10 סרטי דוקו על סמים שאתם חייבים לראות

מתוך "kings of cannabis"
מתוך "kings of cannabis"

הרגע שבו ההיפים הכירו לעולם את הפסיכדליה הצבעונית, שנות ה-60 בארצות הברית וסם מסתורי אחד: סיפורי הסמים הכי מעניינים שהגיעו לקולנוע

12 בדצמבר 2017

Orange Sunshine

(2016)

הסיפור המדהים של "אחוות האהבה הנצחית", קבוצת היפים וגולשים מקליפורניה שהפכו בשנות ה-60 מדילרים קטנים של חשיש ו-LSD ליצרנים והספקים הכי גדולים בארצות הברית של סמים פסיכדליים, עד התפיסה והקריסה. הראיונות וחומרי הגלם יוצאי דופן ממש.

 

Magic Trip

(2011)

ב-1964 יצאו הסופר קן קיזי וחבורת המרי פרנקסטרס למסע חוצה אמריקה באוטובוס צבעוני שנקרא Further. הם היו דלוקים לאורך מרבית הדרך, אבל לא השוטרים שעצרו אותם ולא האזרחים ההמומים ידעו מה הם רואים, פשוט כי המושג היפים עוד לא היה קיים. תיעוד נדיר של הנקודה הסינגולרית של הפסיכדליה הצבעונית.

The Scientist

(2015)

רפאל משולם הוא גיבור. המדען הישראלי גילה את החומר הפעיל בקנאביס, THC, והיה לחלוץ במחקר הצמח הזה. הסרט מתאר את התגליות שלו באמצעות ראיונות, חומרי ארכיון ואילוסטרציות, לא פעם משעשעות.

The Sunshine Makers

(2015)

ניק סאנד וטים סקאלי היו שני חצי היפים חצי חנונים שמצאו את עצמם כמעט במקרה חלוצי ייצור ה-LSD בארצות הברית בשנות ה-60. הסרט עוקב אחר המעבר שלהם ממעבדה פיראטית אחת לאחרת, הבריחות שלהם מהמשטרה, גניבת הגבול לקנדה, החיים תחת זהות בדויה והתפיסה – שלא הפריעה להם להכניס אסיד לסירים בכלא ולשחרר את האסירים מבפנים.

Cocaine Cowboys

(2006)

סרט דוקו שמתאר את העלייה המטאורית של הקוקאין במיאמי ואת גל הפשע שהגיע בעקבות זאת בשנות השבעים והשמונים. הסרט כולל ראיונות עם אנשי משטרה, עיתונאים, עורכי דין, דילרים וחברי כנופיות. מומלץ לכל מי שאוהב לעשות שורות בסוף השבוע.

Neurons to Nirvana

(2013)

מבט מעמיק על הרנסאנס בחקר הסמים הפסיכדליים בימינו: MDMA , LSD, פסילוסיבין ואהיואסקה. הסרט כולל ראיונות עם פסיכולוגים, פסיכיאטרים, חוקרים וכותבים, ומצייר את תמונת המציאות העקומה שהגענו אליה היום: דעות קדומות לא מבוססות והפחדות מוגזמות לגבי חומרים שיש להם פוטנציאל לשמש תרופה ללא מעט מתחלואי החברה המודרנית.

The Spirit Molecule

(2010)

מבין כל הסמים הפסיכדליים, DMT הוא אולי המסתורי מכולם. המולקולה הזו נמצאת בכמעט כל אורגניזם על פני כדור הארץ וכשצורכים אותה באופן פעיל היא מכניסה את נפש האדם למקום מרוחק מהעולם הזה, מלא ביצורים משונים. בסרט מתראיינים אנשים שעברו חוויות משנות חיים עם החומר ומספרים סיפורים שגם סופרי המד"ב הגדולים ביותר לא יכולים להמציא.

Kings of Cannabis

(2013)

קולומביה ידועה בתור בירת הקוקאין של העולם, אבל לא הרבה יודעים שהיא גם הבית לכמה מהגידולים המופלאים ביותר של מריחואנה על פני כדור הארץ. הסרט התיעודי הזה של Vice עוקב אחר מסעו של סוחר גדול מאמסטרדם לפרא הקולומביאני בחיפוש אחר זנים אגדיים של קנאביס.

Iboga Nights

(2014)

האם צמח אפריקאי פוטנטי ביותר יכול לרפא התמכרות לסמים ואלכוהול? האיבוגה, צמח אפריקאי ששולח את המשתמש בו לטריפ עמוק ומשמעותי של שעות רבות, ידוע מזה שנים כבעל פוטנציאל ריפוי עצום. הבמאי דיוויד גראהם סקוט מעיד על היכולת של האיבוגה בעצמו, כמכור לשעבר להרואין שהצליח להתנער מההרגל המזיק אחרי התנסות אחת בלבד.

Hofmann's Potion

(2002)

הסרט עוקב אחר ההיסטוריה של הסם הפסיכדלי הפופולרי ביותר בעולם, החל מגילויו ב-1943 על ידי אלברט הופמן, דרך הבום של שנות השישים, הניסויים בו, ועד הוצאתו מחוץ לחוק והשימוש בו מתחת לרדאר עד ימינו, רגע לפני הרנסאנס הפסיכדלי שמתרחש בשנים האחרונות.