אוהבים אמנות: 7 המלצות חכמות לאירוע הגדול של הסופ"ש

Foreground Background, עבודה של קרן זלץ. אוהבים אמנות עושים אמנות
Foreground Background, עבודה של קרן זלץ. אוהבים אמנות עושים אמנות

תל אביב תהפוך בסופ"ש הזה לתערוכה ענקית. אתם תצטרכו מדריך: "אוהבים אמנות עושים אמנות", אירוע הדגל של העירייה בתחום האמנות חוצה לראשונה את איילון לכיוון מזרח והתערוכה המרכזית שלו מתמקמת ברחובות יד אליהו (וגם בביצרון). תערוכות קבוצתיות, מסלולי שוטטות וחזרות פתוחות

7 בספטמבר 2022

אירועי "אוהבים אמנות, עושים אמנות" שיתקיימו בסוף השבוע הקרוב נועלים סופית את עונת המלפפונים של האמנות ופותחים בסערה את העונה ההפוכה: עונת הפומו. כבר בסוף השבוע האחרון, עם חזרת הילדים למסגרות, אפשר היה להרגיש שהתערוכות והאירועים שנפתחים בעיר מתחילים להעלות הילוך, ובסוף השבוע הקרוב זה הופך כבר לעניין שערורייתי של ממש (אילו רק יכולנו להיות ב-16 מקומות בו זמנית).

"אוהבים אמנות" הוא אירוע הדגל בתחום האמנות של עיריית תל אביב יפו, והוא מתקיים השנה בפעם ה-20 (כן, כן. אנחנו בטוחים שכמה מכם נולדו אחרי שזה קרה לראשונה). מה שהתחיל, כמו ברוב המקרים, כיוזמה מצומצמת של סטודיואים פתוחים, הפך במרוצת השנים להפקה רבת משתתפים, רבת לוקיישנים, רבת אירועים ורבת תוכן. התערוכה המרכזית השנה תתקיים ברחובות שכונת יד אליהו, מה שאולי נותן רשמית את החותמת לעניין הזה שמגניב ושווה גם ממזרח לאיילון. לצד התערוכה המרכזית יתקיימו עוד המון אירועים, תערוכות, פעילויות וסיורים (אמרנו פומו או לא אמרנו), אז כדי לעשות לכם קצת סדר – הנה כמה מאלה שאנחנו חושבים ששווה לפקוד אותם במהלך סוף השבוע הזה:

אליהו // שכונת יד אליהו

התערוכה המרכזית (אוצרות: עפרה חרנ"ם וטלי בן נון) שמזמינה את הקהל לשוטטות בנבכי השכונה. בפרקטיקות שונות של התערבות במרחב הציבורי, מייצרות העבודות מפגשים ואינטראקציות עם תשתיות ציבוריות, אורחות החיים בשכונה ועם ריטואלים אזרחיים וחברתיים. בין הפרויקטים שיוצגו: נוי חיימוביץ' ותמיר ארליך מייצרים מרחב פיסולי ופרפורמטיבי על גג מקלט ברחבת הגייסות; גבי קריכלי יצר הצבת פיסול תלוית מקום בחורשת יגור, שמפגישה בין אמנות שימושית דקורטיבית לבין פיסול סביבתי המתפקד כתיבות קינון לציפורים; אורי וויינשטיין וקארן דולב מתערבים בטנק המוצב בסמוך לבית השריון בעבודת פיסול וסאונד; פרפורמנס של כנרת חיה מקס ומיכל סממה מתכתב עם התהליך המואץ של ההתחדשות העירונית שרוחש בשכונה ועוד. במסגרת התערוכה יתקיימו סיורים מודרכים של Talking Art, סדנאות למבוגרים ולילדים ופעילויות לכל המשפחה.

ברוכים הבאים ליד אליהו (עבודה של נחלת הכלל)
ברוכים הבאים ליד אליהו (עבודה של נחלת הכלל)
אנדרטה למשה סילמן, עבודה של אלעד רוזן
אנדרטה למשה סילמן, עבודה של אלעד רוזן

נעים בין מסכים // רחבת סוזן דלל

תערוכה קבוצתית של עבודות וידאו (אוצרים: בן לבנה ויצמן ותמיר אטינג) שיוצגו על גבי מסכים ברחבה ובפרדס המרכז, לצד עבודות פיסול קינטיות, החושבות על תנועה וכוריאוגרפיה.
יחיאלי 5

מתוך עבודת וידאו של פרנסיס אליס שתוצג ברחבת מרכז סוזן דלל
מתוך עבודת וידאו של פרנסיס אליס שתוצג ברחבת מרכז סוזן דלל

לזכור את העתיד // המרכז הקהילתי ע"ש יוסי בנאי ברמת ישראל ביצרון

פלייגראונד הקשבה פעילה, סדנה מוזיקלית קהילתית והשקת עבודה חדשה של האמן שי עיד אלוני – מיצב מוזיקלי ברחבת המרכז הקהילתי.
דם המכבים 22

מסלולי שוטטות עצמאיים // קריית המלאכה

נקודת הפתיחה למסלולי שוטטות בין השבילים והמעברים אל עבר כ-50 חללי הסטודיו ו-15 חללי התצוגה שיהיו פתוחים לקהל במהלך הסופ"ש יתחילו בת"א תרבות קריית המלאכה. המסלולים ילוו באודיו של האמניות שיראל הורוויץ ונועה גינצבורג (מומלץ להצטייד באוזניות), ובמקביל יתקיימו סטודיואים פתוחים, הקרנת סרטים קצרים ועבודות וידיאו שצולמו באזור.
המסלולים יוצאים מת"א תרבות קרית המלאכה, שביל המרץ 6 

עבודה של יעל בן שלום
עבודה של יעל בן שלום

השקת מעבדת פנזינים // ת"א תרבות המחוגה

השקה של זינמשין 1# – מעבדה ליצירת פנזינים/חוברות קומיקס וכתבי עת שעושה שימוש בסדנת הפרינט ובחללים של ת"א תרבות המחוגה. המשתתפים עוברים סדנאות ומפגשים ובתום שלושה חודשים מדפיסים חוברת ב-50 עותקים. בהשקה אפשר יהיה לרכוש את החוברות, תערוכה של עבודות, דוכני מכירה של פנזינים, הופעות (בין היתר של ניקו טין המצוינת) ותקלוטים.
ת"א תרבות המחוגה, המחוגה 13

תעשייה קלה | Good Enough Painting

תערוכה קבוצתית (אוצרים: אבישי פלטק ונגה ליטמן), סטודיואים פתוחים ושיעורי מודל פתוחים לקהל מבית ספר לציור "Good Enough Painting". בהשתתפות: טל גפני, שחר יהלום, קט טולקובסקי, אביטל כנעני, רחל לויאן, שי עיד אלוני, חיימי פניכל, דנה רוסלר, לירן שפירו.
רבנו חננאל 14

מחליק בגרון // מקלט 842, יד אליהו

חזרה פתוחה של "מחליק בגרון" מאת קבוצת הפרפורמנס "פאתוס-מאתוס", בניהולה של לילך דקל-אבנרי. אירוע פרפורמטיבי שהוא ארוחה למחשבה בעקבות "האדונית והרוכל" מאת ש"י עגנון.
מקלט 842, יד לבנים 22

אוהבים אמנות עושים אמנות, חמישי (8.9) 19:00-23:00, שישי (9.9) 10:00-17:00, שבת (10.9) 10:00-21:00. פירוט האירועים באתר העירייה  www.tel-aviv.gov.il ובעמוד הפייסבוק https://www.facebook.com/LovingArt.MakingArt