טיים אאוט timeout

פסטיבל ישראל 2017: כל המופעים שאסור לפספס

| מאת: יעל אפרתי

פופ יפני פנטסטי, מחול פורמליסטי למוזיקה של פיליפ גלאס, מחול־קונצרט של האמן הרב תחומי כריסטיאן ריזו, הפקה בהשראת הפיגוע בבטקלאן, ועוד

  • https://static2.timeout.co.il/media/2017/05/sizes/cH_wo_680_382.jpg
נערות מופרעות מצילות את העולם (צילום: Cyclone A)

נערות מופרעות מצילות את העולם

קצת קשה להסביר מה קורה במופע המשוגע הזה: תערובת אנרגטית של שירה וריקוד, הקרנות וידיאו ותלבושות מטורפות, תקיעות חצוצרה, המון קונפטי, תהלוכת פנסים, דליים של מים, קסדות ואלות – פופ יפני חסר מעצורים בניצוחה של הבימאית והכוריאוגרפית טוקו ניקאידו שמבקשת, עם 20 פרפורמריות מעולות, בראש ובראשונה לעשות גוד טיים – כל זאת בעקבות החלטת היוצרת לחקור את תרבות ההערצה לאנימה ולמנגה (מה שמכונה אוטאקו) וכדי לשקף את הסלנג, האביזרים והתחפושות שהתפתחו סביבה.

שישי (2.6) 18:00, שישי (2.6) 12:00, 16:00, שבת (3.6) 21:00, 23:30, 120 ש"ח

Fla.Co.Men

הרקדן הספרדי הגדול ישראל גלאבן ממלא את הבמה הגדולה בנוכחותו ומציע פרשנות עכשווית ואישית לריקוד הפלמנקו הקלאסי שבה מוזיקת הפלמנקו (שקדמה לריקוד) מקבלת חזרה את מקומה המרכזי. שישה מוזיקאים וזמרים מופיעים עם גלבאן, ויחד הם מנהלים דיאלוג פתוח ומרתק שבמהלכו הם יוצרים קולאז' של פלמנקו מודרני ומסורתי.

שישי (2.6) 15:00, שבת (3.6) 21:00, 160 ש"ח

Fla.Co.Men (צילום: Hugo Gumiel)

Fla.Co.Men (צילום: Hugo Gumiel)

ומה אעשה בחרב הזאת?

הפקת תיאטרון גדולה ומורכבת של היוצרת הספרדית אנג'ליקה לידל שהועלתה בפסטיבל אביניון האחרון ושואבת את ההשראה משני אירועי אלימות מזעזעים שהתרחשו בפריז: האחד התרחש ב־1981 ובו רצת סטודנט יפני את חברתו ללימודים ואכל את בשרה; השני הוא הפיגוע הרצחני שהתרחש בתיאטרון הבטקלאן בעיר לפני כשנתיים, במהלך הופעה של להקת הרוק איגלס אוף דת' מטאל. ביצירה מעלה לידל שאלות על יופי, חוק, מוסר וחייתיות ומתעמתת – עם 16 פרפורמרים – עם המשולש הטרגי של יופי־ארוטיקה־מוות. המופע – כפי שאפשר לנחש – כולל קטעי עירום (ונמשך ארבע וחצי שעות).

שישי (9.6) 14:00, 200 ש"ח

מבוסס על סיפור אמיתי

המחול־קונצרט שיצר הכוריאוגרף והאמן הרב תחומי כריסטיאן ריזו מתחיל בקטן מאוד: במה חשופה ועליה כיסא ומגבת יומיומיים שאליהם מגיח רקדן יחיד בריקוד סולו מופנם. לאט לאט מצטרפים אליו שאר חברי ההרכב – שבעה רקדנים ושני מתופפים. האחרונים מתמקמים מאחורי מערכות התופים הגדולות המוצבות על במה מוגבהת ברקע ומתחילים לנגן. המחול נטען באנרגיה שמתגברת והופכת את המחול למין טקס גברי שכולל הרבה אחיזות ידיים וחיבוקי כתפיים בהם ריקוד מעגל חבוק. במחול, שנעשה בבגדי יומיום וברגליים יחפות, יש אלמנטים של מחול עממי – קצת דבקה וקצת צעד תימני, וזה מתקשר לשמה של היצירה – ריזו סיפר שנכח במופע באיסטנבול ולבמה פרצה קבוצת גברים מקומיים שפצחה בריקוד קצר וסוער. את החוויה שעבר ביקש להטמיע בדרכו ביצירה.

