אבידה לעולם המוזיקה הישראלי: הזמר יגאל בשן הלך לעולמו בגיל 68

הזמר, המלחין והשחקן האהוב יגאל בשן הלך לעולמו בגיל 68. בת זוגו, מיקה בשן, אמרה בריאיון בגלצ: "בשנים האחרונות הוא סבל מדיכאון (...) כשאדם בוחר את הסוף שלו כלום לא יעזור"

יגאל בשן. צילום: איתן טל
יגאל בשן. צילום: איתן טל

מיקה בשן, אשתו של יגאל בשן שמת אתמול (ראשון) בגיל 68, אישרה היום כי בעלה המנוח שם קץ לחייו. בריאיון ליעל דן בגלי צה"ל אמרה בשן: "בחמש השנים האחרונות הוא סבל מדיכאון שהתפתח כתוצאה מכאבים עזים ומתמשכים (…) כשאדם בוחר את הסוף שלו כלום לא יעזור". היא הוסיפה: "הוא פשוט גאל את עצמו מייסורים", וביקשה מדן שלא תשאל אותה לפרטים נוספים. בשן אמרה עוד כי "היו שני מקרים בעבר, זה היה באוויר" – בדברים האלו התכוונה לפעמיים שבהן הובהל בשן לבית החולים עם פצעי דקירה, באוגוסט 2014 וביוני 2015 – "אבל הוא היה לגמרי אופטימי כבר. חוץ מהכאבים המתמשכים הוא רצה את ההופעות, תכננו אותן, הוא היה מוקף בחברים שלו, בנגנים, במשפחה. העיתוי היה מפתיע לגמרי". טקס האשכבה יתקיים מחר (שלישי, 11.12) בשעה 12:00 בהבימה. ההלוויה תתקיים בבית העלמין קרית שאול בשעה 15:00.

האזינו לריאיון המלא בגלצ

יגאל בשן, מגדולי האמנים בעולם המוזיקה הישראלי, נולד בשם יגאל בשארי במושב נחלת יהודה ולמד בתיכון לאמנויות רננים שבתל אביב. את הקריירה שלו התחיל בשן כבר בגיל 15. בצבא שירת בלהקת פיקוד צפון ובמקביל הוציא אלבומי סולו. לאורך השנים שיתף פעולה עם ריקי גל, יזהר כהן, מוטי גלעדי, שולה חן, חנן גולדבלט, ששי קשת, גידי גוב, אושיק לוי ושלומית אהרון.

בתחילת שנות ה-80 כתב את השיר "הופה היי" לגידי גוב ובדצמבר 1984 זכה במקום הראשון בפסטיבל עם השיר "ציגלה ציגלה בום". ב-1986 השלישייה יגאל בשן, עוזי חיטמן ויונתן מילר קיבלו הצעה לככב בתוכנית טלוויזיה לילדים. "הופה היי" זכתה להצלחה גדולה, עם מעל 600 הופעות רק בשנתיים. בשנות ה-90 חזר בשן אל הקהל המבוגר יותר והוציא אלבומים נוספים.

יגאל בשן בצעירותו (צילום מסך מתוך פייסבוק)
יגאל בשן בצעירותו (צילום מסך מתוך פייסבוק)

במהלך הקריירה שלו הוציא 38 אלבומים. משיריו המפורסמים: "הופה היי", "ילד פלא", "יש לי ציפור קטנה בלב", "סיון", "קרנבל", "מתוק מתוק" ו"קפה אצל ברטה". בשנת 2016 שב יגאל בשן להופיע לאחר שנתיים שנמנע מכך. באותה שנה זכה בפרס מפעל חיים של אקו"ם. בשנים האחרונות המשיך להופיע. בשנת 1972 נישא למיקה מרידור ולשניים נולדו שני ילדים – אורי ואלינור.