יעקב בלומנטל)

״הרעיון היה של יוגב ירוס״, מספר מולנר. ״הוא הציע ששפים יתארחו בחבשוק עם מנות שלהם ותוך שעתיים של שיחות טלפון סגרנו הכל. פניתי לשפים שהם חברים – טום אביב, אוראל קמחי, תומר טל, תומר אגאי. כולם ישר אמרו ברור, מה שצריך, אני שלך״.

״היה לי ברור שנעשה את זה״ מספר קמחי. כל השפים שאני מדבר איתם מרגישים שזנחו אותנו, שאף אחד לא סופר אותנו. ובזמן כזה, עד כמה שזה נשמע קלישאה, הערבות ההדדית של המסעדנים היא הדבר היחיד שיכול לעזור לנו. מישהו אמר לי בסגר הראשון – יופי, אחרי הסגר יהיו פחות מסעדות ופחות תחרות. אבל זה לא נכון. השוק חייב להיות מעניין ותחרותי, אם יהיה שוק עצוב ומנוון אף אחד לא ירוויח מזה״.

לפי המתווה החדש תוכלו לפתוח רק באפריל

״כן. כמו כולם. כשיצאנו לסגר הנוכחי מאוד התלבטתי אם להמשיך לעשות שליחויות. בהתחלה חשבתי לסגור לשלושה שבועות וזהו. אבל מהר מאוד הבנתי שזה לא ייקח שלושה שבועות, שהמצב הזה יימשך יותר זמן וצריך ללמוד לעבוד בתוכו. לכן פתחתי מחדש את השליחויות. במקביל אנחנו בודקים שוב אופציות באירופה, שם העניינים מתחילים להשתפר. אני רוצה ליצור ולעשות ולא מתכוון לעצור. אז אני אצור ואעשה פה, אבל אם מתאפשר לי גם בחו״ל אז למה לא״.

המנות של קמחי שיוגשו החל ממחר (שישי 2.10) הן שתי גרסאות המבורגר שמרפררות לתפריט של קמחי בפופינה. האחת – וריאציה על בורגר השרימפס של פופינה, הפכה בחבשוק לקציצת דגים. והשנייה, מנה שמושפעת מהפופ אפ הכשר שעשה קמחי במלון קרלטון לאחרונה היא שפונדרה מפורקת המוגשת עם ההמבורגר של חבשוק בלחם פרנה מרוקאי. לצידה מוגש איולי חרדל, ריבת בצל ובלסמי. ״זו מנה מושחתת אז אני קורא לה המבורגר ביבי״. אומר קמחי.

קציצות דגים סטייל פופינה בחבשוק (צילום: יעקב בלומנטל)
קציצות דגים סטייל פופינה בחבשוק (צילום: יעקב בלומנטל)

האירוח של קמחי יימשך עד אמצע השבוע הבא ואחריו יתארחו תומר טל (ג׳ורג׳ וג׳ון), תומר אגאי (סנטה קתרינה), יניב גור אריה ויוגב ירוס.

תפריט המשלוחים ועדכונים בעמוד הפייסבוק של חבשוק , באתר תן ביס ובטלפון  03-6308148