גלובוס הזהב: שחקניות רבות ילבשו שחור במחאה על ההטרדות המיניות

על פי מגזין פיפל, שחקניות רבות ובהן מריל סטריפ, אמה סטון וג'סיקה צ'סטיין,ייקחו חלק במחאה. השחקנית רוז מק'גוון ביקרה בחריפות את המחאה השקטה: "השתיקה היא הבעיה"

מריל סטריפ. צילום: Gettyimages
מריל סטריפ. צילום: Gettyimages

שחקניות מוערכות רבות מתכננות להגיע בחודש הבא לטקס גלובוס הזהב לבושות בשחור, במחאה על ההטרדות המיניות בהוליווד – כך לפי דיווח במגזין פיפל, שצוטט באתרים רבים. כרגע לא ידוע בוודאות מי תיקח חלק במחאה, אך מאז שהתפוצצה פרשת המפיק הארווי ויינשטיין, שחקניות רבות התבטאו בחריפות בנושא.

המגזין ציין כי "מקורות רבים" אישרו את הידיעה, והוסיף כי בין השחקניות שייקחו חלק במחאה יהיו ג'סיקה צ'סטיין, מריל סטריפ ואמה סטון – כולן מועמדות לפרס. על פי מקור אחר, כל השחקניות ייקחו חלק במחאה – ולא רק חלקן. ב-7 בינואר הן יגיעו אל השטיח האדום לבושות שחורים – וייתכן כי המחאה תתרחב גם אל טקסים נוספים.

עוד כתבות מעניינות:
המועמדים לגלובוס הזהב 2018: "פוקסטרוט" בחוץ
אישיות השנה של מגזין TIME: הנשים שהתלוננו על הטרדות מיניות
חברות מערכת Time Out חושפות את התקיפות המיניות שחוו

אחרי שהסיפור פורסם, דווח כי השחקנית רוז מק'גוון, אחת הנשים הראשונות שחשפו את העובדה שהוטרדו על ידי ויינשטיין, צייצה בחשבון הטוויטר שלה ביקורת חריפה נגד המהלך. בציוץ, שככל הנראה נמחק בינתיים, היא כינתה את ויינשטיין "חזיר מפלצתי", ציינה כי הבעיה במחאה השקטה היא השתיקה עצמה והוסיפה כי השחקניות יקבלו פרס מזויף ולא יביאו לשינוי.

השחקנית אמבר טמבלין הגיבה לביקורת והאשימה את מק'גוון בשיימינג. "רוז מק'גוון היא חברה, ולמרות שאני תומכת בסוג המחאה שלה, אני לא תומכת בשום אשה (או גבר) שמביישת או מקניטה מחאות של נשים אחרות המנסות להביא לשינוי", צייצה טמבלין. "להגיד לנו ללבוש "מרקזה" (מותג בגדי נשים שייסדה אשתו בנפרד של ויינשטיין, ג'ורג'ינה צ'פמן)? זה מתחת לרמתך, רוז".

כמה שעות לאחר מכן הגיבה גם סטריפ לביקורת נגדה. בהצהרה ששחררה באופן בלעדי להפינגטון פוסט כתבה כי היא נפגעה מההתקפה נגדה, וכי לא ידעה על מעשיו של ויינשטיין בזמן אמת. "רוז הניחה ופרסמה משהו לא נכון לגביי, ורציתי שהיא תדע את האמת". סטריפ הוסיפה כי העבירה את מספר הטלפון שלה למק'גוון דרך חברים משותפים, לאחר שראתה את הציוץ המדובר. "ישבתי ליד הטלפון כל היום, קיוויתי שהיא תקשיב לי. היא לא עשתה זאת, אבל אני מקווה שהיא קוראת את זה". סטריפ הוסיפה בהצהרה: "אני ממש מצטערת שהיא רואה בי יריבה, כי שתינו, יחד עם כל הנשים בתעשייה הזאת, מתנגדות לאותו אויב הבלתי נלאה".

מאז שהניו יורק טיימס חשף את ההאשמות נגד המפיק הארווי ויינשטיין, שחקניות רבות התבטאו בחריפות בנושא – וגם נגד הארווי עצמו. בהן ניתן למצוא את גווינית' פאלטרו, ג'וליה רוברטס וסלמה הייק – שלאחרונה כתבה עליו טור חריף בניו יורק טיימס, בו חשפה את ההתעללות שעברה כשעבדה איתו, וכינתה אותו "מפלצת".

חוץ מהארווי הואשמו בהטרדות מיניות גם השחקן קווין ספייסי, הבמאי ברט ראטנר, לואי סי.קיי, המפיק המוזיקלי ראסל סימונס, השחקן ג'פרי ראש, השחקן ג'פרי טמבור ועוד.