אוזי אוסבורן מגיע לישראל במסגרת סיבוב הפרידה שלו

הזמר האגדי, שיצר כמעט לבדו את העולם האפל של הרוק הכבד, יופיע בלייב פארק ביולי 2018. הקהל מוזמן לבוא עם עטלפים (מגומי)

אוזי אוסבורן (צילום: Getty Images)
אוזי אוסבורן (צילום: Getty Images)
19 בנובמבר 2017

אוזי אוסבורן, אחד הזמרים הגדולים בתולדות הרוק, מגיע לישראל. הזמר שעיצב את מיתוס האופל והמיסתורין ברוק הכבד יחד עם בלאק סבאת', לאורך קריירה שנמשכת כבר יותר מחמישה עשורים, יופיע בלייב פארק בראשון לציון ב-8 ביולי 2018.

מוקדם יותר השנה סיימה בלאק סבאת' את סיבוב הפרידה שלה, ולישראל מגיע אוסבורן במסגרת סיבוב פרידה עולמי משל עצמו. אוסבורן (69) הופיע בישראל ב-2010 במסגרת פסטיבל "אוזפסט" שהתקיים בפארק הירקון, לצד להקות כמו קורן, סולפליי ובצפר. את הפסטיבל ייסד ב-1996 ומאז ועד היום מדובר באחד מפסטיבלי הרוק הכבד הבולטים בעולם.

הקריירה של אוסבורן החלה בסוף 1967, בלהקה שאחרי כמה גלגולים הפכה לבסוף ב-1969 לבלאק סבאת'. האלבום הראשון של הלהקה, שהיה קרוי על שמה, יצא ב-1970 ושינה את הרוקנ'רול לעד, עם ריפים כבדים ואיטיים, אווירה אפלה, טקסטים שעוסקים בכישוף ובשטן ומעל לכל קולו המצמרר של אוסבורן. התמה האפלה של הלהקה והפרסונה של אוסבורן תרמו לאופיו של הרוק הכבד והמטאל לסוגיו השונים, והפכו את אוסבורן למעין סנדק של עולם שלם של מוזיקה.

יש לך משהו עצוב בעיניים. אוסבורן
יש לך משהו עצוב בעיניים. אוסבורן

בשנות השבעים הוציאה הלהקה עוד מספר אלבומים מצליחים, בהם "Paranoid" ו"Sabbath Bloody Sabbath", אולם המתחים בין חברי הלהקה הביאו לפירוקה בסוף אותו עשור. החל מסוף שנות השבעים מנהל אוסבורן קריירת סולו שידיעה עליות ומורדות, ומאז שנות התשעים, וביתר שאת מאז שנות האלפיים, זכה לפופולריות מחודשת בקרב הקהל הרחב, בין היתר בזכות התוכנית "The Osbournes" ששודרה ב-MTV ועקבה אחר מעללי משפחתו. ב-2006 נכנס להיכל התהילה של הרוקנ'רול יחד עם בלאק סבאת', שהתאחדה ב-2011. אלבום האיחוד שהוציאה ב-2013, שזכה לשם "13", הגיע למקום הראשון במצעדים בבריטניה ובארה"ב.

לאורך השנים בחרו ארגונים וגופים שונים להאשים את אוסבורן בהשחתת הנוער. הוא הואשם בעבודת השטן, למרות שהוא משתייך לכנסייה האנגליקנית, ומספר הורים, בהזדמנויות שונות, הגישו נגדו תביעה והאשימו אותו בכך ששיריו עודדו את ילדיהם להתאבד. כל התיקים הללו נסגרו. ב-1982, במהלך הופעה, נשך אוסבורן עטלף שהושלך לעברו על הבמה והוריד את ראשו, מכיוון שחשב שמדובר בעטלף מגומי, במה שהפך לאחד הרגעים האיקוניים בתולדות הרוקנ'רול.

סיבוב ההופעות הנוכחי צפוי להיות האחרון שלו. בסיבוב מלווה אותו בגיטרה גיטריסט המטאל הוותיק זאק וויילד, לציון 30 שנה לפעם הראשונה שעבדו יחד. בנוסף לסיבוב ההופעות נודע שהוא עובד על אלבום חדש, הראשון מאז "Scream" של 2010.

אוזי אוסבורן, לייב פארק ראשון לציון, חמישי (8.7.18), 294-666 ש"ח