טיים אאוט timeout

האמנית האיראנית שחודרת לישראל בעזרת מדפסת תלת-מימד

| מאת: מיטל רז

היא לא יכולה להיכנס לישראל באופן פיזי, אז בתערוכה עם ליאור זלמנסון האמנית מורשין אללה־יארי חודרת את הגבולות דרך האינטרנט במדפסת תלת ממד

עבודתה של מורשין אללה-יארי

לפני שנתיים ליאור זלמנסון הישראלי ומורשין אללה־יארי האירנית נפגשו וירטואלית במסגרת פסטיבל מנופים בירושלים. השניים ראו כי טוב, המשיכו את הדיאלוג ביניהם, וירטואלית ופיזית, ועכשיו הם מציגים תערוכה משותפת בסדנאות האמנים בירושלים.

"אחד הדברים הראשונים שדיברנו עליהם היה העובדה שכאמנית אירנית בעלת דרכון אירני אני לא יכולה להיכנס לישראל", אומרת אללה־יארי, אמנית ניו מדיה, אקטיביסטית ואוצרת שחיה כיום בניו יורק. "גם עכשיו, כשיש לי דרכון אמריקאי, ביקור בישראל עלול להיות חוויה לא מסבירת פנים במיוחד. רצינו לעשות משהו שקשור להדפסה תלת ממדית וגם לגוף דחוי, לגבולות וליחסים בין ישראל לאירן".

מורשין אללה-יארי (צילום: שרה וונג)

עוד כתבות מעניינות:
דוקטור הו? הכירו את המנהל החדש של המרכז לאמנות עכשווית
וויל פרל אומר את מה שכולם חושבים על אמנות עכשווית
מה קורה כשמעצב העל רון ארד מציג בגלריה מסחרית לאמנות?

זלמנסון, חוקר תרבות דיגיטלית והמנהל האמנותי של פסטיבל פרינט סקרין, שעובר לראשונה צד ומתפקד כאמן פלסטי, מספר שהתערוכה נולדה בעקבות סיפור תולעת המחשב סטקסנט שגרמה ב־2011 להרס הצנטריפוגות בכור הגרעיני באירן ושיוחסה כביכול לישראל. "הצעתי למורשין לבצע פעולת תגמול שבה הגוף שלה יחדור את הגבולות לישראל האסורה דרך האינטרנט. הרעיון הוא לעשות טלפורטציה כמו בסרטי מדע בדיוני, מעבר של הגוף ממקום אחד למשנהו".

במרכז התערוכה עומדת מדפסת תלת ממד שמדפיסה את גופה של אללה־יארי בגודל טבעי. הגוף שלה נסרק בחלקים בניו יורק לכל אורך התערוכה ומשם הקבצים עוברים דרך הרשת למדפסת שתפעל לכל אורך חודשי התערוכה בירושלים. המבקרים בתערוכה מוזמנים למבחן בסגנון מבחני גיוס ליחידות מובחרות ומי שעובר אותו בהצלחה ייקח חלק ביצירה שמתועדת ועולה לאינטרנט בזמן אמת.

לצד העבודה המשותפת מוצג פרויקט מתמשך של אללה־יארי, שאותו הציגה בין היתר ביריד הארמורי שואו בניו יורק בחודש שעבר, ובו היא חוקרת אלות אפלות, מפלצות ודמויות נשיות של ג'יני שמקורן במזרח התיכון. "הפרויקט עוסק במשמעויות הסימבוליות של מסורות ומיתוסים ומתייחס להשפעות הקולוניאליזם ולצורות אחרות של דיכוי עכשווי", מספרת אללה־יארי.

עבודתה של מורשין אללה-יארי

במהלך התערוכה יתקיימו מפגשים, הרצאות ואירועים פרפורמטיביים בהשתתפות הצופים.

← "עיבוד גבולות", אוצרת: מעין שלף, סדנאות האמנים ירושלים, עד ה-5.7

בואו לעקוב ולדבר איתנו גם בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם. עדכונים יומיים על הכתבות הנבחרות בטיים אאוט ניתן לקבל בניוזלטר היומי שלנו

תגובות

now Silence is Golden SRV:SRV1 on: abf6601