יגיעו לאוסקר? הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל דוקאביב 2019

פסטיבל דוקאביב חוזר בפעם ה־21 עם יותר מ־120 הקרנות, בהן של "החוף הנפרד", "החיים הנסתרים של שייקה אופיר" ודוקו על דב חנין. אלה הסרטים הישראלים המעניינים שיוקרנו

מתוך "לאה צמל, עורכת דין" של רחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש
מתוך "לאה צמל, עורכת דין" של רחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש

פסטיבל דוקאביב חוזר לסינמטק תל אביב: הפסטיבל יפתח את שנתו ה-21 (23 במאי עד 1 ביוני) עם הקרנות של יותר מ-120 סרטים דוקומנטריים מישראל ומהעולם. הסרטים יוקרנו גם בנמל תל אביב, גן הפסגה ביפו, כיכר התרבות, התדר, כיכר ביאליק, מוזיאון הטבע, חוף הילטון ומתחמים נוספים. אחד ההישגים הגדולים שרשם דוקאביב בשנה החולפת הוא ההכרה שקיבל מהאקדמיה האמריקאית לקולנוע, בעקבותיה הפך לאחד מ-28 פסטיבלים בעולם שזוכיו זכאים להגיש מועמדות לפרס האוסקר לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר.

אז אילו סרטים מחכים לכם בתוכנייה הישראלית הפעם? סרט הפתיחה יהיה "תמונת חייו" של יונתן ניר ודני מנקין, על צלם הטבע עטור הפרסים עמוס נחום. לצדו ישתתפו בתחרות הישראלית 14 סרטים נוספים, בהם "החבר דב", דיוקן של הפוליטיקאי דב חנין שיצר ברק הימן בתיעוד שנמשך שנים; "החוף הנפרד" של קרין קיינר, המתחקה אחר סיפורו של החוף התל אביבי שהוא היחיד בעולם שמפריד בין נשים וגברים; ו"אין אריות בתל אביב" של דוקי דרור, על האיש מאחורי גן החיות המיתולוגי של תל אביב.

עמוס נחום, מתוך "תמונת חייו"
עמוס נחום, מתוך "תמונת חייו"

עוד כתבות מעוניינות:
ריאיון עם ג'ורדן פיל, מלך האימה החדש
השריטה של הוליווד: למה הקולנוע כל כך אוהב חתולים ג'ינג'ים?
"מסוכן לקהילה הטרנסג'נדרית": הסרט הבלגי שנפלט מהאוסקר

סרטים נוספים שיוקרנו הם "לאה צמל, עורכת דין" של רחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש, "שייקה – החיים הנסתרים של שייקה אופיר" של ארי דוידוביץ', "פגות תוקף" של שוש שלם והילה מדליה, "תא הצפייה" של רענן אלכסנדרוביץ', "האחות של מוסוליני" של ג'ונה סולימאן, "21 יום ולילה" של זהר וגנר, "האברך מהחיזבאללה" של איתמר חן ועוד.

תחרות עומק שדה, המוקדשת לסרטים מאתגרים יותר שבוחנים את גבולות הקולנוע הדוקומנטרי והשפה הקולנועית, כוללת השנה שני סרטים ישראלים: "אישה" של ישראלה שאער מעודד ו"תהודה" של איתי מרום.

מתוך "הגברת G" (צילום: איילה שרוט)
מתוך "הגברת G" (צילום: איילה שרוט)

במסגרות אחרות בפסטיבל יוקרנו "הדווקאים" של הדס איילון, "גולדה" של שגיא בורנשטיין, אודי ניר ושני רוזנס, "הגברת G" של דלית קימור ו"לבנטינית" של רפאל בלולו מסדרת "העברים" של יאיר קדר, אשר חוגגת עשור בפסטיבל והסרט "מחר כבר עבר" של בועז גולדברג, על סיפורו של צ'רלי מגירה. בנוסף להם יוקרנו "פתח את הפה", "שושלת פיין" ו"הדברים הקטנים". בית הספר סם שפיגל יציג אסופת סרטים של בוגרי בית הספר תחת הכותרת "קולו של אחמד", שיצר ואצר רנן שור בהשראת הסרט הקצר של רם לוי ואבשלום כץ, "אני אחמד" משנת 1966.