הטעינו רב קו: הראפר באסדרייבר מגיע להופעה בישראל

האמן, שנחשב לאחד מהמוערכים ביותר בסצנת ההיפ הופ האקסצנטרי של לוס אנג'לס כבר יותר מ־20 שנה, יגיע להופעה חד־פעמית במועדון הגגרין ב־23 במרץ

באסדרייבר
באסדרייבר
27 בפברואר 2019

בתקופה שחונת הופעות מחו"ל, מפתיע ומשמח שראפר אנדרגראונד נחשב בטירוף מגיע להופעה: באסדרייבר נחשב לאחד מהמוזיקאים המוערכים ביותר בסצנת ההיפ הופ האקסצנטרי של לוס אנג'לס כבר יותר מ־20 שנה. הרזומה שלו כולל עשרה אלבומי אולפן ושיתופי פעולה עם רשימה מסחררת של אמנים, בהם קנדריק למאר, אנדרסון פאק, פליינג לוטוס, EL-P (ראן דה ג'ולז), צמד האחיות קוקורוזי, דל דה פאנקי הומוספיאן ועוד. על הפקת המופע אחראי "פרוג הופ קרו", שהביא לארץ אמני ראפ אלטרנטיבי נוספים כגון קייקס דה קילה, קליפינג ו־Black Knights. באסדרייבר יופיע במועדון הגגרין בתל אביב ב־23 במרץ.

קשה לסווג את הסגנון של באסדרייבר, שנוגע בג'אז, אלקטרוניקה, פסיכדליה ובלוז ונוטה להשתנות ללא הרף מרצועה לרצועה. כנראה בזכות כך, ובשל האינטלקט החריף וההפקה המלוכלכת לעיתים, הוא זכה לתיאור: "שילוב בין פרנק זאפה לדני בראון והוו טאנג קלאן". אבל זה עדיין לא מתאר מספיק את המוזיקה שלו.

הקריירה של באסדרייבר (רייגן פרקוהר) החלה מוקדם מאוד. בגיל 9 החל לעשות ראפ וכשהיה בן 13 הוציא את אלבומו הראשון יחד עם הרכב הראפ 4/29, שקרוי על שם תאריך פרוץ מהומות לוס אנג'לס ב־1992. עד 2001 הספיק באסדרייבר להתארח במעל ל־20 סינגלים של ראפרים אחרים, טרם הוציא את אלבום הבכורה שלו תחת השם באסדרייבר.

שני אלבומיו הראשונים היו קשים לעיכול, ורסטיליים ועמוסים. אלבומו השלישי, Temporary Forever מ־2002, היה נקודת המפנה: אף שגם הוא היה אוונגרדי, הכישרון של באסדרייבר התפוצץ החוצה באלבום, שהציג ראפר כאילו־סכיזופרני, עם ריבוי קולות ודמויות. הסגנונות שלו המשיכו להתחלף בקצב מהיר וההפקה שויפה ועלתה מדרגה, כמו למשל במרוץ שהראפ המדהים שבאסדרייבר עושה נגד לופ החליל בקטע הפסיכדלי על 200 קמ"ש Imaginary Places.

כמה לייבלים חשובים ובהם Anti-, Epitaph וביג דאדא (תת הלייבל של נינג'ה טיון שמתמחה בהיפ הופ) היו בית להקלטות של באסדרייבר לאורך השנים. המפיקים הקבועים שאיתם עבד היו דדי קוו (מייסד מועדון ההיפ הופ "לואו אנד ת'יאורי"), בום ביפ (מלהקת cLouddead וחצי הצמד נאון נאון) ודדאלוס. לצוללים מתחילים מומלץ לבדוק את הקטעים הבאים שמפוזרים באלבומיו השונים: Unemployed Black Astronaut הוא דוגמא מעולה לאינטלקט וחוש ההומור שלו, Me שמבקר את הממשל תאב הבצע האמריקאי יושב על לופ מסונאטה לפסנתר מס' 11 של מוצארט ו־Casting Agents and Cowgirls נשמע כמו רצועה נסתרת באלבום של הרכב אינדי־Pאנק שחור.


באסדרייבר, גגרין, דרך שלמה 46 תל אביב, שבת (23.3) 22:00, 80־120 ש"ח

לרכישת כרטיסים