אהלן, עידו קוז'יקרו

הכדורסלן הישראלי מעיד שהאלימות במגרשים מחמירה עם השנים, ומודה שגם אם הוא היה דורך על ילד קטן, הוא כנראה היה מת

עידו קוז'יקרו
עידו קוז'יקרו
9 באפריל 2014

אהלן עידו קוז'יקרו, שחקן מכבי חיפה ונבחרת ישראל בכדורסל. ראיתי שפרסמת בפייס סטטוס ארוך ומודאג לגבי מצב האלימות בכדורסל הישראלי בעקבות מקרה סופו והקהל של הפועל. ב־17 השנים שלך בליגה אתה מזהה החמרה באלימות?

"בטח, ללא ספק. האלימות מחמירה מאוד עם השנים. אני לא זוכר שהשתמשו בשירי שואה ביציעים בשנות ה־90, רק זוכר שבכדורגל הקהל של הפועל תל אביב נופף בבובה של תינוק בעקבות המקרה הטרגי שקרה לילד של אובארוב ממכבי, ואחרי זה כולם דיברו על זה בזעזוע. היום דברים כאלה קורים ואף אחד לא אומר כלום. עוד יום עבודה במשרד אחי".

להפועל תל אביב יש באמת אוהדים שמקללים בצורה ארסית יותר מקהלים אחרים, או שסתם מחפשים אותם?

"קבל סיפור: אני לא אחד שהם שונאים או משהו, בחיים לא שיחקתי במכבי והכל בסדר ביני לבין אוהדי הפועל, אבל לפני שבועיים שיחקנו נגדם וכבר בחימום עמדו מעליי שני אוהדים שלהם וצעקו 'קוז'יקרו, שתקבל גידול בראש!'. אני לא בן אדם שמאבד את העשתונות, לא יהיה לי גידול בראש והצעקות שלהם מדגדגות לי אתה יודע את מה, אבל עדיין אני שואל מאיפה הביטויים האלה לעזאזל? מה זה?".

אף פעם לא התעצבנת או הלכת מכות?

בסוף שנות ה־90 הבאתי פעם אגרוף במשחק של גליל בגביע קוראץ', וגם זה היה מתוך הגנה עצמית. התכופפתי להרים את יואב ספר ששכב על הרצפה מדמם, ושחקן מהקבוצה השנייה בא להתנפל עליי אז הייתי חייב להביא לו אגרוף".

אבל יש הבדל גדול בין אוהדים ששרים שירי שואה לבין אלימות פיזית. הם כולה קיללו את סופו, אף אחד לא נגע בו בכלל, ועדיין הוא התנפל ונתן אגרופים.

"אחי, המרחק בין לקלל את אימא של סופו לבין לדקור מישהו הוא לא כזה גדול. אני האחרון שיצדיק דברים כמו מה שסופו עשה, אבל הטענה שכאילו בגלל שהוא מקבל מאות אלפי דולרים הוא צריך לסבול קללות בשקט פשוט מקוממת אותי. מה זה קשור בכלל? שתדע לך שגם התקשורת מעצבנת אותי, היא דו פרצופית. מצד אחד מגנים אלימות בספורט ומצד שני עושים פרומואים למשחקים בין הפועל ירושלים להפועל תל אביב ומראים בהם את המכות בין הקבוצות שהיו בפלייאוף 93'. מה זה קשור?".

לך באופן אישי יצא לשמור את סופו הרבה פעמים, הוא טיפוס אלים?

"לא יודע, אבל אני כן יודע שלפני עשרה ימים הוא שבר לי שתי צלעות במשחק שלנו נגדם".

אה, וואלה? זה הוא? התקשר להתנצל?

"לא התקשר ולא כלום אבל זה בסדר, זה לא נהוג".

אז איך שיחקת נגד ירושלים עם צלעות שבורות?

"עם משככי כאבים של דינוזאור, זה איך".

הקהל של הפועל טען שסופו יכל היה לרמוס ילדים למוות כשעלה ליציע. קצת הגזימו, לא?

"ממש לא".

אם הוא היה דורך על הבן של אדלשטיין, שעמד שם ביציע, הוא היה הורג אותו?

"אם הוא היה דורך עליי הוא היה הורג אותי".

ואם אתה היית דורך על ילד קטן, הוא גם היה מת?

"כן".