ספרד לא תשתתף באירוויזיון? שלוש מתמודדות מתנגדות להופעה בישראל

שלוש המתמודדות המובילות ב"כוכב הבא לאירוויזיון" הספרדי יצאו באופן נחרץ נגד קיומה של התחרות בישראל: "התחרות היא הזדמנות נהדרת, אך יש עניינים שאינם קשורים למוזיקה"

מתוך "Operación Triunfo"
מתוך "Operación Triunfo"
25 בדצמבר 2018

שלוש המתחרות המובילות ב"אופרסיון טריומפו", "הכוכב הבא לאירוויזיון" הספרדי, יצאו נגד ההשתתפות באירוויזיון שיתקיים בתל אביב ועוררו ביקורת נגדן ברשתות החברתיות. אירוויזיון 2019 יתקיים בגני התערוכה שבתל אביב במאי – חצאי הגמר צפויים להיערך ב-14.5 וב-16.5, והגמר הגדול ב-18.5.

בתכנית ששודרה לפני כמה ימים אמרה אחת המתמודדות, אלבה רצ'ה (Alba Reche) שהתבטאה באופן הנחרץ ביותר, כי למרות שהאירוויזיון הוא הזדמנות נהדרת, ישנם דברים שאינם קשורים למוזיקה שבגינם היא לא מעוניינת להופיע בתל אביב. האחרות, מריה וילר (María Villar) ונטליה לקונזה (Natalia Lacunza), הוסיפו ודיברו על בחירה אומללה בעיר המארחת והסבירו כי אם היה מדובר בעיר אחרת הגישה אליה הייתה "הרבה יותר פתוחה".

עוד כתבות מעניינות:
מתכננים לסבלט בתקופת האירוויזיון? כך עליכם לנהוג
מחירי המלונות בתל אביב בתקופת האירוויזיון קפצו באלפי ש"ח
אירוויזיון 2019 בתל אביב: כל מה שצריך לדעת

אתר אל מונדו הדגיש כי הדבר המטריד ביותר בפרשה הוא ששלושת הסרבניות נמצאות בדירוג הגבוה ביותר על פי דעת הקהל – כרגע הן נמצאות בשלושת המקומות הראשונים בטבלה. כדי לרכך את הדעה על ישראל, שלחה רשות השידור הספרדית שלושה מומחים שידברו עם 13 המתמודדים בשבחה של התחרות האירופית. הם ציינו את ההזדמנות להופיע בפני מיליוני צופים ולהקפיץ את הקריירה המוזיקלית, אך דבריהם נפלו על אזניים ערלות.

השידור עורר ויכוחים עירניים ברשתות החברתיות, בייחוד בקרב חובבי התחרות הספרדים. אחת הביקורות המרכזיות התייחסה לכך שהמתמודדות חתמו על חוזה כבר לפני כמה חודשים, כך שהיה ברור להן שהאפשרות שיצטרכו להגיע לתל אביב שרירה וקיימת.

תכנית הריאליטי "אופרסיון טריומפו" ("Operación Triunfo") משודרת במשך שלושה חודשים שבסופם ייבחר נציג או נציגה ספרדים לתחרות השירה. ספרד חברה ב"ביג פייב", חמש המדינות המייסדות של האירוויזיון, כך שהיא מחזיקה בכרטיס ישיר לגמר ללא צורך להתחרות בחצאי הגמר – פריבילגיה שגם ישראל תהנה ממנה בתחרות הקרובה בזכות ניצחונה של נטע ברזילי.

סייע בהכנת הכתבה: אליאור אסבאג