אהלן, אמיר חצרוני

הפרופסור לא מסכים להתכופף בפני ה"שלטון הצבאי" של מכללת אריאל, ובונה על הופעה עתידית בפריים טיים של ערוץ 2, או לכל הפחות בתכנית הבוקר של הילה נחשון

פרופ' אמיר חצרוני. צילום: איליה מלניקוב
פרופ' אמיר חצרוני. צילום: איליה מלניקוב
30 באפריל 2014

אהלן אמיר חצרוני, השבוע עתרת לבית המשפט לענייני עבודה נגד כוונת אוניברסיטת אריאל לפטר אותך בגלל דעותיך. הם קראו לך לשימוע בעקבות התבטאויות פוגעניות שלך נגד נשים, בין השאר טינופים שכתבת בפייס על בחורות שמספרות שהוטרדו מינית וטענת שהן הוזות. איפה עומדת התביעה?

"בית המשפט שלח אותי ואת האוניברסיטה לנסות לחפש הרכב של ועדת שימוע שיהיה מקובל על שנינו, אבל אני כבר אומר לך שעליי לא מקובלת שום ועדת שימוע. זו פגיעה בחופש הביטוי ובחופש ההתארגנות, כי אני חבר בוועד המנהל של ארגון המרצים באוניברסיטה".

באריאל טוענים שמיהרת להפוך לחבר ועד מנהל כדי להגן לעצמך על התחת, כדי שיהיה קשה לפטר אותך.

"כבר ב־2009־2010 הייתי חבר בוועד המנהל של הארגון, ולאחרונה נבחרתי שוב בבחירות שקרו ממש בזמן שהגישו לי את השימוע לפני פיטורים. אבל הגשתי מועמדות עוד לפני שקיבלתי את השימוע".

באריאל אומרים שהיו לך הרבה התבטאויות נוראיות נגד נשים וחסרי ישע. בייסיקלי הם אומרים שאתה חרא של בן אדם ונשבר להם ממך – למה זה אסור בעצם?

"אני גם יכול לחשוב שהם חרא של בן אדם. אתה יודע, אנחנו לא הולכים להתחתן. הם רוצים להיפטר ממני כי אני מהווה איום מבחינת הוועד וחופש ההתארגנות, וכי מפריע להם שאני מתנגד למדיניות של העדר חופש ביטוי באוניברסיטה ולא מוכן להקשיב לשלטון הצבאי שלהם. אפלייה של אדם על רקע דת או דעה זה דבר אסור והיו הרבה דוגמאות לזה, האחרונה היא פסיקת בית המשפט שלפיה למעריב אסור לפטר את חגי מטר בגלל דעותיו ופעילותו הפוליטית. חוץ מזה, הם לא מבינים שאני אדם יוצר שכותב בין השאר סאטירה, ושחלק מהדברים שאני כותב נאמרים בהומור".

מה למשל?

"למשל, כשכתבתי פעם שאפשר 'לייבא' נשים כדי לאזן את מחיר השוק. אז הם פשוט התעלמו מהמרכאות במילה 'לייבא' והתייחסו לזה כאילו התכוונתי ברצינות".

אתה כל הזמן בכותרות בגלל קטטות משפטיות בעקבות הדיבור שלך על נשים, פעם עם אורטל בן דיין ופעם עם אוניברסיטת אריאל. מה היעד שאתה שואף לכבוש בזכות כל הבלגן הזה – תוכנית בוקר? "האח הגדול"?

"קודם כל, אני חושב שאני מתאים לפריים טיים, בטח".

לאיזו תוכנית?

"חדשות, ראיונות".

בתור מה, כתב צרכנות?

"מנחה, פרשן, למה לא?".

יש לך ביצים להחזיק תוכנית בטלוויזיה, אתה לא חושש?

"ממש לא חושש. אני יכול להיות אחלה פרשן ב'לילה כלכלי', למשל. להביא קונטרה לאיציק ספורטא".

אבל צריך להתחיל ממשהו, כמו תוכנית בוקר עם הילה נחשון, אייטמים על מסקרות וכאלה.

"בתנאים מסוימים אסכים גם לזה, כן. האמת היא שעכשיו אני במגעים עם ערוץ טלוויזיה כלשהו על תוכנית מסוימת".

איזה ערוץ?

"אני לא יכול לומר. זה עלול להשפיע על הסיכויים שלי לקבל את זה".

בגלל שסיפרת ל־Time Out יעשו פרסה ויתנו ת'ג'וב לדובל'ה גליקמן במקום? עזוב אותך.

"זה בכבלים".

ערוץ 8, הא?

"אתה אמרת".