אוהד נהרין פורש מהניהול האמנותי של בת-שבע

נהרין משמש כמנהל האמנותי של להקת המחול המצליחה מאז 1990. הוא ימשיך לשמש ככוריאוגרף הבית של בת-שבע, ויעביר את שרביט הניהול לגילי נבות

אוהד נהרין (צילום: גדי דגון)
אוהד נהרין (צילום: גדי דגון)
13 ביולי 2017

אוהד נהרין פורש מתפקיד הניהול האמנותי של להקת מחול בת-שבע, לאחר 27 שנים. נהרין הודיע היום (ה') שהוא יעביר את הניהול האמנותי של הלהקה לגילי נבות, וימשיך לשמש ככוריאוגרף הבית של בת-שבע ויקדיש את עצמו למחקר הגאגא (שפת התנועה שפיתח), כך לדבריו. השינויים ייכנסו לתקוף בעוד כשנה, בספטמבר 2018.

נהרין, שמשמש כמנהל האמנותי של הלהקה מ-1990, נחשב לאחד מהכוריאוגרפים המוערכים בעולם. הוא זוכה פרס ישראל לשנת 2005, ובשנת 2016 זכה בפרס שרת התרבות והספורט למחול אמנותי על מפעל חיים.

היום הודיע שמזה כמה שנים הוא "חושב על מהות היחסים עם הלהקה בטווח הארוך". לדבריו, "לפני 27 שנים, כשהתחלתי את עבודתי בבת-שבע, מצאתי אותה במשבר זהות עמוק. כמנהל אמנותי הייתי מחויב למהפך. היינו צריכים לשנות את דרך החשיבה שלנו, את הדרך בה אנו רוקדים ולמה אנו רוקדים, לשנות את הערכים האמנותיים, ערכי ההפקה ואתיקת העבודה.

"כיום, בהנהגת דינה אלדור, מנכ"לית הלהקה, עדי סלנט, המנהלת האמנותית השותפה והצוות הנפלא של הלהקה, בת-שבע מתנהלת ברמה הגבוהה ביותר. זה מאפשר לי להשתחרר מתפקידי כמנהל אמנותי ולהקדיש את עצמי ליצירה, לרקדנים ולמחקר הגאגא".

לאחרונה העלתה להקת בת-שבע את המופע "ונצואלה", הראשון מאז "עבודה אחרונה" מ-2015. מבקרת המחול של Time Out כתבה שהמופע "מתעתע בזיכרון וגורם לצופה לתהות על משמעות הקומפוזיציה".

"ונצואלה" של להקת מחול בת שבע (צילום: אסקף)
"ונצואלה" של להקת מחול בת שבע (צילום: אסקף)

מי שתחליף אותו בתפקידו, גילי נבות (36), רקדה בלהקה בשנים 1999-2008, הייתה מנהלת חזרות ושימשה כאסיסטנטית של נהרין בהוראת הרפרטואר שלו בארץ ובחו"ל. "אין לי ספק שעם גילי נבות, המצטיינת באיכויות הנדרשות לניהול, הלהקה משתכללת ותוכל להתמודד בהצלחה עם האתגרים שניצבים בפניה, חדשים כישנים", אמר נהרין.

גילי נבות (צילום: אסקף)
גילי נבות (צילום: אסקף)