אלן דג'נרס סודקת את התדמית הנחמדה בקאמבק שמזכיר לכולם מאיפה התחילה

ספיישל הסטנדאפ החדש של אלן דג'נרס בנטפליקס הוא סדק מכוון בתדמית הממורקת שלה. זה לא יקרה מיד, אבל הרגעים האפלים של "קל להתחבר" מוכיחים שכדאי להתאזר בסבלנות

אלן דג'נרס (מתוך "Relatable")
אלן דג'נרס (מתוך "Relatable")
24 בדצמבר 2018

דמיינו שאתם מזמינים אורחים הביתה לארוחה אחרי 15 שנים שבהן לא עשיתם את זה. אלה היו שנים מוצלחות עבורכם – הייתם טובים בדברים שעשיתם בינתיים, אבל ערב כזה לא היה אחד מהם. הציפיות בשמיים ולא רק מצד האורחים, כי הארוחה הזאת תשודר בסטרימינג למיליוני צופים בכל העולם. זה פחות או יותר מה שקורה עם "קל להתחבר" ("Relatable"), ספיישל הסטנדאפ החדש של אלן דג'נרס, הקומיקאית הוותיקה שחזרה לבמות הסטנדאפ אחרי שנעדרה מהן עשור וחצי.

לדג'נרס אין בעיה לפתוח את המופע בהסתלבטות על מצבה הכלכלי (היא הרוויחה 87.5 מיליון דולר רק ב-2018, 20 מיליון מתוכם הניב לה הספיישל הזה בנטפליקס). היא תוהה, תוך שהיא מסבירה את שם המופע, אם עדיין יהיה לקהל קל להתחבר אליה (ועונה לעצמה בפאנץ' מוצלח). אבל היא יכולה להיות בטוחה שלפחות הקהל באולם בסיאטל, בו הוקלט המופע, יתחבר אליה. זה לא ערב במה פתוחה במרתף טחוב של פאב שכונתי, אלא חלל מהודר אליו הגיעו אנשים שקנו כרטיס, התקלחו, התלבשו יפה, לקחו בייביסיטר ושילמו על חניה במיוחד בשביל לראות את אלן.

אלן דג'נרס (מתוך "Relatable")
אלן דג'נרס (מתוך "Relatable")

עוד כתבות מעניינות:
נמאס לה לרקוד: אלן דג'נרס שוקלת לפרוש מהתכנית
הספיישלים הכי טובים של סטנדאפיסטיות בנטפליקס
5 הספיישלים הכי טובים בנטפליקס

אבל הנה העניין עם דג'נרס: היא הגיעה למעמד שלה ולעושר הבלתי נתפס שהוא מביא עמו רק אחרי שעשתה היסטוריה, ועל זה היא דווקא שילמה מחיר כבד מאוד. ב-1997 יצאה דג'נרס מהארון במקביל לבת דמותה בסיטקום בכיכובה, "אלן". על אף התגובות החמות מהמבקרים ומהקהילה הלהטב"קית, ארצות הברית השמרנית לא הייתה מוכנה לדמות ראשית גאה בלב הפריים טיים והסדרה בוטלה. דג'נרס לא הייתה היחידה שהתקשתה למצוא עבודה אחרי זה; גם השחקנית לורה דרן (שהייתה בקהל), שגילמה את מושא אהבתה בפרק היציאה מהארון, סיפרה שלא עבדה אחר כך שנתיים. אפילו אופרה ווינפרי, שמגלמת בו את הפסיכולוגית של אלן, קיבלה לדבריה יותר מכתבי שנאה משקיבלה על כל דבר אחר שעשתה.

את כל זה מספרת דג'נרס במופע שלה. היא מבקשת להזכיר שלצד היותה חביבת הקהל האמריקאי היום, עם תכנית יומית פופולרית ומעריצים נלהבים בכל רחבי ארצות הברית, היא לא היתה מגיעה למקום הזה אלמלא המלחמה שניהלה. הפרשנות הפשטנית היא שאיפשהו בתוכה, אלן דג'נרס היא עדיין האשה שפוטרה כי היא לסבית ועדיין צריכה להוכיח לכולם שגם אותה אפשר לאהוב. "קל להתחבר" הוא הסדק הראשון והמכוון בתדמית הממורקת של אלן ב-15 השנים האחרונות.

"אלן דג'נרס לא נחמדה כמו שאתם חושבים", הייתה הכותרת שהעניקו בניו יורק טיימס לכתבת פרופיל שפורסמה לקראת עליית הספיישל. ובאמת, ב"קל להתחבר", לצד השטיקים האלניים הידועים, יש רגעים קצרים אך קודרים של קומדיה אישית, כזו שלמדנו להעריך בשנים שאלן הייתה עסוקה בלרקוד עם אורחי התכנית שלה ולחלק מתנות לקהל. היא מספרת שקשה לרקוד כל הזמן ("מבקשים ממני לרקוד יותר משמבקשים מברישניקוב"), אבל למרבה האכזבה בהמשך היא דווקא רוקדת. דג'נרס לא יכולה להשיל את התדמית הזו בבת אחת, אבל היא מתקלפת ממנה לאטה.

ברגעים האפלים והמעניינים יותר של "קל להתחבר" דג'נרס מפילה פצצות שאנחנו לא רגילים לשמוע ממנה, ובניגוד החד ביניהן לבין פניה הקורנות יושבת הקומדיה. לא אהבתם אותי בפריים טיים, היא אומרת, אז קיבלתם אותי בתכנית יומית בצהריים. דג'נרס התיישבה לאמריקאים באמצע הסלון מדי יום, גרמה להם להתאהב בה, ועכשיו נראה שהיא מוכנה להתחיל להסיר את מהמסכות והמגננות שאימצה כדי להיות חביבת הקהל. היא הרי יודעת היטב שחביבות הקהל אף פעם לא עושות היסטוריה.

"קל להתחבר" היא שעה כיפית, מצחיקה ומאוד חביבה, שרק מנכיחה את המחסור בקומדיה אישית יותר בגל הספיישלים שבו (בעיקר) נטפליקס שוטפת אותנו. נראה שדג'נרס אכן מכוונת לשם ואפשר להעריך שבספיישל הבא יהיו פחות ריקודים ויותר רגעים לא נחמדים. אלו הרגעים שהיו מעט מדי מהם שמשאירים טעם של עוד מהארוחה של אלן דג'נרס, ומצליחים להפוך את האישה הכל כך מפורסמת הזאת שמאחוריה ארבעה עשורים של עשייה קומית – לעזאזל, היא בת 60! – לקומיקאית מסקרנת.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד