קריספי קראנצ'י אהרוני: הפרייד צ'יקן של ישראל אהרוני נחת בעיר

גם בלגאן יום ההשקה לא מנע מהאוכל להיות נהדר. אהרוני'ס פרייד צ'יקן. צילום: יעל שטוקמן
גם בלגאן יום ההשקה לא מנע מהאוכל להיות נהדר. אהרוני'ס פרייד צ'יקן. צילום: יעל שטוקמן

לא בכל יום אחד השפים האהובים בישראל פותח דוכן אוכל רחוב מבוקש כל כך - אבל היום זה היום. אהרוני נחת בשרונה מרקט כדי להציג את הטייק שלו על מנות עוף מטוגן, ועל הדרך גם ממציא הברקה בלתי רגילה - נאגטס גלידה. שתוק וקח כבר את הכסף שלנו

18 ביולי 2023

זהו יום עמוס במיוחד בדוכן החדש של אהרוני, שנפתח לפני ימים אחדים בשרונה מרקט. אהרוניס פרייד צ׳יקן – אחלה שם –  נפתח לאחר ציפייה דרוכה והשקעה רבה, וגם העומדים בתור שמצוידים בדגלי ישראל מההפגנה שבחוץ כמהים לטעום את היצירה החדשה של השף. אהרוני עצמו, אגב, עומד לצד התור ומסביר על התפריט החדש, ממליץ בחיוך מה כדאי להזמין. נראה שגם הניסיון העשיר והרקורד המפואר לא מפחיתים את ההתרגשות ומידת המעורבות שלו בדוכן החדש.

נראה כמו צ'יקן נאגטס? אבל זה כרובית (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם aharonis.butcher)
נראה כמו צ'יקן נאגטס? אבל זה כרובית (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם aharonis.butcher)

אהרוני'ס החדש, כפי שניתן להבין מהשם, מוקדש כולו לחומר גלם אחד ויחידי – עוף. תשכחו מהעוף המכובס מהמרק של סבתא, כי אהרוני מזכיר לנו את הייחוד שבחומר הגלם הזה, כמו גם את אופיו הורסיטלי שמאפשר מגוון רחב של צורות ותצורות. אם תרצו להתפנק על ראשונות, למשל, יש נאגטס עוף או כרובית (28 ש״ח לשלוש יחידות), פופקורן עוף בזיגוג קטיפתי ונעים (36 ש״ח) או כנפיים עם גלייז אסייתי (18 ש״ח ל-2 יחידות, 42 ש״ח ל-6). למעשה, הדבר היחיד (כמעט) שלא קשור פה לעוף נקרא נאגסטס גלידה. כן, כן, מה ששמעת. הישארו איתנו.

המקום החדש מציע כרעי עוף מטוגן (אבל ממש את הפולקע כולו), שנותרים טובים ועסיסיים (בזכות השרייה של לילה שלם בבריין) גם אחרי שצופו בפירורי לחם מתובלים, טוגנו ונמשכו בדבש או צ'ילי, לבחירתכם (64 ש״ח לשלוש יחידות כרעיים מצופות). אמריקה, בקטע הכי טוב. חוץ מזה יש גם צ׳יקן בורגר (54 ש״ח), קציצה טובה ואיכותית מחזה עוף בלחמניית מחמצת עם צנון דייקון מוחמץ, חסה, איולי סרירצ'ה וצ׳אטני משמשים, כי זה בכל זאת אהרוני. מנה נוספת, למי שלא רוצה כל כך מטוגן (יש מישהו כזה?!), היא טומה עוף – עוף ללא עצם במרינדה אסייתית, צרוב על הפלאנצ׳ה (52 ש״ח). לטבעונים יש גם ירוקים אסייתיים, על בסיס ברוקולי, אפונה ושעועית ירוקה עם קריספי שאלוט וטופו פריך ומתובל (48 ש״ח), ולמי שסתם רוצה להרגיש טיפה בריא יש סלט עוף בעשבי תיבול או סלט עוף אסייתי (56 ש״ח).

נראה כמו צ'יקן נאגטס? אבל זו גלידה (צילום: יעל שטוקמן)
נראה כמו צ'יקן נאגטס? אבל זו גלידה (צילום: יעל שטוקמן)

למנות אפשר להוסיף (ב-19 ש״ח) מנות כגון: עלי גפן, סלט ירוק קטן, אורז, צ׳יפס, פירה, כרוב צלוי וקולסלאו, ויש גם דילים משתלמים עם שתייה קלה. ולקינוח, הנה מה שהבטחנו לכם לקינוח – נאגטס גלידה, שהן ביס גאוני, ולא פחות. גלידת יוגורט רעננה, מצופה במעטה קורנפלקס עבה וקרמלי. נפלא, וסוף-סוף שימוש גאוני בקורנפלקס שלא למטרות ארטיק קראנץ׳ מתוק מדי.
שרונה מרקט, קלמן מגן 3, א'-ו' החל מהשעה 12:00