יוטיוב השיקה שירות מוזיקה חדש בישראל: כל הפרטים

יוטיוב פרימיום מציע חיפוש חופשי של שירים ("ההיפסטר עם השריקה") והרצה ברקע. האם גוגל תיתן פייט לספוטיפיי?

11 בספטמבר 2019

גוגל השיקה היום (רביעי) את שירותי המוזיקה YouTube Music ו־YouTube Premium, עם עדכונים מהותיים שאמורים לתת פייט מאוחר לשחקניות הראשיות במגרש – ספוטיפיי, דיזר ואפל מיוזיק. עלות הפרימיום, הכולל בתוכו את יוטיוב מיוזיק, היא 23.90 ש"ח לחודש למשתמשי אנדרואיד ו־31.90 ש"ח למשתמשי iOS. ניתן לרכוש את יוטיוב מיוזיק בנפרד, וישנה גם גרסה חינמית הנתמכת בפרסומות. לא משנה איזה מסלול תבחרו, החודש הראשון יהיה בחינם.

אחד הכלים המרכזיים שעליו מתחרות ענקיות הסטרימינג הוא הכרת המשתמש והתאמה אופטימלית לטעמו האישי. למרות שזה השם האמצעי של גוגל, ועל אף שביוטיוב מבקרים מדי חודש כמיליארד משתמשים, איכשהו היא לא הצליחה להיכנס למגרש של הגדולים. השירות הושק בארצות הברית כבר במאי 2018, אך לא היכה גלים. אז מה התכנית?

עוד כתבות מעניינות:
ספוטיפיי, דיזר או אפל מיוזיק? בדקנו מה הכי שווה
הלהיט האמיתי בספוטיפיי הוא בכלל לא הקטלוג המופלא
מדריך ההופעות המלא לקיץ 2019

ראשית, יוטיוב מיוזיק חוזר למשחק עם גרסאות לא רשמיות לשירים – קאברים, הופעות חיות, רמיקסים, פארודיות והקלטות של אנשים פרטיים. האפליקציה מאפשרת גם הורדת מוזיקה למכשיר.

התוספת הכי מעניינת כרגע נוגעת לאופן חיפוש השירים: אם אתם לא זוכרים את שם השיר, תוכלו לחפש אותו גם באמצעות מילים מתוכו ואפילו בחיפוש חופשי, כמו "השיר ההיפסטרי ההוא עם השריקות".

יוטיוב מיוזיק גם יציע שירים בהתאם למיקום שלכם – משהו רגוע אם אתם לפני טיול ומשהו קצבי לחדר הכושר, לדוגמא. אתם מוזמנים לבחור בעצמכם את השיר המתאים לאווירת אובדן מוחלט של הפרטיות.

יוטיוב פרימיום יציע צפייה נטולת פרסומות בסרטונים, גם אופליין. פיצ'ר ה־Offline Mixtape מייצר עצמאית רשימות השמעה המבוססות על הטעם האישי של המשתמש. בנוסף, האפליקציה תכלול את האפשרות להמשיך להריץ אודיו ברקע (יעני, גם אם הקטנתם את האפליקציה בסלולר) ולהוריד סרטונים למכשיר.

כששני השירותים הושקו בארצות הברית, ניסה אתר CNBC להבין מדוע התגובות להכרזה היו פושרות. ייתכן שהסיבה היא הבלבול שנוצר בין המוצרים שעליהם הכריזה גוגל. אפשר להניח בחופשיות שהמוצר המחודש לא ישנה את המשחק: נכון לפברואר 2018, לספוטיפיי היו 70 מיליון משתמשים בתשלום, לאפל מיוזיק 30 מיליון ולדיזר 16 מיליון.