אהרוני עשה את זה שוב: הפרייד צ'יקן הזה משנה את כללי המשחק

אהרוני'ס פרייד צ'יקן. צילום: מתן שרון
אהרוני'ס פרייד צ'יקן. צילום: מתן שרון

"אהרוני'ס פרייד צ'יקן" נוחתת בתל אביב רק כמה חודשים לפני KFC, ונראה שלקולונל יש בעיה, כי אף רשת לא תצליח לעמוד ברף המשוגע שהשף הוותיק הציב: כרעי עוף מטוגנים לשלמות עם גלייז האני באטר, פופקורן עוף ברוטב מושלם, המבורגר עוף כמו שלא טעמתם או המצאה מחדש של סטייק הפרגית - מה שזה לא יהיה, אתם חייבים לטעום // ביקורת אוכל רחוב

27 ביולי 2023

בואו נתחיל מהקראנצ'. בעצם לא, אולי עדיף להתחיל מהעסיסיות. או רגע רגע, הכי טוב שנפתח עם דיבור על הגלייז. גאד, כמה דברים יש לי לספר לכם. טוב שנייה, כנראה שהכי נכון יהיה להתחיל מהאיש – ישראל אהרוני יודע מה ישראלים אוהבים לאכול. אין אפס, האיש מבין לעומק את החיך המקומי, וכבר עשרות שנים מספק לנו ארוחות פשוטות ומתוחכמות, תוך כדי שילוב של מטבחים מרחבי העולם שהוא עצמו חתום על הבאתם לישראל וגיורם לחוש הטעם המקומי. ועכשיו הוא הפך לקולונל.

גם בלגאן יום ההשקה לא מנע מהאוכל להיות נהדר. אהרוני'ס פרייד צ'יקן. צילום: יעל שטוקמן
גם בלגאן יום ההשקה לא מנע מהאוכל להיות נהדר. אהרוני'ס פרייד צ'יקן. צילום: יעל שטוקמן

"אהרוני'ס פרייד צ'יקן" קורץ בשמו לעוף המטוגן של קנטאקי, זה של הקולונל סנדרס, וזה לא במקרה – הדוכן החדש שפתח השף בשרונה מרקט מכוון בדיוק לנקודה הטראשית של KFC, כמה חודשים לפני שהם מגיעים לתל אביב. תפריט בנוי כולו על טהרת מנות עוף, כשאת מרכז הבמה תופס העוף המטוגן על שלל צורותיו. חלק מהמנות אצל אהרוני – הנאגטס, הפופקורן צ'יקן, הכנפיים וכמובן העוף המטוגן – אפשר למצוא גם ברשת האמריקאית המוכרת. פשוט אצל אהרוני הם זוכים לטיפול הרבה יותר מיוחד מזה של סנדרס, ואם הוא הגיע להיות קולונל, כנראה שאהרוני הוא הרמטכ"ל.

בדרך כלל אני נוטה לכתוב מעט על האווירה של המסעדה, על השירות, על הריח אם יש, אבל הפעם שום דבר לא מעניין. מרכז שרונה, דלפק הזמנה פשוט, אתם כבר מכירים את הריח. יש רק סיבה אחת לספר על המקום הזה, והיא האוכל. ובאמת יש הרבה מה לספר. התחלתי עם הפשוט ביותר: ארוחת פרייד צ'יקן של 2 יחידות עוף, לצד תוספת ושתייה (72 ש"ח), ארוחה שעל פניו נשמעת פשוטה, אבל בפועל מחזיקה ג'וקר מטורף בדמות העוף. מדובר בשתי יחידות נאות במיוחד של כרעי עוף מצופים בבלילה גסה ומטוגנים לגוון חום מפתה. הצורה היא של פרייד צ'יקן גס, הצבע הוא של שניצל פריך טוב טוב. מעל זה (אם מבקשים, ותבקשו) שופכים גלייז האני-באטר שמצפה את הקראנצ' במתקתקות מדויקת.

עזבו רק שהעוף טוב, הכל טוב. אהרוני'ס פרייד צ'יקן. צילום: מתן שרון
עזבו רק שהעוף טוב, הכל טוב. אהרוני'ס פרייד צ'יקן. צילום: מתן שרון

הביס הזה הוא הוואו אחד גדול, שילוב טעמים ומרקמים שמסחרר את הפה. זה עוף מטוגן, אז ויתרתי על הלכות ונימוסין והטסתי אותו לעבר פי עם הידיים, רק כדי שהפריכות היציבה הזו תתפרק לי בפה – הציפוי הגס והמתובל בחוכמה סיפק פריכות מתבקשת, העוף שמתחתיו היה רך ועסיסי, הגלייז סיפר רטיבות מתוקה שלא פגעה אפילו בקצת בפריכות ולפני ששמתי לב, כבר חיסלתי את חתיכת העוף הראשונה, כשהיחידה לשרוד היתה חתיכת עצם קטנטנה להפליא. אין לי מושג באיזה עוף הם מצאו כל כך הרבה בשר, אבל כבוד לקצב שחתך אותו באופן כל כך מדויק. לידו היה צ'יפס ששילב בין שלושה סוגי צ'יפס – סירה, זיגזג וכפרי. הוא היה טעים, אפילו טעים מאוד, אבל ביחס לטעמים העזים של העוף, הוא נזנח הצידה די מהר.

