ספוטיפיי דחפה את החדש של דרייק – והמשתמשים דורשים פיצוי

האלבום החדש של דרייק זכה לקמפיין אגרסיבי בספוטיפיי, וחלק מהמשתמשים דורשים החזר כספי על המהלך שפירשו כמסחרי. "סקורפיון" יצא ביום שישי וכמעט מיד שבר שיאי השמעות

דרייק בטורונטו, בשנה שעברה (צילום: Getty Images)
דרייק בטורונטו, בשנה שעברה (צילום: Getty Images)

משתמשי ספוטיפיי שמו לב לתנועה חריגה בחשבון שלהם בימים האחרונים: עם יציאת אלבומו החדש של דרייק, "סקורפיון", הפרצוף שלו הופיע כמעט בכל פלייליסט אפשרי פלוס המלצות על שירים מתוכו, בלי קשר לטעמם האישי. הקמפיין האגרסיבי גרם לזעם בקרב כמה ממנויי הפרימיום, שאמור להיות נטול פרסומות, שאף דרשו החזר על הפרומושן המוגזם.

הקמפיין, שזכה לשם "Scorpion SZN", סייע לדרייק לשבור את שיא ההשמעות בסטרימינג לשבוע בארה"ב בתוך שלושה ימים בלבד. האלבום החדש יצא ביום שישי, וזמן קצר לאחר מכן הודיעה ענקית הסטרימינג כי קצב ההשמעות בשמיים – 10 מיליון בשעה. סיכום היום הראשון כבר הגיע ל-132 מיליון השמעות (ששברו את השיא הקודם שהיה שייך לפוסט מלון, עם "Beerbongs & Bentleys"). אגב, המצב באפל מיוזיק לא היה שונה: החברה אישרה למגזין וראייטי כי דרייק שבר את השיא של עצמו גם אצלם עם יותר מ-170 מיליון השמעות.

עוד כתבות מעניינות:
תדר משלך: ספוטיפיי חושפת מה נשים רוצות
מגזין "רולינג סטון" בחר את 100 השירים הטובים של המאה – עד כה
קמאזי וושינגטון הוא הדבר הכי חם במוזיקה השחורה – והוא ג'אזיסט

המהלך של ספוטיפיי לא מצא חן בעיניי חלק מהמנויים בתשלום, שראו בו קמפיין פרסומי לכל דבר. אחד המשתמשים חלק את התסכול שלו ברדיט, וטען כי לאחר שיצר קשר עם שירות הלקוחות של ספוטיפיי הוא קיבל החזר על התשלום של החודש. בעוד משתמשים נוספים טענו כי הצליחו לקבל פיצוי, אחרים טענו כי בקשתם נדחתה וקראו לנטישת השירות. נכון לעכשיו, ספוטיפיי טרם הגיבה לטענות.

המקרה הזה מזכיר את המהלך של אפל ב-2014, שהעלתה (בחינם) אלבום חדש של U2 לספריות של כל משתמשי אייטיונז ללא הסכמתם. מנכ"ל אפל, טים קוק, אמר אז כי זה נהדר עבור החברה והלקוחות, אבל בסופו של דבר הוא והלהקה התנצלו בפני המשתמשים.

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד