ח"כ נורית קורן (הליכוד) תגיע הערב לאוהל האימהות בכיכר רבין

עו"ד תמי יקירה, חברת נשים עושות שלום: "אנחנו מקיימות שיח ורוצות לשמוע מכולן איך הן מתכוונות לפתור את הסכסוך". האוהל פעיל מהבוקר ועד הלילה וכולל לו"ז פוליטי צפוף

אוהל האימהות בכיכר רבין (צילום באדיבות נשים עושות שלום)
אוהל האימהות בכיכר רבין (צילום באדיבות נשים עושות שלום)
19 במרץ 2019

מי שמסתובבים באזור כיכר רבין רגילים לראות אירועי קונספט, מיצגים והתקהלויות, אבל מה שקורה שם בימים האחרונים יוצא דופן: נשים עושות שלום הקימו שם אוהל גדול שימשיך להיות נטוע בקרקע עד למועד הבחירות. מדובר בחלק מפרויקט בשם "אוהל האימהות בכיכר רבין", הכולל לוח זמנים פוליטי צפוף מדי יום ושמטרתו להיות בית לנשים – יהודיות, ערביות, חילוניות ודתיות – ששואפות להעלות לראש סדר היום את נושא הפתרון המדיני המוסכם. האוהל פעיל בכל יום בין השעות 09:00־23:00.

עו"ד תמי יקירה, ממארגנות האוהל ופעילה בתנועה, מספרת שהמפגשים והפעילויות מדגימים פוליטיקה של כבוד, הכלה וחיבור. האוהל מהווה במה פוליטית אליה מוזמנים מועמדים מכל המפלגות, בהן מפלגת העבודה ומרצ, והיום (שלישי, 19.3) בשעה 18:15 תתארח בו ח"כ נורית קורן מהליכוד. "אנחנו מקיימות שיח ורוצות לשמוע מכולן איזו מחויבות יש להן ואיך הן מתכוונות לפתור את הסכסוך", אומרת יקירה. "יש מפגשים, מעגלי שיח ועשייה מכל הסוגים, כמו הקרנות סרטים מעוררי השראה". בעוד שבוע (שלישי, 26.3) יציינו באוהל 40 שנה לחתימת הסכם השלום עם מצרים.

יקירה מדגישה כי נעשים מאמצים להזמין נציגות ונציגים מכל הקשת הפוליטית. "אנחנו יודעות שהשלום הוא לא נחלת צד מסוים של המפה הפוליטית. חבל שקיימת החלוקה הזאת בציבוריות הישראלית, כי הביטחון לא שייך רק לימין כמו שהשלום לא שייך רק לשמאל". היא מוסיפה כי העדפת התנועה היא לארח נציגות נשים – "חלק מהאג'נדה היא קידום נשים במוקדי קבלת החלטות בנושאים מדיניים ביטחוניים".

ד"ר יעל אדמי, ממקימות התנועה, מספרת שאחד הרגעים המרגשים היה הגעתן לאוהל של 70 נשים פלסטיניות מהגדה שבאו לדרוש שלום. "רגע נוסף היה כשנכנסה לאוהל אמא עם הילד הקטן שלה ואיחלה לנו בהצלחה. היא אמרה לנו, 'הוא גדל והדבר היחיד שעליו אני חושבת הוא מתי הוא יילך למלחמה'. החלום הוא שאנשים יבואו לאוהל ויבינו שהעתיד של הילדים שלנו בידיים שלנו. יש לנו אחריות וכל אחד משפיע, זאת המשימה שלנו. שיבואו אנשים, יירשמו לתנועה ויהיו חלק מהעצומה. ככל שיהיו יותר אנשים ככה נוכל להשפיע".

הלו"ז לימים הקרובים

יום שלישי (19.3)
14:00 ביקור של קבוצת "אהבת ישראל" מטאיפיי, בירת טאייוואן
17:00 מפגש עם רות ירון – אשת ביטחון שהתמודדה במקום השלישי באחי ישראלי, מפלגתה של עדינה בר שלום
18:15 מפגש עם ח"כ נורית קורן מהליכוד
19:30 מפגש עם לאה שקדיאל – תושבת ירוחם, אשת חינוך, פעילה חברתית. יהודיה, דתית, ציונית: יהודיות דתיות פועלות לקידום השלום

יום רביעי (20.3)
16:00 עו"ד נטע לוי מעמותת איתך מעכי – משפטניות למען צדק חברתי: כיצד ניתן להשתמש בהחלטה 1325 של מועצת הביטחון של האו"ם ככלי אפקטיבי לקידום מעורבות נשים בנושאי שלום ובטחון ולקידום השלום.
17:30 דרום אדום זה כאן: נשות העוטף מספרות את סיפוריהן ועל החיים בעוטף עזה: רוני קידר, נטע פלג, אחלמה פרץ.
19:00 קולנוע השראה

יום חמישי (21.3)
15:00 אירוע פורים – נשף מסיכות ועוד הפתעות -ילדים/ות, נכדים/ות- מוזמנים!
20:30 קולנוע השראה