"משחקי הכס" עונה 8: כל מה שצריך לדעת

רשת HBO ציננה את הרוחות והודיעה כי בניגוד לשמועות - לא כל הפרקים יהיו באורך של סרט. וגם: הטריילר החדש, סערת הספוילר וים ספקולציות. מתי "משחקי הכס" חוזרת, כמה פרקים מחכים לנו ומי ישלוט בווסטרוז?

משחקי הכס (תמונה באדיבות yes)
משחקי הכס (תמונה באדיבות yes)

פחות מחודש אחרי ש־HBO הכריזה על תאריך העלייה הסופי והמדויק של העונה השמינית של "משחקי הכס" (שתשודר ב-yes, סלקום טיוי ו-HOT), קיבלנו גם תמונות ראשונות וטריילר חדש. הנה כל הפרטים החשובים באמת – כולל האכזבה הגדולה מאורך הפרקים.

העונה תהיה קצרה יותר

רשת הטלוויזיה HBO אישרה כי העונה השמינית של "משחקי הכס" תכלול שישה פרקים בלבד. לאור העובדה שהסיפור הולך ומגיע לסיומו ללא הגב (העבה) של הספרים המקוריים – העונה תתבסס על שני הפרקים שטרם פורסמו בסדרת "שיר של אש ושל קרח" של ג'ורג' ר.ר מרטין, "רוחות החורף" ו"חלום של אביב".

היא תעלה באפריל 2019

כבר חודשים שברשת מסתובבות שמועות בנוגע לתאריך העלייה של העונה השמינית, ו-HBO סוף סוף שמה קץ לסבלנו: "משחקי הכס" תחזור אלינו ב-14 באפריל 2019.

בריאיון ל-UK paper Metro אמרה וויליאמס: "הצילומים יסתיימו בדצמבר והפרק הראשון ישודר באפריל (…) יש הרבה עבודה בעריכה הסופית. לא כדאי להאיץ בעונה הזאת בכלל. אנחנו צריכים לעשות את המיטב שביכולתנו בעונה הסופית, זה משהו שאנחנו חייבים לקהל ולמעריצים שלנו". צילומי העונה הקרובה התחילו באוקטובר 2017, וההפקה צפויה להיות מסובכת ויקרה יותר באופן משמעותי ותכלול סטים גרנדיוזיים יותר מבעונות הקודמות. בנוסף, בטוח שרייטינג השיא של העונה השביעית, שנבע בין היתר מזמן הציפייה הארוך לעונה שהגביר את תיאבון הצופים, לא נעלם מקברניטי הסדרה, כך שלא הייתה להם סיבה להזדרז.

זו העונה האחרונה

עונה 8 תהיה העונה האחרונה של "משחקי הכס", אם כי לאחר שהיא תסתיים יש לצפות לסדרות-בת, ספינאופים שיוצרי הסדרה מתכננים. החדשות הטריות בנושא הן שרשת HBO כבר בחרה אחת מסדרות ההמשך שפותחו, ואפילו הזמינה פיילוט. הפריקוול החדש יתרחש אלפי שנים לפני האירועים בסדרה המקורית, וג'ורג' ר.ר. מרטין כבר הבהיר שהדמויות המרכזיות בסדרה המקורית לא ימשיכו איתנו הלאה.

אורך הפרקים

בפרק סוף העונה הקודמת קיבלנו טעימה ממה שייתכן ויקרה בעונה 8 – פרקים ארוכים במיוחד של 80 דקות. כמה מאנשי ההפקה ציינו בחודשים האחרונים כי ששת הפרקים בעונה הקרובה אף יהיו באורך של סרט מלא, מה שיפצה – ואף יותר מכך – על העונה הקצרה.

אך בניגוד גמור לדיבורים ולשמועות, היום (ראשון) הכריזה HBO כי שני הפרקים הראשונים של העונה החדשה יהיו באורך של פחות משעה – 54 דקות לפרק הפתיחה ו־58 דקות לפרק השני. ברשת הבטיחו כי שאר הפרקים יהיו באורך של יותר משעה. בהודעה הרשמית ציינה HBO כי הפרק הארוך ביותר יהיה הפרק הרביעי – שעה ו־22 דקות. גם שני הפרקים האחרונים יהיו באורך דומה.

אז מה קרה פה בינתיים?

בטיזר החדש ששחררה רשת HBO לפני כמה שבועות הסתתרו כמה רמזים חשובים שכדאי לשים לב אליהם. הטיזר החדש הוא צילום ליטרלי של שם הספר עליו מבוססת הסדרה, "שיר של אש וקרח": מפה שמייצגת מעין שדה קרב הולכת וקופאת במהירות ולא פוסחת על פסל של דרקון (סמלה של משפחת טארגאריין) ושל זאב (משפחת סטארק). ואז נראה פסל אריה הזהב, סמלו של בית לאניסטר, עולה באש המתפשטת בשטח הנגדי עד שהיא פוגשת את הקרח, יוצרת חומה שחורה באמצע המפה וגומרת לנו סופית על הסבלנות לחכות.

התמונות האלה מעוררות כמה ניחושים, לדוגמא בנוגע לגורם שיחריב או יפגע בבתים – המהלכים הלבנים לסטארק ולטארגאריין ואש לבית לאניסטר. סביר להניח שגם לסדר ההתכלות יש משמעות.

הטיזר הראשון לעונה השמינית נחשף בנובמבר:

>> למתחם "משחקי הכס"

ביולי האחרון, פחות משנה לפני עליית העונה, פרסמה השחקנית מייזי וויליאמס (אריה סטארק) פוסט פרידה מהסדרה באינסטגרם – ושיגעה את המעריצים. לצד צילום של נעלי טניס לבנות מגואלות בדם יצרה וויליאמס את ההאשטאג Last woman standing.

לצד האפשרות שהמעריצים סתם הכניסו אחד את השני להיסטריה, והשחקנית פשוט הייתה האחרונה לצלם את הסצנות שלה, קיימת גם אופציה שיש פה ספוילר של ממש. האם אריה היא הדמות האחרונה ששרדה? האם היא זאת שתזכה לחמם את הכס? האם הצופים פשוט קיבלו תיאוריה עסיסית לנעוץ בה שיניים כדי לחזק את ההייפ סביב הסדרה? השחקנית החליטה לא להגיב לסערה שיצרה.

 

הסיפור הזה מצטרף לקעקוע שעשתה סופי טרנר, שמשחקת את אחותה של אריה, סנסה, וגרם לטרפת דומה. ביוני האחרון עלתה לרשת תמונה עם הקעקוע החדש – סמל בית סטארק ומתחתיו הכיתוב "הלהקה שורדת". המעריצים כמובן מיד חשבו שמדובר בספוילר, אך היא מיהרה להפיג את החששות בתכנית של ג'יימס קורדן. לדבריה, זאת פשוט קריצה לאמרה המזוהה עם משפחת סטארק – "כשהשלג יורד והרוחות מנשבות, הזאב הבודד מת אך הלהקה שורדת". "זה בסך הכל ציטוט מהעונה הקודמת", חידדה טרנר, "כולם הסיקו שהלהקה אכן שורדת, אבל זאת פשוט אמרה שאני אוהבת לחיות לפיה".

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד