משפחת סמית' הכריזה מלחמה על הקרדשיאנז. האם יש להם סיכוי מולן?

וויל וג'יידה סמית' החליטו לחשוף את משפחתם לציבור בתוכנית משלהם, אחרי שנים של חוסר שיתוף פעולה עם מדורי הרכילות. לא מזמן הם אירחו את הנמסיס של הקרדשיאנז וחירבו את היחסים איתן. האם יש להם סיכוי לרשת את הכתר?

משפחת סמית' (צילום: מתוך "Red Table Talk")
משפחת סמית' (צילום: מתוך "Red Table Talk")
17 באפריל 2019

וויל וג'יידה סמית' הם כוכבי ענק שצברו יותר מ־20 שנה של שמועות על החיים הפרטיים שלהם. האם הזוגיות שלהם אמיתית או לצורכי תדמית? האם הם פוליאמורים? סיינטולוגים? הסמית'ים לרוב שתקו ונתנו לשמועות לרחף מעל ראשיהם, כשהילדים ווילו וג'יידן משמשים שופר של ביזאר עם חשבון הטוויטר הפילוסופי של ג'יידן והג'נדרבנדינג הכללי של שניהם.

כל זה השתנה עם עליית תוכנית האירוח החדשה של ג'יידה, "Red Table Talk", הזמינה לצפייה בפייסבוק (ולאחרונה חודשה לעונה שנייה). התוכנית מצולמת בבית המשפחה במליבו והעיסוק המרכזי שלה הוא הם עצמם, תוך שמירה על מתח בין המרחב הפרוע של הרכילות לבין ניסיון המשפחה להציג את עצמה כבני אדם רגילים הנמצאים בסיטואציה יוצאת דופן. לשם כך הם מקריבים נתח נדיב מפרטיותם.

משפחת סמית' (צילום: מתוך "Red Table Talk")
משפחת סמית' (צילום: מתוך "Red Table Talk")

אבל כללי המשחק השתנו לחלוטין לאחר שג'יידה הכריזה מלחמה על הקרדשיאנז, משפחת הטראש המלכותית של הוליווד. לא מזמן היא הזמינה לתוכנית את ג'ורדין וודס, ה־BFF לשעבר של קיילי ג'נר שמצויה במרכז שערוריה קרדשיאנית טיפוסית שבה היא חשודה ששכבה עם אבי בתה של האחות קלואי. וודס היא גם חברת משפחה ותיקה של הסמית'ים. הרייטינג היה בהתאם, עם שיא של 7 וחצי מיליון צופים תוך 24 שעות, אך יחסי הידידות בין המשפחות, שהיו חמים עד עתה, נחרבו באקט הקרב המסורתי של אינפולים הדדיים ברשתות החברתיות. האם למשפחת הנסיך המדליק יש סיכוי לכבוש את הכתר?

"רד טייבל", שגדושה בצילומים משפחתיים ישנים המלווים את סיפורי העבר של הסמית'ים, משודרת כעת במקביל לעונה ה־16 של "משפחת קרדשיאן" ("Keeping Up with the Kardashians"). אך בעוד היא לרוב מתמקדת בעבר, "קרדשיאן" מתרחשת בזמן אמת. בפרק סטנדרטי קים מתעמתת עם קנייה אחרי שגילתה בטוויטר שהוא רוצה לעבור לשיקגו, קריס מחכה לתוצאות הביופסיה של אמה ובמקביל מנסה לארגן טיול משפחתי לבאלי. הסמית'ים סוחרים באינטימיות והקרדשיאנז מציעים דרמה – החל מוויכוחים קטנוניים בארוחת הבוקר ועד בגידות וגירושים. האינטימיות האותנטית כביכול של וויל וג'יידה מעובדת, מאורגנת ומסופרת בדיעבד. הקרדשיאנים לא מספרים את הסיפור שלהם למצלמות, הם חיים אותו.

אנושיים עד שעמום

ג'יידה מנסה לקחת את הפורמט של תוכניות הריאיונות למקום חדש. במסורת ששואבת מאופרה ווינפרי, שבמקביל לכובע המראיינת האמפתית ומעניקת המחילה האולטימטיבית, היא מציבה את עצמה גם בעמדת המתוודה. את התוכנית היא מנחה עם אמה אדריאן ובתה ווילו, שמתפקדות כמקהלה של קריאות התפעלות והנהונים נמרצים.

בתוכנית הראשונה, שמגיעה לבכי משותף עם ג'יידה בתוך שבע דקות, היא מארחת את אם בנו הראשון של וויל, טריי, ודנה בקשיים של הקמת משפחה שנייה אחרי גירושים – מצב שבשום אופן אינו ייחודי לעשירים ומפורסמים. לנוכח וידויים כמו זה של ווילו, שמספרת שגילחה את הראש בהשראת שיר של נירוונה, כמעט מאכזב לראות כמה הדילמות שלהם אנושיות ולא מיוחדות.

ניכר כי הסמית'ים צברו די שעות של טיפול משפחתי, זוגי ופרטני כדי לדבר על החולשות והאגו שלהם בגלוי, אבל גם הנוף הציבורי השתנה. השפה הפסיכולוגית חדרה יותר ויותר לשיח, ולצד עליית תרבות ה־Self Care שתובעת כנות נפשית וחמלה, היא מאפשרת לדבר על נושאים שבעיני רבים עדיין נחשבים טאבו – כמו דיכאון ומחשבות אובדניות (ג'יידה), קשיים בנישואים (וויל), או המתח שבין אושר להצלחה (כולם).

על הזווית הקלילה יותר אחראי וויל, שבשנה האחרונה מנהל חשבון אינסטגרם מצליח שכבר צבר 30 מיליון עוקבים וויראליות לא מבוטלת, וכמעט מצליח לשחזר את הימים בהם היה האיש האהוב ביותר באמריקה. זאת באמצעות כריזמה שמזכירה את הימים בווילה בבל אייר ועם אישיות ממגנטת שמבטלת את הצורך בשוברי קופות או להיטים כמנוף להצלחה.

ב"רד טייבל" יודעים לקרוא את המפה ולקשר את הדיונים בתוכנית לנושאים חברתיים אקטואליים, בעיקר כאלה שנוגעים לחייהם של שחורים בארצות הברית – כמה פרקים הוקדשו לנישואים בין גזעיים, פריבילגיות לבנות ותקיפה מינית. בריאיון עם ג'ורדין וודס ג'יידה מעירה כי השיימינג הנלהב שעברה וודס הוא תוצר של מציאות שבה האישה השחורה מקבלת את מרב הזלזול באמריקה. בעוד שמבחינת הקרדשיאנז וודס היא בוגדת וחברה גרועה ואנוכית, ג'יידה מעניקה לה הקשר רחב וחומל שמאפשר דיון עמוק יותר.

אבל עם כל הכבוד לחשיפה דרך פורמט משוכלל של תוכנית אירוח, עדיין קשה להעדיף את הפתיחות של וויל וג'יידה לגבי חיי הנישואים שלהם על פני האמוציות הטהורות של משפחת ק'. האמת הרגשית שלהם היא לעתים קרובות מכוערת ויצרית, אבל היא זו שהובילה אותם לכוכבות והגדירה דור של תוכניות ריאליטי ש"רד טייבל" מנסה כעת לעדכן. הסמית'ים עשויים לגלות שהיפתחות בפני העולם – ליתר דיוק חשיפה מדודה של פיסות מידע אישי – היא לא תחליף לאישיות מעניינת ולא צפויה. אולי הם ילמדו דבר או שניים מהקרדשיאנז, ואם אפשר לפנטז – אפילו ישתפו פעולה איתן.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד