אליס אין צ'יינס יגיעו לישראל ביולי

הלהקה והגראנג' תגיע בפעם הראשונה בקיץ לאמפי קיסריה בהרכב מלא (עד כמה שניתן). הלכנו להחזיר את הפוסטרים מהבית של אמא

אליס אין צ'יינס (צילום: יח"צ)
אליס אין צ'יינס (צילום: יח"צ)

אליס אין צ'יינס, שהובילה את מהפכת הגראנג' יחד עם נירוונה, סאונדגארדן ופרל ג'אם, תגיע בפעם הראשונה לישראל ביולי לשתי הופעות. אם מתישהו גם אתם נאלצתם להסתפק בלהקות מחווה עם סולן שהתאמן בעיקר בישיבה על כסא בר עם משקפי שמש, הגיע הזמן לגאולה.

קודם כל נפתור את סוגיית ההרכב: מחברי הלהקה המקוריים – הסולן ליין סטאלי, ג'רי קאנטרל, מייק סטאר ושון קיני – נותרו קאנטרל וקיני. סטאלי מת ב-2002 ממנת יתר ובסיסט הלהקה עזב אותה עוד בשנות ה-90 (ומת ב-2011). אל השניים הנותרים הצטרפו ויליאם דובל ומייק אינז – וארבעתם יגיעו לישראל.

אליס אין צ'יינס נוסדה בסוף שנות ה-80 בסיאטל. סטאלי וקאנטרל נפגשו ב-87', ובעקבות החיבור ביניהם הציע קאנטרל לחברו החדש להצטרף ללהקה שלו, "Diamond Lie", שאליה הצטרפו גם סטאר וקיני. שמה הקודם של הלהקה הגיע מהלהקה הקודמת שלו, Alice N' Chains, ששמה היה מחווה לגאנז אנד רוזס.

שנתיים אחרי החיבור חתמה הלהקה בקולומביה רקורדס ובשנה שאחרי הוציאה את המיני אלבום "We Die Young", שסלל את הדרך לאלבום הבכורה "Facelift", שהניב את הלהיט העל זמני "Man in the Box".

הפריצה של הלהקה בחצי הראשון של הניינטיז כללה בין היתר את האלבום "Dirt" – שנשאר המצליח ביותר של הלהקה עד היום והנפיק להיטים כמו "Rooster", "Would" ו-"Down in a Hole". האלבום השלישי, שיצא ב-1995 ונשא את שם הלהקה, הצליח במצעדי המכירות אך הלהקה לא קידמה אותו בסיבוב הופעות, מה שעורר שמועות על מצבו של סטאלי. סולן אליס נפטר כמה שנים מאוחר יותר, ב-5.4.2002, בדיוק ביום שבו מת קורט קוביין שמונה שנים קודם לכן.

אחרי הקפאת הפעילות הלהקה התאחדה להופעה למען נפגעי הצונאמי באסיה ואירחה סולנים מתחלפים. שנה לאחר מכן נוצר הקשר עם דובאל, וב-2013 יצא אלבומה החמישי של הלהקה, "The Devil Put Dinosaurs Here". בשני האלבומים שיצאו מאז הצטרפותו של דובאל הייתה הלהקה מועמדת לגראמי, אז כנראה שמשהו שם עובד – ואנחנו מתרגשים מעכשיו.

← אליס אין צ'יינס, אמפי קיסריה, שלישי ורביעי (17.7, 18.7), החל מ-229 שקל