אוהבים ועושים: אירוע האמנות הגדול של השנה חוזר לתל אביב

"אוהבים אמנות עושים אמנות" (צילום: דור קדמי)
"אוהבים אמנות עושים אמנות" (צילום: דור קדמי)

קרנבל האמנות הגדול של עיריית תל אביב-יפו חוזר ב-19.10, ושוב יתפרשו אירועי "אוהבים אמנות עושים אמנות" על פני העיר כולה עם פרויקטים מיוחדים, מיצגים והופעות ועשרות סטודיואים פתוחים ואירוע מרכזי בפארק החורשות. בואו לאהוב

2 באוקטובר 2023

אנחנו אוהבים אמנות. אנחנו לא עושים אמנות. בשביל זה יש אמנים שגם אוהבים וגם עושים וגם מתכנסים פעם בשנה כדי להפגין את אהבתם ברבים: "אוהבים אמנות עושים אמנות", אירוע האמנות השנתי הגדול של עיריית תל אביב-יפו, חוזר לשלושה ימים (21-19 באוקטובר) שבמסגרתם יתקיימו ויוצגו שלל אירועים ופרויקטים בביצועם של מאות אמנים בכל רחבי העיר.

מרבית הפרויקטים שיוצגו השנה בקרנבל האמנויות הגדול של תל אביב נוצרו במיוחד עבורו, כשהפרויקט המרכזי לשנה זו ישתלט על פארק החורשות הנהדר, ובמקביל אליו יתקיימו פרויקטים חד-פעמיים וייחודיים ברחבת סוזן דלל, כיכר גבעון, מתחם התחייה 14 ביפו, חניוני גולדה ורוטשילד 1, ובשלושת ת"אי התרבות ברחבי העיר. כמדי שנה, לצד האירועים הגדולים, מעל 100 אמנים ואמניות יפתחו את חללי היצירה שלהם לקהל הרחב, לצד 30 גלריות וחמישה מוזיאונים, שיהיו פתוחים בחלק מהזמן ללא תשלום ועם פעילויות מיוחדות לסופ"ש.

אוהבים פרפורמנס עושים פרפורמנס. "אוהבים אמנות עושים אמנות" (צילום: דור קדמי)
אוהבים פרפורמנס עושים פרפורמנס. "אוהבים אמנות עושים אמנות" (צילום: דור קדמי)

האירוע המרכזי השנה, באוצרותן של טלי קיים והגר רבן, יתקיים כאמור ברחבי פארק החורשות תחת הכותרת "עירוב שימושים", מושג הלקוח מתחום התכנון העירוני ומתאר מרחבים עירוניים שמשלבים בתוכם פונקציות שונות כמו תרבות, חינוך, דיור, או מסחר. התערוכה תבחן את השימושים המתקיימים בפארק החורשות דרך הוויה רעיונית זו, על האזורים השונים בפארק כמו מגרש השעשועים, גינה קהילתית, מתחם הכנסייה הרוסית או הישיבה החילונית. במסגרת תערוכת החוצות שתתפרש על פני כל הפארק, יגיבו עשרות האמנים/ות המשתתפים/ות לנמצא במקום וייצרו מתוך חומרים היסטוריים ופיזיים שליקטו בשטח.

בשנה שעברה בפארק המסילה. "אוהבים אמנות עושים אמנות" (צילום: דור קדמי)
בשנה שעברה בפארק המסילה. "אוהבים אמנות עושים אמנות" (צילום: דור קדמי)

בין האירועים הבולטים הנוספים בפרויקט אפשר למצוא את אירוע ההשקה החגיגי של בתי התרבות בכיכר ביאליק, שם יובילו אנשי תיאטרון מסתורין את ההמון למסע פרוע בכיכר העיר ההיסטורית ובבתי התרבות סביבה במופע קברט תיאטרלי ובלתי צפוי שיקח אתכם אחורה בזמן לתקופה שהייתה ואיננה. לא פחות מעניין צפוי להיות בת"א תרבות דה וינצי' החדש מהניילונים, שם יתקיים האירוע "דה וינצ'י TV", במהלכו יהפך הבניין לתחנת שידור פרפורמטיבית, והחדרים בו לאולפנים מאולתרים המזמינים את המבקרים לקחת חלק בלוח השידורים. חלק מן התכנים ישודרו לייב בעמודי המדיה של הת"א.
>> "אוהבים אמנות. עושים  אמנות", 21-19 באוקטובר בכל רחבי העיר. פירוט האירועים מתעדכן כאן