שלישי (13.6) 21:00, 160 ש"ח

מבוסס על סיפור אמיתי (צילום: Marc Domage)

מבוסס על סיפור אמיתי (צילום: Marc Domage)

טרנספיגורציה

על במה חשוכה לגמרי כשברקע סאונד של הליכה מאומצת והתנשפויות, מתגלה דמותו של הצייר, הפסל והפריפורמר אוליביה דה סאגאזאן שלכאורה מתיישב לנוח מהדרך אך מתחיל בקצב הולך ומתגבר במסע שלו, הכולל ניסיון ליצור זהויות חדשות בעודו מפסל את פניו מחדש. המסר הוא כנראה כמיהתו הבלתי פוסקת של האמן להפיח חיים ביצירתו. מה שמפליא הוא השימוש של היוצר במעט חפצים וחומרי גלם והרבה דמיון, שבאמצעותם הוא מספר סיפור שלם שכל צופה יכול לקחת למחוזות הפרטיים שלו.

רביעי (14.6) 22:00, חמישי (15.6) 21:30, 120 ש"ח

פינדורמה

מופע זה הוא הפרק השלישי והאחרון בטרילוגיה שיצרה הכוריאוגרפית ליה רודריגס בהשראת עבודתה רבת השנים בתוך הפבלות בריו. רודריגס עוסקת בו בשאלות, בזיכרונות ובתקווה שהתעוררו בה בשכונות העוני האלו, בעיקר בהקשרים של המתח בין היחיד לקולקטיב. בפרק זה היא בוחנת את הסופה כתופעת טבע ובאמצעים מינימליסטיים – שעיקרם יריעת פלסטיק שקופה וחזקה שאותה מנערים חלק מהרקדנים היא בודקת מה קורה לנו בעת הסופה כיחידים וכקבוצה. הקהל מוזמן להתמקם מסביב להתרחשות ב־360 מעלות ולצפות מקרוב בסערה – המוצגת והסימבולית – על הבמה.

רביעי (14.6) 20:30, חמישי (15.6) 16:30, 20:00, 160 ש"ח

פינדורמה (צילום: Sammi Landweer)

פינדורמה (צילום: Sammi Landweer)

Dance

יצירת מחול זו, שמוצגת בעולם לעיתים רחוקות בלבד, היא פרי עבודתה של הכוריאוגרפית האמריקאית הוותיקה יוסינדה צ'יילד (שהעלתה אותה לראשונה ב־1979), והיא הפכה מאז לעבודה המזוהה איתה ביותר. מדובר במחול פורמליסטי שנרקד למוזיקה מקורית של המלחין המינימליסטי פיליפ גלאס ומלווה בסרט שיצר האמן הקונספטואלי סול לויט, המציג את רקדני הקאסט המקורי של היצירה בסינכרון מלא עם ההתרחשות הבימתית. בלב היצירה חוצים 11 רקדני הלהקה בבגד שכולו לבן את הבמה לרוחבה בצעדי ריקוד וריחוף ומעוררים את הרצון להשוות כל הזמן בין היצירה המקורית לביצוע העכשווי שלה, ממרחק של כמעט 40 שנים.

שבת (17.6) 21:00, 200 ש"ח

כל המופעים מוצגים בתיאטרון ירושלים, דרך דויד מרכוס 20 ירושלים. לרכישת כרטיסים

בואו לעקוב ולדבר איתנו גם בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם. עדכונים יומיים על הכתבות הנבחרות בטיים אאוט ניתן לקבל בניוזלטר היומי שלנו

תגובות

Silence is Golden SRV:SRV2 on: 1c8420a37da