למה הקים רמי פורטיס מפלגה וירטואלית?

לכבוד פורים יצא רמי פורטיס לשוק לכרמל והציג את עצמו כמועמד לכנסת: "לחצתי ידיים לאנשים והיו כאלה שחשבו שאני רציני. היום כבר אי אפשר לדעת, עם כל האנשים מהתקשורת שהולכים לפוליטיקה"

רמי פורטיס
רמי פורטיס
4 במרץ 2015

אהלן פורטיס, ראיתי שכמנהגך בשנים האחרונות גם בפורים הזה המצאת אלטר אגו ואתה מסתובב איתו ועושה שיגועים. הפעם אתה מריץ את עצמך לראשות הממשלה תחת הססמה "פורטיס – הבחירה השפויה".

"שמע, הפעם זה כל כך התאים עם הבחירות והדם הרע ומלחמות האגו והכל, ולכן אמרנו, יאללה, בואו נהיה האלטר אגו של המציאות המוטרפת הזו. זה מצחיק, הסתובבתי בשוק הכרמל, לחצתי ידיים לאנשים והיו כאלה שחשבו שאני רציני. הרי היום כבר אי אפשר לדעת, עם כל האנשים מהתקשורת שהולכים לפוליטיקה. השכן שלך פתאום יכול להגיד שהוא רץ לראשות הממשלה ואתה תגיד 'וואלה, הגיוני'. אז הקמתי מפלגה וירטואלית שלא מציעה כלום, כי ממילא אף אחד מהפוליטיקאים לא מציע לנו כלום".

זה קצת שחוק לומר את זה, אתה אשכרה מאמין שכל הפוליטיקאים חארות ורמאים?

"כן. שמע, אנחנו חיים בלופ שאנחנו שוכחים אותו כל פעם בין הבחירות ונזכרים בו רק בבחירות. החבר'ה האלה צצים אחת לכמה שנים ומבקשים שניתן להם את הקול שלנו, כי אם לא אז דבר נורא יקרה לנו, ורק אם נחזיר אותם שוב לכיסאות המהודרים שלהם – נינצל. אז אני החלטתי להיות מועמד שמבטיח לבוחרים שהכל יהיה אחלה, פשוט ככה, ההפך לגמרי ממה שהתרגלנו. זה לא עניין ביטחוני או חברתי או כלכלי, זה פשוט מאוד: אף אחד בפוליטיקה לא מבטיח לנו שיהיה טוב, רק מזהירים מהרע שיקרה, ובסופו של דבר הנבואה השלילית מגשימה את עצמה".

למי אתה מצביע?

"באמת שלא יודע למי, בשנים האחרונות נהייתי ממש לא פוליטי. אני מנסה ליצור אזור אחר בחלל שאינו שמאל או ימין, אזור שבו ארגיש נירוונה. בעברי הייתי תמיד איש שמאל, במחנה השמאל".

מלחמת יום כיפור עשתה אותך שמאלני?

"ממש ממש לא. המלחמה עשתה לי בעיקר מהפך לגבי האופן שבו אני תופס אנשים, בעקבות ההבנה מיהם האנשים מהצד השני שיריתי עליהם. בשום שלב בקריירה שלי לא הבעתי עמדה פוליטית בשירים או ניסיתי להשפיע לאנשים על הדעה".

הסיפור הזה עם הקמפיין הפוליטי הפיקטיבי הוא קידום להופעה שלך עם ברי סחרוף?

"לא. בלי קשר לזה, אני וברי עושים במאי שתי הופעות באמפי רעננה, אחרי עשור שלא הופענו יחד. שתי ההופעות סולד אאוט כבר כמה זמן, ויש מצב שנעשה עוד הופעה אחת בעקבות הביקוש".

מה תדירות הקשר שלך עם ברי ביום יום? אתם מדברים ונפגשים?

"ברי ואני חברים. שמע, כשהיינו צעירים ולא היו לנו ילדים התראינו הרבה, ממש בתחת אחד של השני. היום יוצא לנו להיפגש פחות אבל אנחנו עדיין נפגשים, לרוב עם עוד אנשים ובלי קשר למוזיקה. יוצא שאנחנו יושבים ומדברים ולא מזכירים מוזיקה בכלל".

ברמת בירה פעם בשבוע?

"לא, פחות. אל תשכח שלברי נולד ילד חדש אז הוא פחות זמין".

ואתה ממשיך עם "אקס פקטור". אתה נהנה או סובל בשקט כל הדרך אל הבנק?

"אני נהנה מאוד, אפילו יותר מהעונה שעברה. זה מאזן אותי. יש את רמי מהטלוויזיה שעושה עבודה טובה בסך הכל, ויש את פורטיס המוזיקאי שהוא אדם אחר. אני עובד עכשיו על אלבום שיהיה הפוך לחלוטין מאיך שאני בטלוויזיה – מאוד נותן בראש ולא הכי ידידותי. זה יהיה אלבום שונה מכל מה שעשיתי עד כה".

ברמת סגנון אחר לגמרי?

"עזוב, חלאס. אמרתי כבר יותר מדי".