סליחה שנדפקנו: מחירי הכרטיסים לאירוויזיון בתל אביב יקרים פי שמונה מהמקובל

הכרטיס הזול ביותר יעלה 1,150 ש"ח (בליסבון, לצורך ההשוואה: 35 יורו), זאת בהנחה שבכלל תצליחו לקנות את אחד מ-4000 המושבים שיעמדו למכירה. לפחות תמיד אפשר להתנחם בזה שהתיירים יידפקו אפילו יותר, וגם בזה שאפילו אירוויזיון במחיר מופקע הוא עדיין אירוויזיון

הדמיית במת האירוויזיון (באדיבות כאן)
הדמיית במת האירוויזיון (באדיבות כאן)
19 בפברואר 2019

חובבי האירוויזיון ברחבי העולם ידועים בחיבתם לדרמה, וישראלים, איך לומר, לא ממש אוהבים להרגיש שדופקים אותם. לכן, קל להבין שזה ממש לא היה שבוע טוב להיות בו חובב אירוויזיון ישראלי. זה החל בראשית השבוע כשעיריית תל אביב ותאגיד השידור "כאן" פרסמו, כל אחד בנפרד, קריאה לגיוס מתנדבים לזמן התחרות. בעירייה דיברו על האפשרות להציג לתיירים את "הפנים היפות של העיר והמדינה" וב"כאן" סיפרו על "חוויה לכל החיים", אבל עבור הישראלי הממוצע, זה שעדיין מרפרש את חשבון ה-Airbnb שלו בתקווה שמישהו ישכור את החדר שלו בפאתי חולון ב-3,000 שקל ללילה – השאלה הייתה אחת: כרטיס לגמר ייצא לי מזה? התשובה היא – כמובן שלא, בשביל זה צריך לשלם כסף (זהו, כמובן, הנוהל גם בתחרויות בחו"ל).

אז נכון, בכל אירוויזיון, כמו בכל אירוע ופסטיבל גדול אחר, נוטלים חלק מאות מתנדבים, אבל המכה האמיתית לכל מי שקיווה לראות מקרוב רקדנים מולדבים מיוזעים מפזזים על הבמה הגיעה ביום שלישי, כשהתפרסמו לראשונה מחירי הכרטיסים לגמר. הכרטיס הזול ביותר לגמר, כך התברר, יעלה לא פחות מ-1,150 שקלים, ומי שירצה להתפנק בכרטיס לגולדן רינג ייאלץ להיפרד מ-1,500 שקלים. כל זה, כמובן, בתנאי שבכלל תצליחו להספיק ולרכוש את אחד מ-4,000 המושבים שיוצעו למכירה.


עוד כתבות מעניינות:
אירוויזיון 2019 בישראל: כל מה שצריך לדעת
רוצים להתנדב באירוויזיון? כאן מגייסים מתנדבים להפקה
וגם העירייה מחפשת מתנדבים, הפעם כאלו שיעזרו לתיירים

"מחירים הזויים", "מאכזב מאוד" ו"חבל שזכינו" היו רק חלק מהתגובות של חובבי תחרות מאוכזבים, שגילו שיצטרכו לשלם על כרטיס מחיר גבוה פי שמונה מהמחיר לכרטיס הזול ביותר אשתקד בליסבון – 35 יורו. הכרטיס היקר ביותר לגמר – 140 יורו לגולדן רינג פרימיום – זול כמעט בחצי מהכרטיס הזול ביותר לגמר בתל אביב. לחצאי הגמר ולחזרות הגנרליות בליסבון היו המחירים נמוכים עוד יותר – הכרטיסים הזולים ביותר עלו בין 5 ל-15 יורו בלבד. גם באירוויזיון שנערך בקייב שנה קודם לכן היו המחירים דומים, גם אם יקרים במעט. אגב, לא בטוח שזה ינחם מישהו, אך בעוד שהישראלים ייאלצו לשלם על הכרטיס בלבד, לחובבים מחו"ל יתווסף גם מחיר הטיסה והלינה בתל אביב היקרה. "שלום, יש לי שתי כליות וריאה אחת למכירה", סיכם אחד מהם את העניין בטוויטר.

