מהתנורים הבוערים: המוזיקאית אלינור פרידברגר תופיע בתל אביב

יוצרת האינדי רוק והפולק המצוינת, אלינור פרידברגר, לשעבר מהצמד The Fiery Furnaces, תגיע להופעה ראשונה בישראל חצי שנה אחרי שהוציאה את אלבומה השלישי - "New View"

אלינור פרידברגר. צילום: Getty Images
אלינור פרידברגר. צילום: Getty Images
15 באוגוסט 2016

אמנית האינדי רוק אלינור פרידברגר, לשעבר חברת צמד האינדי הצבעוני The Fiery Furnaces, תגיע להופעה ראשונה בישראל עם חברי להקתה במועדון הבסקולה ב־7 בנובמבר. על ההפקה אחראיים ZUZZ Agency ו־Auris Media שצפויים להביא לישראל בקרוב גם את להקת Yumi Zuma. מחירי הכרטיסים יעמדו על 129 ש"ח במכירה מוקדמת ו-150 ש"ח במקום.

פרידברגר נודעה לראשונה בתחילת העשור שעבר כאשר היית חלק מהצמד The Fiery Furnaces עם אחיה מת'יו פרידברגר. משם המשיכה לקריירת סולו שהניבה עד כה שלושה אלבומי סולו, ושפע שיתופי פעולה אמנותיים ובהם פס-קול בלייב לסרטים של אנדי וורהול, שלא יצאו בימי חייו – בו ניגנה לצד דין וורהאם (Galaxie 500) וברדפורד קוקס (Deerhunter).

אלבומה הראשון, "Last Summer" יצא ב־2011 ב־Merge Records (ארקייד פייר, דינוזאור ג'וניור, ניוטרל מילק הוטל) והציג צד הרבה יותר ישיר ואישי של כתיבה והגשה מזה שהיה מזוהה עם The Fiery Furnaces. אלבומה השני והנהדר, "Personal Record" מ־2013 היה מעין הומאז' לפופ האינטרוספקטיבי של שנות השבעים ואלבומה האחרון, "New View" ראה אור בתחילת השנה שעברה ודרכו אפשר לשמוע את המעבר של פרידברגר לאפסטייט ניו יורק מהעיר הגדולה.

פרידברגר ידועה בתרבות הפופלרית גם בזכות שירים שנכתבו עליה: Spoon כתבו עליה את "Anything You Want" ו-Franz Ferdinand את הלהיט "Eleanor Put Your Boots On".

שיריה של פרידברגר לא מכוונים לסחיטה רגשית, קולה לא מתיילד בשום צורה. אפשר לקרוא לזה אינדי־פולק בוגר, אך זאת תהיה רדוקציה פושעת. על אף ההפקה הלא מאוד עמוסה, עדיין נדרשות האזנות חוזרות לשיריה כדי להיחשף לרבדים נוספים בהם ובכך היא גם נשראת בתודעה ומשאירה בה משקעים בעלי משמעות רגשית גדולה.