הדבר היחיד שקצת אכזב אותי היה הנאגטס גלידה. זה קינוח שהוא הברקה, ללא ספק – גלידת יוגורט מצופה במעטה קורנפלקס עבה וקרמלי – דרך חדשה להגיש גלידה, וגם קריצה לז'אנר העוף של המקום. אבל היא היתה גלידה קצת קשיחה מדי, והציפוי הקראנצ'י לא הצדיק את הנגיסות הקשות. הרוטב המתקתק שהוגש ליד בהחלט עזר, אבל גם 20 דקות המתנה בחוץ (אבל במזגן של שרונה) לא ריככו מספיק את הגלידה.

לא מצדיק את הקור. נאגטס גלידה של אהרוני'ס פרייד צ'יקן. צילום: יעל שטוקמן
לא מצדיק את הקור. נאגטס גלידה של אהרוני'ס פרייד צ'יקן. צילום: יעל שטוקמן

כשסיימתי, מיד מיהרתי להזמין את המנות הבאות, כי אחרי ביס כזה קשה מאוד לוותר על לנסות עוד. הזמנתי מנת פופקורן עוף (36 ש"ח), מנה קטנה של 2 כנפיים (18 ש"ח), ארוחת צ'יקן בורגר עם פירה חמאתי (74 ש"ח) ומנת טומה עוף (52 ש"ח). רציתי לאכול את הכל שם, אבל יש גבול כמה עוף אדם אחד יכול לשאת. אולי הדבר הכי טוב שאהרוני הצליח לעשות הוא לאפיין כל מנה בצורה שונה לחלוטין – הפופקורן עוף, למשל, מצופה אף הוא בגלייז מתקתק וקצת מזכיר סוג של עוף ברוטב חמוץ מתוק, רק בגרסה פי אלף יותר משודרגת. הכנפיים הגדולות, לעומת זאת, צופו (לבקשתי) ברוטב אסייתי סמיך ומעושן, שנתן להן תחושה טראשית מופלאה וביס כמעט נוזלי, ומאוד משמח. אבל את ההפתעה האחרונה קיבלתי דווקא בשתי מנות שלא נשענות על טהרת המטוגן.

הראשונה היא הצ'יקן בורגר, שאהרוני הבטיח שלא דומה לאף צ'יקן בורגר אחר, כי הפעם מדובר בקציצת עוף, ולא חזה עוף כנהוג. חוץ מזה, מנעד הטעמים האסייתי (צנון דייקון מוחמץ, חסה, איולי סרירצ'ה וצ׳אטני משמשים) ולחמניית המחמצת המעולה משדרגים את המנה מכריך קציצת עוף לסנדוויץ נהדר, מרענן וטעים מאוד. אני לא חובב גדול של קציצות עוף, אבל זו שמרה על העסיסיות של חזה העוף שקוצץ לתוכה, והיתה מלוכדת להפליא. מעליה הונח טוויל פריך שלא הצלחתי לזהות את מקורו, אבל הוסיף את הקראנץ' המתבקש לכריך באמת מפתיע ונהדר.

אפילו פה יש קראנץ'. אהרוני'ס פרייד צ'יקן. צילום: מתן שרון
אפילו פה יש קראנץ'. אהרוני'ס פרייד צ'יקן. צילום: מתן שרון

מנת הטומה עוף – אני מנחש שזה משחק מילים שקורץ לסטייק הטומהוק – היתה כבר הפתעה גדולה: אהרוני המציא מחדש את הסטייק פרגית. מדובר בחתיכת פרגית משוטחת וצרובה על הפלאנצ'ה עם העור והכל, מה שמייצר לה כיסוי מפוצץ בטעם, שמכסה את סטייק הפרגית העסיסי בשכבה שחרחרה שהופכת את המנה למשהו חדש. לצידו אכלתי את הפירה החמאתי בטירוף, גרסה יומיומית לפירה מסעדות מצטיין, ותוספת מושלמת לארוחת העוף הזו. השנים האחרונות, בהן אהרוני התעסק הרבה יותר בעוף, לימדו אותו לא מעט על חומר הגלם הזה – והשף הצליח להוציא ממנו יותר ממה שאנחנו רגילים אליו. כמה ביסים נהדרים, המון צבע ובעיקר, טעם נהדר. טוב שיש לנו את אהרוני ללמד אותנו מחדש על עוף.
שרונה מרקט, קלמן מגן 3, א'-ו' החל מהשעה 12:00