המדינה לא עזרה, הצופים ישלמו

את המחירים הגבוהים מסבירים ב"כאן" במספר המקומות הנמוך שמכיל האולם שנבחר בגני התערוכה, שגורם לכך שאפילו במחיר הגבוה הזה, מכסה מכירת הכרטיסים רק חלק קטן מעלות הפקת התחרות. בעוד שבשנה שעברה הכיל האולם בליסבון כ-20 אלף מקומות, האולם בביתן 2 מכיל מראש רק כ-8,000 מקומות, שצומצמו ל-7,300 משיקולי אבטחה, ומהם מקוזזים 3,000 כרטיסים המחולקים על ידי איגוד השידור האירופי למשלחות. בכאן גם הזכירו שהפקת האירוויזיון, שעלותה מוערכת בכ-140 מיליון שקל, לא ממומנת ישירות מקופת המדינה.

אז נכון שעם שעם האווירה המיוחדת בגמר קשה להתחרות, אבל ותיקי התחרות יודעים שיש חלופות לא רעות בכלל. ראשית, כרטיסים יימכרו גם לשתי חזרות גנרליות זהות לחלוטין למופע הגמר עצמו, כשעל סמך הראשונה מביניהן מעניקים השופטים מחצית מהניקוד בתחרות, כך שהאווירה באולם מתוחה ומרגשת בהחלט. שנית, ישראל אמנם לא תשתתף בגמר, אך גם חצאי הגמר – והחזרות הגנרליות שלהם – הם שואו מוצלח. חשוב לזכור גם שהאירוויזיון הוא כבר לא מעט שנים בראש ובראשונה אירוע מצולם ומשודר, וחלק מהצופים באולם נדהמים לגלות שהם כלל לא רואים חלקים שלמים מהמופע, שמצולמים בזוויות שונות ומשונות ישירות אל המצלמה. לכן, שווה לשקול את האפשרות לוותר על הצפייה באולם, ולהתגודד עם אלפי התיירים שיגיעו לכאן ביורווילג' שיוקם בפארק צ'רלס קלור לזמן התחרות. ומי שלא רוצה לצאת מהבית, יוכל כמובן לצפות בתחרות בכאן 11.

חודשיים לפני התחרות הם בדיוק הזמן שבו נראה כאילו הכל משתבש: הכרטיסים יקרים, הנציג הישראלי מאכזב (ובשבוע הבא נזכה גם להתאכזב גם מהשיר שלו), והשירים שנבחרו עד כה נשמעים כמו משהו שדורון מדלי היה עוטף אתו דגים. אז תנו לי להרגיע אתכם: ככה זה כל שנה – ובסוף, הפלא ופלא, האירוויזיון קם כעוף החול. ובכל זאת, בישראל כמו בישראל, כנראה שעוד יהיה כאן רע עד שיהיה כאן טוב.

מתאגיד השידור כאן נמסר:
"האירוויזיון הוא לפני הכל אירוע טלוויזיוני, בין הגדולים והטובים בעולם אשר נחשף לעיני כ -200 מיליון צופים בשידור חי. כאן עושה הכל כדי שהצפיה מול מסך הטלויזיה יהיה המושב הכי טוב עם הנראות הכי גבוהה. מספר הכרטיסים בישראל צומצם בשל תנאי המקום, גודל המרחב ומחויבות אבטחתית. איגוד השידור האירופאי דורש אבטחה גדולה מאד באולם ומסביב לאזור הבמה, במטרה למנוע פריצות של מעריצים, כפי שקרה בשנים קודמות.

להבדיל ממופעים אחרים שמגיעים לישראל מחו"ל – כולם – ללא יוצא מן הכלל – יזכו לצפות במופעים בשידור בכאן 11 ובדיגיטל שלנו. אנחנו מצפים לחגיגה גדולה ובתאגיד השידור עמלים במרץ על אחת ההפקות המרשימות אי פעם בתולדות האירוויזיון וזאת למרות העובדה כי בשונה מכלל המדינות בעולם, עלות ההפקה היא רק על התאגיד ללא השתתפות המדינה, כפי שהובטח".

למתחם האירוויזיון