סניף סניף: אביזרי הקוק כובשים את הפיצוציות

סיבוב קצר בפיצוציות פלורנטין מגלה שאביזרי הקוק תופסים את מקומם לצד אביזרי העישון וכבר לא מתחבאים מתחת לדלפק

אביזרי קוק בפלורנטין
אביזרי קוק בפלורנטין
14 בנובמבר 2019

פיצוציה שכונתית, כמו מקרר בדירת רווקים, עשויה לספר יותר מכל דבר אחר על אורחות חייהם של התושבים בה. לכן, כשהחלו באחרונה פיצוציות בפלורנטין למכור אביזרים לצריכת קוקאין ובהם מסנפות, מסנפות עם כפית וקשי מתכת, קשה היה שלא להסיק מסקנות. רק לפני שנה טענו כאן כי 2019 תהיה שנת הבאנג, ובנקודת הזמן הזאת, בדמדומי השנה, ייתכן שניתן להכתיר מלכה חדשה לכתר.

כמובן, השימוש בקוק אינו עניין חדש בתל אביב, ובשנים האחרונות אפשר לראות שהשימוש בו בחיי הלילה הולך וגובר. בסקר הסמים שערכנו בתחילת השנה ענו 57.7% מהנשאלים כי הם השתמשו בקוק, ועבור 20% מדובר בחלק קבוע מהבילוי הלילי. ובכל זאת, כעת כשהאביזרים נמכרים על הדלפק באופן מוחצן, אפשר להניח שהשימוש בסם הופך לקונצנזוס.

בקרוב בכל סניף וסניף. אביזרי קוק בפלורנטין
בקרוב בכל סניף וסניף. אביזרי קוק בפלורנטין

ברוב הפיצוציות מונחים בנחת אביזרי הקוק בשורה ישרה עם ניירות הגלגול, הקססות, המצתים ושאר אביזרי עישון יומיומיים. עין בלתי מזוינת עלולה לחשוב שהמסנפה עם פומית הפמפום היא משרוקית שניתן לחבר לצוואר בשרשרת, והמסנפה המשודרגת, עם הכפית הקטנטנה בצדה, יכולה לשמש קפסולת זמן זעירה. יודעי דבר, בכל אופן, לא יתבלבלו.

באחת הפיצוציות המרכזיות בפלורנטין אנחנו מבקשים ישירות מהמוכר עזרה במציאת המסנפה. הוא מציג בפנינו את צי האביזרים והוראות הפעלה: עם זה מפמפמים, עם זה מחממים, עם ההיא מסניפים. אנחנו שואלים אם מדובר במוצר פופולרי, אבל מקבלים תשובה מתחמקת משהו.

זה בכלל מיכל לבוטנים
זה בכלל מיכל לבוטנים

המשכנו הלאה, לעבר פיצוציה נוספת, ותיקה בשכונה. גם שם, ליד הקופה, באותו מנך, הוצבו להם אביזרי הקוק בגאון. המתנו במקום זמן מה כדי לראות אם הבאים וההולכים ירכשו אחד, אך לצערנו לא הצלחנו לדוג לקוח כזה. אולי מדובר בקנייה שעושים באישון לילה. סיפור דומה ראינו בפיצוצייה נוספת בשכונה.

לא מדובר ברוב הפיצוציות בשכונה, אבל בהחלט בלא מעט מהן. כעת נותר רק לחכות ולראות אם המגמה תתפשט הלאה בשכונה ומעבר לה. בינתיים נסתפק בהשערות סוציולוגיות, הקשורות בלגיטמציה החברתית ההולכת וגדלה, שמפסיקה להתחבא או להתבייש.