בריאן ווילסון יגיע לתל אביב בקיץ למופע להיטים

בריאן ווילסון, אייקון הרוק המשפיע ומנהיג הביץ' בויז, יגיע בליווי בלונדי צ'פלין ואל ג'רדין - גם הוא ממייסדי הלהקה. מתי תתקיים ההופעה, איפה וכמה היא תעלה?

בריאן ווילסון. צילום: Gettyimages
בריאן ווילסון. צילום: Gettyimages

בריאן ווילסון, מנהיג הביץ' בויז וממייסדי הלהקה, יגיע לתל אביב באוגוסט הקרוב להופעה שבה יבצע את הלהיטים הגדולים שלו. הוא לא יגיע לבד: אל האייקון המשפיע יצטרפו אל ג'רדין, גם הוא ממייסדי הלהקה, ובלונדי צ'פלין שהצטרף אליה מאוחר יותר. ווילסון בחר בדני סנדרסון להיות אורח מיוחד (מאד) בהופעה, בה יבצעו השניים  את הלהיט "Surfin’ USA" של הביץ' בויז ואת "שיר הגלשן" של סנדרסון. ההופעה תתקיים ב-7 באוגוסט בהיכל התרבות תל אביב.

במופע שכותרתו "Greatest Hits Live" יבצע ווילסון את השירים האהובים על ידי המעריצים ואת הלהיטים הכי גדולים שיצר ב-54 שנות קריירה מפוארת – גם מתקופת הביץ' בויז וגם מקריירת הסולו שלו.

עוד כתבות מעניינות:
מדריך ההופעות השלם לקיץ 2018
ניסינו לראיין את בריאן ווילסון וחזרנו עם תשובה אחת
חמישה קאברים מעולים לשירי "Pet Sounds"

ביץ' בויז, שכונתה "הלהקה של אמריקה", מכרה יותר מ-100 מיליון תקליטים במהלך השנים. היא ייצרה יותר להיטים מכל להקה אמריקאית אחרת: 36 שירים שלה הגיעו ל-40 המקומות הראשונים במצעד הפזמונים האמריקאי. בין השירים היותר מוכרים שלה אפשר למצוא את "I Get Around" "California Girls" ו"Kokomo".

ווילסון הקים את הביץ' בויז ב-1961 בקליפורניה יחד עם בן דודו מייק לאב וחברם אל ג'רדין. את ההרכב המקורי ניהל מוריי ווילסון, אביו של בריאן, ובו היו חברים גם שני אחיו, קארל ודניס, אשר אינם עוד בחיים. הלהקה נחשבת לחלוצת הסאונד של החוף המערבי ומזוהה עם תרבות גלישת הגלים ועם הרמוניות קוליות, שזכו מאז לכינוי שהפך למטבע לשון בעולם הרוק – "הרמוניה צפופה" (Close Harmony). זאת למרות שווילסון הוא חירש מילדות כמעט לגמרי באוזן ימין ומעולם לא שמע בסטריאו. ישנן תיאוריות הגורסות כי הקולות ששמע בראשו העניקו לו השראה לתפקידים המלודיים שייעד לחברי הלהקה.

ווילסון עזב את הביץ' בויז ב-1966, אחרי שיצא האלבום "Pet Sounds", עקב בעיות נפשיות, סכיזופרניה והתמכרות לסמים – ומשם יצא לקריירת סולו. האלבום הבא שעליו ווילסון עבד, "Smile", נגנז בעקבות התמוטטות עצבים ומחלת נפש, כפי שמתואר יפה בסרט "אהבה וחסד" מ-2014. חרף הבעיות הנפשיות הרבות, ווילסון ממשיך ליצור עד היום ואלבומו האחרון וה-11 במספר, "No Pier Pressure", יצא ב-2015. האלבום "Smile" הושלם בסופו של דבר, ראה אור ב-2004 וקצר שבחים מקיר לקיר.

שיתוף הפעולה עם סנדרסון יתקיים במסגרת פרויקט "Made in Israel" בניהולו האומנותי של קובי בן עטר. מטרת המיזם, המפגיש אמנים בינלאומיים עם אמנים ישראלים בהופעות בארץ ובחו"ל,  היא להכיר את היצירה המקומית לקהלים חדשים.

← בריאן ווילסון, היכל התרבות, הוברמן 1 תל אביב, שלישי (7.8) 20:00, 690-199 שקלים. לרכישת כרטיסים