העיר והחולצה: אדידס חוגגת את תל אביב בקולקציית טישירטים חדשה

חולצת המרצפות של אביעד אמרגי. הקולקציה התל אביבית של אדידס. צילום: אביעד אמרגי
חולצת המרצפות של אביעד אמרגי. הקולקציה התל אביבית של אדידס. צילום: אביעד אמרגי

לא שזה באמת חשוב כרגע, אבל אנחנו ניקח כל חדשות אפילו קצת משמחות כרגע: סניף הדגל של אדידס בדיזנגוף סנטר מציג קולקציה ייחודית שחוגגת את העיר העברית הראשונה בבוסט של פטריוטית לוקאלית. תתכוננו לראות ברחוב את בן גוריון על טוסטוס וקורקינט

23 באוקטובר 2023

בימים בהם כמעט שום דבר לא מצליח לנחם, מדי פעם צצות נקודות אור צנועות. אחת מהן גילינו במקום מפתיע – סניף אדידס תל אביב בדיזינגוף סנטר, שמעבר להיותו המקום עם המזגן הכי טוב במרכז העיר, גם החל בשיתוף פעולה עם ארבעה מעצבים ישראלים שבנו קולקציית אופנה שנועדה לחגוג את תל אביב.

הסניף של אדידס בדיזנגוף סנטר שופץ לאורך תקופה, ונפתח לבסוף בסוף ספטמבר בתור סניף עם התמחות בטיילור מייד. מה זה בדיוק אומר? ברשת אדידס העולמית יש מספר מועט של סניפים דומים, בהם מלבד הקולקציה הקיימת מציעים גם פריטי לבוש ייחודים שמעוצבים ממש על המקום. בחנות אפשר למצוא סניקרס בעיצוב אישי שמכינים במקום, גיהוץ פאצ'ים מיוחדים על בגדים, ריסוס על תיקים וכדומה. אבל חוץ מההתאמה האישית, סניפי הטיילור מייד מציעים גם קולקציות קפסולה מתחלפות. כמו, למשל, זו התל אביבית שמתמקמת בה, ומארחת את המעצבים הישראלים אביעד אמרגי, עתליה הרוש, ויקי דיין ותום מלניק.

הקולקציה התל אביבית של אדידס . צילום: יעל שטוקמן
הקולקציה התל אביבית של אדידס . צילום: יעל שטוקמן

ארבעת המעצבים שילבו בין שני העולמות – אדידס ותל אביב, מה חשבתם? – וזיקק לתוך הבגדים את הצבעוניות המאפיינת את העיר, יחד עם כמה סמלים בלתי מעורערים. קצת ציוניות לוקאלית, אפשר לומר. הקולקציה אמנם נוצרה לפני המלחמה, אבל כנראה שזה בדי.אן.איי שלנו.

אביעד אמרגי, מעצב סניקרס שיצר מספר דגמים לקולקציה, סיפר לנו שכשניסה להבין מה הכי מייצג את תל אביב בעיניו, הוא מיד חשב על המרצפות המצוירות. נו, אלה שנמצאות כמעט בכל דירה מתפרקת או לשימור, ומייצגת את הישן שפוגש את החדש. בהשראתן הוא יצר טי-שרט יפיפייה שעליה מוטבע דגם של הרצפות, ומתחתיה הכיתוב תל אביב. פשוט, קלאסי ויפה.

אתה קצת חסר לנו. הקולקציה התל אביבית של אדידס . צילום: יעל שטוקמן
אתה קצת חסר לנו. הקולקציה התל אביבית של אדידס . צילום: יעל שטוקמן

עוד טישרט שיצר אמרגי מוקדשת לגרפיטי העירוני שמקשט את העיר, וישנה גם אחת שמוקדשת לבוטקה של מפעל הפייס, שמעוטר בסמלי אדידס והפסים. מלבד זאת, בעיצובים של ויקי דיין תוכלו למצוא בקולקציה טי-שרטים של הרצל לבוש באדידס מכף רגל ועד ראש, כשמעליו המסר האייקוני: It Is No Dream, או לרכוש טי-שרטים בעיצובה של עתליה הרוש עם בן גוריון מתפנן על הווספה, או אחת בה הוא רוכב על קורקינט צמוד לשלט הרחוב שמעטר את שמו.

הצמידו פאצ' לחולצה. הקולקציה התל אביבית של אדידס . צילום: יעל שטוקמן
הצמידו פאצ' לחולצה. הקולקציה התל אביבית של אדידס . צילום: יעל שטוקמן

ובגלל שבטיילור מייד עסקינן, בסניף בסנטר תוכלו גם לגהץ ולעצב לפי בחירתכם טי-שרטים ולהתאים להם פאצ'ים בעיצוב תל אביבי מתבקש. גם הפאצ'ים הללו נוצרו על ידי ארבעת המעצבים המוכשרים, שהצליחו להכניס קצת רוח תל אביבית לאדידס. זה סתמי, זה אולי אפילו קצת דבילי, אבל כמה שהיינו צריכים משהו סתמי ודבילי כזה בימים האלה.

קולקציית תל אביב של אדידס, 100-160 ש"ח לחולצה, אדידס דיזנגוף סנטר, דיזינגוף 50